Permalänk

IP-tv trådlöst

Tjo hej !
Ska flytta till villa där vi har stadsnät och således kan få tillgång till IP-tv. Efter samtal med Canal Digital så menar de att de inte rekomenderar en att försöka sända tv-signaler trådlöst i hemmet, med risk för lagg och annat...

Så då ställer jag väl frågan här istället. Finns det någon leverantör av trådlösa produkter (eller hur man nu ska uttrycka sig) som kan tänkas klara av att skicka strömmande media med bibehållen kvalité?
Jag skulle gärna slippa dra sladdar genom hela huset om det är möjligt - mest för att det är asfult....

//Patrik

Permalänk
Medlem

Ruckus har en som är avsedd för att skicka IPTV trådlöst kan dock inte säga hur bra det fungerar.

MediaFlex Home Products | Ruckus Wireless

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk

Jo jag har läst om Ruckus, men inte funnit någon återförsäljare i sverige ... (har väl inte hårdletat)
Men helst tänkte jag seom de var någon som redan provat....
Det kankse inte heller går på grund av risken för lagg i bilden, men om någon provat och kommit fram till det så får ni gärna säga även det...

Lagg är också ett resultat. Det kan ju vara så att trådlöst för strömmande media ännu ligger ngt/några år bort...
//Patrik

Permalänk
Medlem

Tror Telia säljer dem, har en kompis som testat dem o h han säger att dem fungerar bra kan bli något enstaka lagg ibland

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Skrivet av mobe:

Tror Telia säljer dem, har en kompis som testat dem o h han säger att dem fungerar bra kan bli något enstaka lagg ibland

ooo är de så ...
ja då är de ju värt att kolla in
Några fler bud?

Permalänk
Skrivet av patrik79a:

ooo är de så ...
ja då är de ju värt att kolla in
Några fler bud?

de stämmer ju - jaghar faktiskt redan läst där ser jag nu när jag glanar på deras hemsida...
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

Permalänk
Medlem

Kan det här vara en lösning på problemet?
Kjell & Company - 98510 - D-Link DHP-303 Powerline

Permalänk
Skrivet av w1per:

Kan det här vara en lösning på problemet?
Kjell & Company - 98510 - D-Link DHP-303 Powerline

Någon som provat de från Kjell & CO?
vågar man det??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av patrik79a:

Någon som provat de från Kjell & CO?
vågar man det??

Att köra nätverk via elnätet kan vara tokbra, och det kan också vara sämre. Allt beror lite på hur eldragningen ser ut och om man går över faser till exempel. Min erfarenhet av Kjell & Co är att de har rätt bra rutiner om en produkt inte fungerar och att man kan ta hem produkten och testa, och sedan kunna lämna tillbaka den ifall den inte fungerar tillfredsställande.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Att köra nätverk via elnätet kan vara tokbra, och det kan också vara sämre. Allt beror lite på hur eldragningen ser ut och om man går över faser till exempel. Min erfarenhet av Kjell & Co är att de har rätt bra rutiner om en produkt inte fungerar och att man kan ta hem produkten och testa, och sedan kunna lämna tillbaka den ifall den inte fungerar tillfredsställande.

Okej - ja huset är ju rätt gammal, från 1969, så elen är väl därefter... men den dagen vi drar ny el så kan de ju vara en bra lösning kankse

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik79a:

Någon som provat de från Kjell & CO?
vågar man det??

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...