Iphone vintertidproblem

Permalänk
Medlem

Iphone vintertidproblem

När jag skulle upp till jobbet i morse så ringde inte mitt alarm... Kollade igår att klockan hade justerats som den skulle till vintertid.
Men alarmet ringde en timme senare, 0650 istället för 0550 som den är inställd som. Antar att det är omställningen från sommartid till vintertid som får IOS 4.1 (8B117) att bugga.

Någon annan som har haft detta problem? Och finns det nått sätt att rapportera buggar till Apple?

Permalänk
Medlem

Inga problem här, klocka och larm har klarat övergången.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk

Samma problem här!

Permalänk
Medlem

Här också! Fattar inget!

Permalänk
Medlem

Samma här med som tur var va jag uppe 1 timme innan klockan ringde

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Inga problem här

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 32GB 18CL | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Inga problems med mitt alarm

Permalänk
Medlem

Alla som hade iphones egna alarmapp på mitt jobb hade problemet! Ingen annan.

Permalänk
Avstängd

Är faktiskt riktigt skrämmande o se att folk är beroende av en sådan här skitsak.

Själv använder man bara gamla klassiska väckarklockor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Är faktiskt riktigt skrämmande o se att folk är beroende av en sådan här skitsak.

Bakåtsträvare!

Permalänk

Fick samma sak på min, tur att tjejens mobil ringer vid samma tid ungefär

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Avstängd
Skrivet av |GodSize|:

Bakåtsträvare!

Hehe japp, när det gäller vissa saker så. Gillar saker som man kan lita på lite mer.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Schemalagda larm falerar så. Vanliga alarm (ej upprepande, för att förtydliga lite) drabbas tydligen inte..

Permalänk
Medlem

Finns det någon fix för denna bugg? Eller måste man ställa larmet fel för att det ska bli rätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av |GodSize|:

Finns det någon fix för denna bugg? Eller måste man ställa larmet fel för att det ska bli rätt?

Usa ställer om på söndag, så det kanske händer något innan dess...

Permalänk
Medlem

Wtf! Samma sak idag också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Wtf! Samma sak idag också!

Har du gjort det som stod i länken till Aftonbladet ovan?

Enligt MacWorlds forum ska problemet lösas genom att man raderar alarmet och ställer in det på nytt.

Permalänk

Ve inte om ni också hade så här men mitt alarm ringde en timme efter den skulle göra och sen så gick det inte att ta bort alarmsignalen. Jag var tvungen och starta om mobilen.

Permalänk
Medlem

Jepp, nytt alarm skapades men klockan ringde inte ändå..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krippe91:

Jepp, nytt alarm skapades men klockan ringde inte ändå..

Använd icke återkommande alarm.

Permalänk
Medlem

Det är bara icke återkommande larm som ringer på "riktig" tid, återkommande larm ringer en timme för sent

Permalänk

ställ det en timme tidigare om det ringer en timme för sent

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

jag litar inte på min galaxy s än enfast den sköter larm och annat väldigt bra så jag kör alltid min gamla SE t630 som extra larm OM galaxyn skulle missa. you are not alone my son

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

7 november så kommer uppdatering som löser buggen, lagom till att usa vrider tillbaka klockan, lägligt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive