Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Nej men det är väldigt bra. Jag har i alla år bakåt i tiden kör Norton antivirus men har sedan ett par år bytt till Kapersky och gillar det mer. Det har även mycket bra sökning för att hitta kända exploit, buggiga versioner av kända program set som kan uttnyttjas.

Ni som vill komma undan lite billigare men ändå ha det bästa så

1. Köp inte i butik utan beställ licensen på nätet = billigare, köpa fysiska CD skivor känns väldigt ute nuförtiden. Alla mina senaste programvaror har jag köpt elektroniskt med bara nedladdning.
2. Jag har ofta beställt från amerikanska websiten = ännu billigare, speciellt nu när dollarn varit låg.
3. Kapersky säljer även 3-års licenser samt multi-installationslicense, etc som gör det ännu billigare om man har mer en än dator hemma.

Jag tycker Kapersky är värd varenda krona och en av de bästa.

/Fredrik

Snabb fråga här. Om man köper Kaspersky från Svenska siten, är det på svenska, och köper man det från amerikanska siten så är det engelska?
Eller går det ändra till svenska om man köper det från amerikanska sidan?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Snabb fråga här. Om man köper Kaspersky från Svenska siten, är det på svenska, och köper man det från amerikanska siten så är det engelska?
Eller går det ändra till svenska om man köper det från amerikanska sidan?

Det går att ladda hem den svenska versionen av Kaspersky-programmet här: kaspersky.com/productupdates. Tänk på att alla versioner inte är på svenska än.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

AVG ska det vara.

Kört med det i 3 år nu, Aldrig något problem

Håller med Är snål med dataresurserna och varnar alltid om farliga virus

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det går att ladda hem den svenska versionen av Kaspersky-programmet här: kaspersky.com/productupdates. Tänk på att alla versioner inte är på svenska än.

Förstår inte riktigt, kan du förklara tydligare?
Kan man köpa Kaspersky med svenskt språk från den amerikanska sidan?
Vilka versioner är inte på svenska, menar du de olika paketen med antivirus eller brandvägg?

Jag ska köpa det till min tjejs brors dator, han vill ha det på svenska, jag vill ha det så billigt som möjligt

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad förstår du inte?

Klicka på länken, välj version, välj ditt språk och ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Förstår inte riktigt, kan du förklara tydligare?
Kan man köpa Kaspersky med svenskt språk från den amerikanska sidan?
Vilka versioner är inte på svenska, menar du de olika paketen med antivirus eller brandvägg?

Jag ska köpa det till min tjejs brors dator, han vill ha det på svenska, jag vill ha det så billigt som möjligt

Om du klickar på länken jag gav dig, så ser du en lista med alla Kasperskys program. Klicka på det program som han vill ha och välj därefter språket på programmet. Just nu finns inte den senaste versionen av Kaspersky Internet Security 2011 med svenskt språk än, men den näst-senaste versionen gör det.

Det kvittar vilken hemsida du köper ett av Kasperskys säkerhets-lösning från. Du kan alltid gå till den sidan jag länkade till i mitt förra inlägg och välja språk därifrån. När du väl installerar programmet och den frågar efter licens-nyckeln, skriver du in den du fick efter köpet o vips, allt klart.

Du kan inte hitta Kasperskys säkerhets-lösningar, billigare än de priser som finns på Kasperskys egna hemsida (det vill säga 400-800kr). Jag rekommenderar Kaspersky PURE.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Har kört med AVAST senaste ett bra tag nu ca. 2 år men upptäckte nu till min fasa att det får uruselt i tester

Gillar avast som fasen i övrigt, tar väldigt lite resurser av datorn osv. vilket gillas! Provade Comodo internet security som vann testet:

http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge...

Men upplevde att det tog massor med kraft av datorn + att det allmänt funkade dåligt.....kan va nån inställning i programmet.

Sett att många här använder AVAST så jag tänkte varna om det.
Vore fint att få tips om vad man ska köra istället som e gratis!?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Har också AVAST 5 gratis och har inga som helst problem med min burk, viss jag kör även MBAM regelbundet då avaast inte plockar sådant, men som sagt inga problem här inte. Använder Windows 7 Brandvägg också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Har också AVAST 5 gratis och har inga som helst problem med min burk, viss jag kör även MBAM regelbundet då avaast inte plockar sådant, men som sagt inga problem här inte. Använder Windows 7 Brandvägg också

Men har du testat att skanna din dator med ett bättre antivirus/malware paket då!?
Det kanske är som för mig, tyckte avast funkade kanon bra och att jag inte heller hade några problem

Kollade med med både comodo o Outpost paketen som toppade listan och de hittade 4 elaka paket som Avast hade missat!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Avast hittar ibland en del elakheter efter ett tag på gammalt skräp. Men så länge det inte ställer något på ändan så kommer jag ha kvar det

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Avast hittar ibland en del elakheter efter ett tag på gammalt skräp. Men så länge det inte ställer något på ändan så kommer jag ha kvar det

Hur vet du då att det inte ställer något på ända om det är skadlig kod? Kanske sker saker på din dator som du inte har någon aning om!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av swenorth1:

Hur vet du då att det inte ställer något på ända om det är skadlig kod? Kanske sker saker på din dator som du inte har någon aning om!

Ja, det är mycket möjligt att kan göra, dock märker jag inget onormalt med datorns beteende så nej, jag anser inte att jag behöver oroa mig när det gäller detta, men det finns ju folk som ser elakheter överallt, ingen nämnd och ingen glömd

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)