Moderkort med bruten sockel när jag köpte det?!

Permalänk
Avstängd

Moderkort med bruten sockel när jag köpte det?!

Tjenare, som rubriken lyder så beställde jag nyss lite grejor till sonen som han ska få till sin dator i julklapp, men när jag öppnar paketet till moderkortet och tar bort antistat påsen ser jag att sockeln till cpun är av i mitten ungefär...

någon som råkat ut för detta tidigare?

kommer detta gå på garantin eller dylikt ?

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk

Ta gärna en bild och lägg upp så man förstår lite mer exakt, men har aldrig hört om det innan.
Är väl bara att skicka tillbaks och få nytt annars-

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att ta en bild på det?

Permalänk
Medlem

Jag antar att det rör sig om en AM3 bräda?

Gör en DOA (dead on arrival) anmälan där du köpt produkten och hör vad dom säger.

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart går det på garantin! Problemet är bara att butiken lär tro att du har sabbat det när du monterat CPU:n... Det är bara att kontakta återförsäljaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneBern:

Ta gärna en bild och lägg upp så man förstår lite mer exakt, men har aldrig hört om det innan.
Är väl bara att skicka tillbaks och få nytt annars-

Skrivet av Kalasis:

Har du möjlighet att ta en bild på det?

Skrivet av Mögel:

Jag antar att det rör sig om en AM3 bräda?

Gör en DOA (dead on arrival) anmälan där du köpt produkten och hör vad dom säger.

Japp det är en am3 bräda alltså där sockeln där cpun ska ligga på som man sedan snäpper på med hjälp av spaken..
har redan felanmält och skickat in till företaget..
så tyvärr kan jag inte ta bild..
som sagt har beställt många moderkort under åren men har aldrig heller råkat ut för detta..

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem

Ja, det är klart det går på garantin.

Har du möjlighet att lägga upp en bild? Skulle vara intressant att se hur det set ut. Dessutom kan det vara bra att ha dokumenterat ifall det blir strul med garantin.

Edit: oj va snabba folk var Bra att du skickat det.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Självklart går det på garantin! Problemet är bara att butiken lär tro att du har sabbat det när du monterat CPU:n... Det är bara att kontakta återförsäljaren.

Det var det jag tänkte också.. men kan ju meddela att det var inet jag beställde av så man får ju hoppas dom har lite hästar kvar i stallet och fattar att man inte gör sånt med flit...

det är alltså den vita plastsockeln som cpun ligger på som gått av på mitten..

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem

Fan va synd, hade gärna vela se bild på de

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

Fan va synd, hade gärna vela se bild på de

http://data.fuskbugg.se/dipdip/1901910_0.png

där är en bild jag visar vart den var av på sockeln så ni förstår.

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pekå:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/1901910_0.png

där är en bild jag visar vart den var av på sockeln så ni förstår.

Tycker det ser ut som om moderkortet försöker prata...:confused::lol:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro