Permalänk

har även jag en boxee box, men har ett litet problem! Är inte så haj på med hur man delar nätverksfiler och sånt, aldrig sysslat med sånt tidigare! Hur hittar jag filerna på datorn i min Boxee box så jag kan streama?! hittar min dator i boxee box men inga filer och sånt. Lyckades engång få fram mappar på musiken men då var mapparna tomma :S någon som kan hjälpa mig?

Permalänk

Nästa leverans

Kunde inte motstå Dustins erbjudande om en switch+Boxee för 2149kr. Någon som har koll på nästa leverans för den verkar vara slut i de flesta återförsäljares lager:-/

Permalänk
Medlem

Stäng av brandväggen både windows och ev anti virus. Ta bort live essentials, det bugga sönder allt för mig och gjorde så jag inte kunde dela ut något. Sedan funka det prima

Navi-X ska ni ta ner som app. Där finns allt att streama

Permalänk
Medlem

iomega kommer ju med en enhet som har boxee och 1 eller 2 Tb lagringskapacitet, verkar ju vara ett klart intressant alternativ för den som vill ha lokal lagring

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

iomega kommer ju med en enhet som har boxee och 1 eller 2 Tb lagringskapacitet, verkar ju vara ett klart intressant alternativ för den som vill ha lokal lagring

Går det inte att köpa en extern HD och koppla till sin boxee via ex USB port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aesir:

Går det inte att köpa en extern HD och koppla till sin boxee via ex USB port?

det göre absolut. men ska man nånstans, och ta med den. så får man släpa på två enheter. dessutom blire ju mer sladdar osv. externa disken ska ju ofta ha strömförsörjning oxå

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kan man mixtra med gränssnitt på boxee? Nej va?

Permalänk
Medlem

Finns det inte en boxee fix nu för boxee mediacenters så att man kan rensa och lägga in XBMC istället?=

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av topgunx11:

har även jag en boxee box, men har ett litet problem! Är inte så haj på med hur man delar nätverksfiler och sånt, aldrig sysslat med sånt tidigare! Hur hittar jag filerna på datorn i min Boxee box så jag kan streama?! hittar min dator i boxee box men inga filer och sånt. Lyckades engång få fram mappar på musiken men då var mapparna tomma :S någon som kan hjälpa mig?

Om det liknar xbmc så ska mapparna vara tomma när du söker efter dom då lägger du bara till själva mappen sedan går du in på musikspelaren och där borde dom vara. Nu har jag ingen boxee själv så är inte helt säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Finns det inte en boxee fix nu för boxee mediacenters så att man kan rensa och lägga in XBMC istället?=

Har du sett att det ska komma, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myggiz:

Har du sett att det ska komma, eller?

Hört ryktesvägen

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Hört ryktesvägen

Om detta går så blir det nog ett klipp snarast

Permalänk
Medlem

Boxee box för xbmc. Verkar som det går köra xbmc på appletv så varför inte xbmc på en boxee box?

Bara googla det.
På gång verkar det som, kanske redan färdigt. inget jag undersökt närmare. Kan var intressant om allting fungerar som det skall...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Var igår och köpte en boxee box och har testade den under dagen igår och är hel nöjd. Kör också en extern 1TB som jag har i Boxee'n som jag har lagt ut i nätveket så jag även kan nå från datorn och lägga över det jag vill om jag skulle vilja stänga av datorerna och även se ett TV program/film.

Väldigt nöjd med andra ord!

Permalänk

jag undrar hur betalar man för film/serier eller är det gratis?? och sen undrar jag vad är bäst boxee box eller htpc??

Permalänk
Medlem

HTPC är bättre men kostar mer. I Boxee ingår en smidig fjärrkontroll som fungerar direkt, i HTPC får du köpa och konfigurera allt själv men då får du också allt precis som du vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad_alfons:

Add The Master Repository
But if not, consider adding FuzzTheD’s excellent master repository. This can quickly give you access to plenty of apps not found in the App Library. Doing this is really easy; just open the Apps section on Boxee, then bring up the left panel. At the bottom of the left panel you’ll see this button:

Click it, and you’ll see an option to add a repository. Add dir.fuzzthed.com and you’re in business: you now have access to an alternative collection of apps. Some of these may well find their way into the library eventually, but it’s fun to be able to stay on the cutting edge. Let me know what kind of jewels you find here in the comments below.

Skrivet av Dave88:

Stäng av brandväggen både windows och ev anti virus. Ta bort live essentials, det bugga sönder allt för mig och gjorde så jag inte kunde dela ut något. Sedan funka det prima

Navi-X ska ni ta ner som app. Där finns allt att streama

Tack så mycket för tipsen! Jag tycker Navi-X networks portal verkar väldigt lovande i Navi-X appen Kollade lite på tarzan o såg att det var på svenska så det blev en liten nostalgitripp där. Gillar skarpt att det är gjort precis som att filerna är på boxeen och det i stort sett bara är att söka

Permalänk
Medlem

Jag har just fått hem min och startat upp den. Direkt kommer det en bild på min tv som säger typ Loading, några sekunder senare släcks bilden men Boxee är igång, dock ser jag inget. Är det något med att första uppstarten tar lång tid eller vad? Jag har väntat fem minuter nu. Eller är min en DOA?

Edit: Jag provade med den HDMI-kabel Dlink skickade med och då funkade det av någon märklig anledning.

Permalänk
Medlem

Om man kopplar en extern hdd till boxeen, kan man föra över saker till den ändå - dvs kan man göra boxeen medlem i nätverket och dela ut till den, dvs inte behöva koppla in den i min dator direkt för att flytta över innehåll?

Permalänk

Ja, det ska man kunna. Jag har dock ett problem med detta. Jag har kopplat en extern hårddisk till boxee och fyllt den med filmer. Funkar perfekt, ser allt på boxee. Kör trådlöst, och har win7 på datorn. Jag ser boxee under nätverk på datorn, men när jag försöker öppna den krävs användarnamn och lösenord till nätverket. Men jag har inte satt nåt lösen på detta, mig veterligen. Tycker mig ha delat mappar som man ska. Nån som har nåt tips

Permalänk
Medlem

Hur är det, klarar Boxee boxen 1080p i 30 fps? Hur mycket låter den? Det ser ut att bli fasligt varmt i den där lilla lådan. Är väldigt sugen på att köpa en då jag nu använder ett xbox med xbmc på och är trött på att det inte finns HD och hur mycket mitt xbox låter.

Permalänk
Skrivet av distress:

Hur är det, klarar Boxee boxen 1080p i 30 fps? Hur mycket låter den? Det ser ut att bli fasligt varmt i den där lilla lådan. Är väldigt sugen på att köpa en då jag nu använder ett xbox med xbmc på och är trött på att det inte finns HD och hur mycket mitt xbox låter.

Enligt recensioner på Gizmodo och Anandtech så klarar den 1080 i 38 fps.

De ligger i 1890:- i pris nu från inet och NetonNet så jag slog till. Med en VPN så kan man komma åt massa schyssta amerikanska kabelkanaler och NHL matcher.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd men min låda. Det enda molnet på himlen är HDMI handshakeproblem med båda av de två tv-apparater jag testat (olika kablar också). Reset på boxen är det enda som hjälper. Nu har jag för all del inte varit hemma på två månader eftersom jag jobbar på sjön så kanske är det avhjälpt. Någon som vet?

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk

Tjenixen!

Efter några månaders dvala känner jag mig åter sugen på att ta mig i kast med att utreda mediaspelarområdet.

Sist jag gav mig in på detta så blev jag bränd av att det florerar så otydlig och inte sällan motsägelsefull information. Rent konkret var det en oklarhet som jag aldrig riktigt nådde i mål kring, nämligen olika maskiners förmåga eller oförmåga att spela upp DVD-ISO:s med menyhantering (primärt: fungerande undertexthantering i den miljön).

Jag gick aldrig i mål med vilka spelare (om några) som klarar detta. Då var den här filuren på väg ut på marknaden och det surrades mycket om den. Nu när den finns ute, hur ligger det till med detta med undertexter i DVD-ISO:s? Klarar den det? Kan man i så fall se det uttryckligen specat någonstans?

Om man tittar på marknaden i stort, vilka andra maskiner är de närmaste konkurrenterna? Jag ser här i tråden att det talas om XBMC och HTPC. För mig helt obekanta begrepp och fenomen. Verkar kräva ett mycket mer aktivt intresse och engagemang än jag tror mig besitta, så jag talar främst om "vanliga" mediaspelare. Finns ju en salig flora av dem därute, varav somliga ligger på väsentligt lägre pris än denna, och somliga på väsentligt högre pris.

En sak, till exempel, som inte fäller avgörandet på något sätt, är detta med inbyggd eller möjlighet till inbyggd hårddisk. OM man suktar efter sådana möjligheter, vilken maskin skulle ni då rikta blickarna mot?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

efter mycket klabb med filmer i PS3 så är jag mycket sugen på en boxee box!hur är den nu, funkar den bättre efter en del uppdateringar? man får lite blandade känslor när man läser på forum! men det är kanske dom få som det krånglar för som man läser om! spelar den allt utan krångel?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

För mig så spelar den inte allt. DTS-HD funkar med lite avbrott så det går att titta på men med DolbyTruHD så buffrar var eller varannan minut så det är inte sevärt.

Permalänk
Medlem

Hej !

Köpte en Boxee under veckan och har några problem med den.

1. Ibland kopplar den ner från internet utan uppenbar orsak (gul Boxee-symbol). Vissa gånger så kopplar den då upp sig själv efter en stund, andra gånger får jag förnya, eller välja de gamla nätverksinställningarna på nytt för att den skall hitta nätet igen. Har VPN-uppkoppling på den men det verkar inte påverka fenomenet då det är likadant när det bara är "vanlig" internetuppkoppling. Kör trådat från Comhem-modem till den.

2. Filmer från en extern Iomega disk inkopplad med USB spelas upp ryckigt, både bild och ljud. Ljudet kommer i intervaller. Samma filmer spelas utan vidare upp när disken är kopplad till min Oppo blu-ray spelare.

Någon som har några tips hur man kan ta itu med detta ?

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har lite problem med min Boxee, och jag hittar inga lösningar när jag söker på google...

Det är som så att för någon/några veckor sedan så började min externa hårddisk (en WD 1TB) att med jämna mellanrum disconnecta från min Boxee, jag har dock inga som helst problem med den när den är ansluten till datorn.

Problemet är att den får för sig att disconnecta mitt under avsnitt med ungefär 10-15 minuters mellanrum, felmeddelandet jag får då är; "Removable disc detached with errors". Jag har aldrig tidigare fått detta, och som sagt, jag har inga som helst problem med den när den är ansluten till min dator.

Det andra problemet jag har, som mycket väl kan vara relaterat till mitt första problem är; ungefär hälften av mina serier och ett 10-tal filmer bara försvann från mitt library, jag kan gå in under Files -> "extern hårddisknamn" -> Serier och hitta dom där, men dom är helt enkelt borta från mitt bibliotek.
Jag håller på att rescanna allt igen, men det tar ett tag iom att den disconnectar lite då och då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddanb:

Hejsan!

Jag har lite problem med min Boxee, och jag hittar inga lösningar när jag söker på google...

Det är som så att för någon/några veckor sedan så började min externa hårddisk (en WD 1TB) att med jämna mellanrum disconnecta från min Boxee, jag har dock inga som helst problem med den när den är ansluten till datorn.

Problemet är att den får för sig att disconnecta mitt under avsnitt med ungefär 10-15 minuters mellanrum, felmeddelandet jag får då är; "Removable disc detached with errors". Jag har aldrig tidigare fått detta, och som sagt, jag har inga som helst problem med den när den är ansluten till min dator.

Det andra problemet jag har, som mycket väl kan vara relaterat till mitt första problem är; ungefär hälften av mina serier och ett 10-tal filmer bara försvann från mitt library, jag kan gå in under Files -> "extern hårddisknamn" -> Serier och hitta dom där, men dom är helt enkelt borta från mitt bibliotek.
Jag håller på att rescanna allt igen, men det tar ett tag iom att den disconnectar lite då och då...

Verkar det som att externa hårddisken slutar snurra när den disconnectar?
Vissa externa går automatiskt ner i viloläge efter en viss tids inaktivitet, kanske något sådant som spökar.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Verkar det som att externa hårddisken slutar snurra när den disconnectar?
Vissa externa går automatiskt ner i viloläge efter en viss tids inaktivitet, kanske något sådant som spökar.

Jag är osäker på om hårddisken slutar arbeta/snurra, det är mycket möjligt att den gör det, ska ta och kolla på det nästa gång det händer.

Den är ju dock inte inaktiv då jag streamar från den.

Edit: Tror inte att hårddisken slutar arbeta, men den säger ända "Removable disc detached with errors"...