Skärm Blinkar Analog/Digital (Hjälp) (Bra Info)

Permalänk

Skärm Blinkar Analog/Digital (Hjälp) (Bra Info)

Tjenixen på er allihopa.

Jag tar historian från början så ni kanske har löst liknande problem tidigare. Min kompis satt och spelade Modern Warfare 2 och spelet började bugga så han var tvungen att starta om det, och när han stängde av spelet så la skärmen av och blinkade mellan Analog och Digital (Detta var en CRT skärm).
Han starta om datorn och kom in i windows i ca 5 minuter sen la den av igen.

Nu kommer vi till det knasiga.
Han köpte ny skärm en Samsung TFT och kunde inte ens få datorn in i windows, datorn går ingång men verkar inte komma någonstans och medans skärmen blinkar på Analog och Digital. Han provade flytta om kablarna och ta ut batteriet ur moderkortet och allt sånt som vi hittade genom google men inget funkade.

Sen beställde han ett nytt Moderkort, Grafikkort, Processor, Minnen som rekommenderades på köpråd här på sweclockers klistrade köpråd mellan 5-10k paket, han tog det för 7k men köpte bara det jag nämnde ovan men har samma problem fortfarande.

Nu idag så har en kompis till honom tagit med sin dator för att testa sig fram, dom har bytt nätagg från ett 750watt till ett 600watt (Silver Power) men den funkade inte, dom har testat grafikkortet i kompisens dator så det funkar, och den nya skämen är testad och den funkar.

Edit: Var jag tror så kan det vara det nya moderkortet som inte funkar, eller så kan det kanske vara nätagget som är för klent?

Här ha ni paketet han beställde: Produktlista - AMD 7k
Grafikkortet är inte riktigt samma som in den listan, utan denna: GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI +GAME - Nya generationen av Nvidias snabba mellanklass kort! - Produktinformation

Vad tror ni problemet är? Man känner sig ruskigt korkad.

EDIT: Nu har han kopplat in Grafikkortet i sina gamla prylar och datorn startade som den ska, så då är frågan, är den nya moderkortet som är trasigt eller nätagget som inte klarar?

MVH
Fredrik

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD