Permalänk
Medlem

hjälp! precis införskaffat min box och tycker den verkar lovande men... har ett problem. har lagt till fuzztheds och när jag försöker ladda ner tex playkanalerna så får jag * Error downloading app/verification signature failed.
Hur löser jag det?
För när jag laddar ner apps som syntes från början från apps sectionen så funkar det.
Tacksam för alla svar
Mvh Martin

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Hur är det med Library mode och serier ? Är det xbmc stilen som gäller med Mapp(serienamn)>Undermapp(säsong)>fil eller är det Plex stilen som gäller att den klarar av att sortera upp allt från en huvudmapp ?

Denna text på hemsidan gav mig stora förhoppningar om att boxees programvara är den gyllenemedelvägen då den klarar av att spela upp från .rar vilket inte Plex gör, men hanterar serier smidare än XMBC, men stämmer det..

Citat:

TV Shows

TV Shows' file names are usually consisted of the show's name, the season (usually indicated by the letter "S", or just the number), the episode (usually indicated by the letter "E", or just the number), the episode's title, and some more info regarding the quality and source of the file.

Boxee currently supports the following types of naming conventions for tv shows.

Show.Title.S##E##.info.extension (double digits are required: S#E# will not work.)
Examples:

The.Sopranos.S02E01.avi
Entourage.S05E01.avi
Show.Title.#x##.info.extension
Examples:

How.I.Met.Your.Mother.1x01.Pilot.avi
The.Office.02×02.stuff.avi
Please note: Adding the series' release year in the file will help resolve remakes and TV shows with similar names
(please refer to IMDB.com to find the correct release year of the show)

"

Visa signatur

Hårdrock!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Spotify via boxee kommer bli verklighet inom snar framtid?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samus:

Är det någon som vet om Spotify via boxee kommer bli verklighet inom snar framtid?

Efter senaste patchen finns Spotify med

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Kommer man åt sin Boxee direkt från datorn så att man bara kan "droppa över" filmerna

Visa signatur

// colliN

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en boxee och försöker få den att hitta mina serier på datorn men den säger bara att den scannar men sen händer inget mer. Trodde dom skulle dyka upp under serier osv i huvudmenyn men icke.

Har jag missat nå?

Jag letade rätt på min dator och la till med lösen och allt. På datorn har jag delat ut den mappen som allt ligger i samt slagit av windowsbrandväggen. Boxeen är uppdaterad till senaste version och spotify osv funkar klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Kattskit:

Har precis köpt en boxee och försöker få den att hitta mina serier på datorn men den säger bara att den scannar men sen händer inget mer. Trodde dom skulle dyka upp under serier osv i huvudmenyn men icke.

Har jag missat nå?

Jag letade rätt på min dator och la till med lösen och allt. På datorn har jag delat ut den mappen som allt ligger i samt slagit av windowsbrandväggen. Boxeen är uppdaterad till senaste version och spotify osv funkar klockrent.

Se till att du kör med SMB protokollet för upnp är så restriktivt, hade samma prob som du tills jag bytte till smb.
SMB klarar oxå .srt filer vilket upnp inte gör = suger
Du väljer detta i boxeen när du ska lägga till en filkälla:)
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Se till att du kör med SMB protokollet för upnp är så restriktivt, hade samma prob som du tills jag bytte till smb.
SMB klarar oxå .srt filer vilket upnp inte gör = suger
Du väljer detta i boxeen när du ska lägga till en filkälla:)
Skickades från m.sweclockers.com

Hur får du Windows7 att köra med SMB? Lyckas inte få igång detta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vileplume:

Hur får du Windows7 att köra med SMB? Lyckas inte få igång detta :/

Ber om ursäkt, jag har en nas som jag streamar från, missade att du körde från windows 7.
Vet ej om SMB funkar med windows 7 :/

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Ber om ursäkt, jag har en nas som jag streamar från, missade att du körde från windows 7.
Vet ej om SMB funkar med windows 7 :/

Nej den verkar inte vilja det :p. Jag installerade XP på en annan låda och då funkade det galant tyvärr, eftersom den låter som ett flygplan den gamla lådan

Permalänk
Medlem

Boxeen hittade på allt. Men så gjorde jag om min delning och nu funkar det såklart inte igen

Måste man ha windows brandvägg av eller är det nån som fått det att funka endå? Jag kör win7

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem med att få min boxee box att spela rar-filer. Streamar alla filer ifrån TVersity på en xp, enklare filer som avi går att spela upp via streamen men när jag vill spela upp iso eller img filer så är det ca 50% chans att det inte vill fungera, rar-filer fungerar som sagt inte alls. Kopplar jag in en extern via usb till boxeen så kan vissa iso och img fungera men rar-filer fungerar fortfarande inte. Någon som har samma fel eller vet vad jag kan göra åt problemet?

Permalänk
Medlem

Min delning mot boxeen med filmer, bilder och musik fungerade inte för mig i början heller. Den efterfrågade ett användarnamn + lösenord. Jag använder också W7.

Jag gjorde följande för att få delningen att fungera:
1. Kontrollpanelen -> Nätverk och Internet -> Hemgrupp -> Ändra avancerade delningsinställningar...
2. Lösenordsskyddad delning -> Inaktivera lösenordsskyddad delning.
3. Högerklicka på mappen som du vill dela -> Egenskaper -> Delning -> Dela
4. I rullistan väljer du everyone och rättigheten som "läsa". Tryck på lägg till.

Gör nu ett nytt försök på att ansluta till datorn via Boxeen!

Boxee Box's FAQ @ Dlink.se

Permalänk
Medlem

Kanske ska lägga i rätt tråd

Börjar ångra mitt boxee köp mer och mer. Jag kan vara glad om den hittar på mina filer på datorn varannan dag :/

Jag slår på boxeen, går in på "shows" och den hittar inget, går då in på "files" --> min dator, och där hittar den inte datorn :/ går jag in på files under inställningar och försöker scanna datorn händer ingenting. Jag kan alltid pinga boxeen från datorn.

Nästa dag kan den funka hur bra som helst och uppdaterar mediabiblioteket direkt.

Permalänk
Hedersmedlem

med många filer i systemet så brukar min "hacka" trycker 1 gång ner men åker 15-20 rader ner samma sak gäller när ja trycker upp och detta har gjort att jag mindre och mindre använder den i dagsläget. dom först 4-5 månaderna funkar den perfekt men inte längre.. tyvärr kan jag personligen inte rekommendera denna, men det kan hända att ja har fått måndags exemplar, varje fall tror ja skickar in den på RMA tror ja de heter eller så går de på garantin om ja hittar kvittot

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Ok, vet inte om detta är en dum fråga men jag testar ändå. Har min Boxee kopplad trådat till min router som har en hårddisk kopplad till sig. Säg att jag laddat ner en mkv till min laptop som jag sedan skickar över nätverket till min externa hårddisk. Är det möjligt att spela upp den filen samtidigt med min Boxee?

Edit: Insåg att jag har en hel del frågor om min Boxee så jag hoppas ni här kan hjälpa mig!
Innan jag kopplade min externa till min router så delade jag ut filer direkt från min laptop. Dessa filer hittade Boxee'n direkt och organiserade, men filerna från min NAS gör den inte så med. Jag kan manuellt leta upp filerna och spela dem utan problem dock. Hur gör jag för att Boxee'n ska organisera dem? Hur gör man för att automatiskt hitta undertexter (som jag hört någonstans att Boxee ska klara).

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X