CD/DVD drivrutiner vid installation

Permalänk
Medlem

CD/DVD drivrutiner vid installation

Hallå där!

Möjligt (eller troligt) att det finns en tråd om detta redan, men sökte utan resultat..

Min bärbara dator har vart riktigt trött ett tag, så tänkte skaka liv i den igen och installera windows 7 i processen. Har fått ett MSDN AA konto av KTH och har laddat ned och bränt ut iso filen till DVD.

Hur som helst, när jag startar med den så kommer jag till skärmen "Installationsprogrammet startas".
Efter denna har laddat klart, tar någonstans 20-30 minuter, så kommer meddelandet;

"Läs in drivrutin
En nödvändig drivrutin för CD-/DVD-enheten saknas. Om du har drivrutinen på en ..blabla.."

Kan inte komma någonstans efter detta heller. Testat på två datorer också bör kanske tilläggas, en stationär och en bärbar.

Tacksam för all hjälp!

Fredrik

Permalänk
Permalänk

Jag har samma problem ungefär. Notera dock att jag inte har en dvd-enhet och jag installerar från ett usb. Hur i hela friden hänger det ihop? Varför behöver man en dvd drivrutin är det inte finns någon dvd-enehet. Läst också att det kan bero på att men skrev skivan för snabbt men jag har ju usb!!!! D:

Permalänk
Medlem

Hasenfrasen, har prövat att installera via usb-sticka också, men får samma problem då..
Finns det någon möjligthet att ladda ner samma version av windows från annat håll och sedan aktivera via den korrekta nyckeln?

Mvh

Permalänk
Medlem