Möjligt att köra x-box spel i Xbox 360?

Permalänk

Möjligt att köra x-box spel i Xbox 360?

Hej,

Vi har Xbox 360 och har fått en massa spel men som nu inte kan spelas eftersom de är gjorda för många år sedan, dvs för äldre modell av xbox. Finns det någon möjlighet att kunna spela dessa i Xbox 360? Isåfall, hur gör man.

Tacksam för tips!

Permalänk
Skrivet av Elias2010:

Hej,

Vi har Xbox 360 och har fått en massa spel men som nu inte kan spelas eftersom de är gjorda för många år sedan, dvs för äldre modell av xbox. Finns det någon möjlighet att kunna spela dessa i Xbox 360? Isåfall, hur gör man.

Tacksam för tips!

Så vitt jag vet så funkar vissa, Lista med kompatibla spel på wikipedia. Sen hur det funkar har jag ingen aning om. Jag var ingen xbox ägare och kommer nog aldrig äga en xbox 360 om de inte rear ut den väldigt billigt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

sätt i xboxskivan du vill spela i 360:n, se till att du har internet till 360:n för ibland behöver den ladda ner en patch för att spelet ska funka..om det inte funkar så är inte spelet med i listan över kompatibla spel, då får du spela nåt annat :>

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Och om du inte har ditt 360 kopplat till nätet kan du behöva ladda ner en patch från din dator, bränna ut på skiva, och sedan in i boxen.

Kolla bara att dina spel finns på listan som zerorepent länkade till

Lycka till!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.