Ny mp3-spelare, med tillhörande hörlurar?

Permalänk

Ny mp3-spelare, med tillhörande hörlurar?

Hej!

Hela släkten frågar mig om julklappar hela tiden och det enda jag kommer på är en ny mp3-spelade och ett par nya in-earlurar.

För tillfället har jag några billiga Creative-lurat och någon billig Creative Stone-spelare. Ljudet är inte så mycket att hurra över + att den börjar bli rätt sliten då jag haft den i några år.

Så nu undrar jag vilken mp3-spelare och hörlurar jag ska önska mig. Har några krav, så ni kanske skulle kunna hjälpa mig att välja!

Hörlurar:
In-ears
De skall ha neck-strap.
Maxpris: c:a 500

MP3-spelare:
Den ska klara av att spela FLAC-filer.
Den skall INTE ha touchskärm. (Jag gillar att kunna byta låt och höja och sänka volymen utan att plocka fram spelaren)
Bra batteritid
Maxpris: runt 1000 kr.

Det skulle vara jättesnällt om någon skulle kunna hjälpa mig!
Tack på förhand.

Permalänk

MP3-spelare: sansa fuze eller sansa clip
Hörlurar: vettefan... lite snål budget dära!
edit: kanske ]SanDisk Sansa Clip+ 8GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3-spelare ? och lägga resten av pengarna på några hörlurar för 800-1000?

Permalänk
Medlem

Sansa Clip+ med rockbox och ViSang R03 / Brainwavz M2

Go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razoz:

Sansa Clip+ med rockbox och ViSang R03 / Brainwavz M2

Go!

Vad kan den rockboxade som den inte kan original?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Skrivet av josecuervo:

MP3-spelare: sansa fuze eller sansa clip
Hörlurar: vettefan... lite snål budget dära!
edit: kanske ]SanDisk Sansa Clip+ 8GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3-spelare ? och lägga resten av pengarna på några hörlurar för 800-1000?

Hm, den ser fin ut. Hur är ljudet?

Jo, kan nog lägga ut extra på hörlurar.
Har du några tips då?

Skrivet av Razoz:

Sansa Clip+ med rockbox och ViSang R03 / Brainwavz M2

Go!

Hittar de ej på prisjakt. :s

Har de neckstrap?

Permalänk

Någon som vet om Cowon iAudio U5 är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Vad kan den rockboxade som den inte kan original?

Haha, extremt mycket. Läs på deras hemsida! Ovärd spelare utan RB, men med: Oh my god, vad kompetent den är!

Skrivet av Racemouse:

Hm, den ser fin ut. Hur är ljudet?

Jo, kan nog lägga ut extra på hörlurar.
Har du några tips då?

Hittar de ej på prisjakt. :s

Har de neckstrap?

Absolut bästa ljudet för pengarna, utan debatt. Rosad på head-fi.org, ett forum dedikerat för audiofiler av rang. Den där spelaren paras ihop med hörlurar för 10x dess pris!

Skit i neckstrap, onödigt. Fokusera på välljud istället, och det har de där lurarna. Beställ frn ebay eller w/e