Release datum: IL2 Sturmovik Cliffs of Dover

Permalänk
Medlem

Snart smäller det!

Ni som införskaffar detta får ju mer än gärna printa ner lite tankar/upplevelser till oss som inte köper det direkt

Visa signatur

QC7

Permalänk

Varför säger fz 31:e mars? Har det blivit ändrat nu helt plötsligt?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110325/utvecklarsnack-fra...

Permalänk
Medlem

För mig står det 24 på fz, men på cdon och dicshop står det 31a, har även suttit och väntat på youtube videor men det verkar vara dåligt med det. Så det är nog 31a som gäller verkar det som.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

lirade nyss Cliffs of Dover, FYFAN va dåligt spel, katastrof grafik, laggar som fan, menyerna är så oproffsiga, kändes som jag lirade super nintendo, jävla idioter 1C: Maddox Games

Wings Of Prey är 1 miljon gånger bättre, Gaijin Entertainment är bäst!!!

Permalänk
Skrivet av Naked-Snake:

lirade nyss Cliffs of Dover, FYFAN va dåligt spel, katastrof grafik, laggar som fan, menyerna är så oproffsiga, kändes som jag lirade super nintendo, jävla idioter 1C: Maddox Games

Wings Of Prey är 1 miljon gånger bättre, Gaijin Entertainment är bäst!!!

Vad jag hörde i början av veckan från några med kontakter i utvecklingsteamet så lämnade Oleg projektet, varför?

Dock tror jag att med facit från IL2 så kommer det komma patcher som gör spelet out-standing, och värt mödan att vänta på , kommer själv att vänta lite till tills jag ser att patcherna kommer innan jag byter från IL-2...om nu bara UBI och Steam kommer att tillåta detta i den utsträckning vi är vana vid får vi nog se först.

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naked-Snake:

Wings Of Prey är 1 miljon gånger bättre, Gaijin Entertainment är bäst!!!

Du menar spelet som inte har annat än grafik till sin fördel? Ångrar att jag gav pengar för en urusel 2h single player och för lite innehåll.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Jag tweakade grafiken lite och nu är det faktiskt spelbart på medium/high, får korta freeze lags när jag är nära marken i bebyggt område. Men löser de fps problemen snart så kan detta spel faktiskt bli riktigt bra imo

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Jag tweakade grafiken lite och nu är det faktiskt spelbart på medium/high, får korta freeze lags när jag är nära marken i bebyggt område. Men löser de fps problemen snart så kan detta spel faktiskt bli riktigt bra imo

Detta står att läsa på 1C, så de är medvetna om problemen och jobbar på dem så bara hålla sig tilltåls lite till;)

From Luthier:

QUOTE
Hi everyone. I’m very sorry to see that some of you are having technical difficulties with the game. It pains me personally to see that these problems are preventing you from enjoying everything the game has to offer.

The team has been working at a frantic pace since mid-summer. I personally have been working 12+ hour days 7 days a week pretty much non-stop, with only a short breather around Christmas. Optimization has always been our top priority; for example, the game you are playing now is roughly twice as fast as the version shown at Igromir.

We are continuing to work at the same pace now, after the release – no weekends in sight. We are working very hard to make the game better, and we hope that even those of you who are unhappy with the state of the game are still able to see that it is worth the wait, and that you have faith in our ability to improve on your experience.

Here’s what we are working on at the moment:

1. Performance increase. Over terrain, the two things that slow things down the most are trees and buildings. We are currently in final stages of testing optimized buildings that almost double the FPS over London on a test machine.
Tree optimization is a little farther away. You will probably see changes in how trees are rendered, they’ll take longer to appear over terrain, but once again, performance increase should be significant.
If everything tests correctly over the weekend, both of these should be released by early to mid next week.

2. Enhanced multicore support. The mode that we unfortunately were not able to finish in time is sending all render to a dedicated CPU core. The mode is working but somewhat buggy. It easily doubles the FPS, and the performance boost is especially noticeable in larger missions with lots of stuff going on.
This is probably at least two to three weeks away, and we will probably do a short public beta of this major change before it’s made live to everyone.

3. Multiplayer. There is something in steam filters that prevents game servers from being found. This is only happening with live retail versions of the game. This apparently isn’t caused by us – hopefully it’s just a simple oversight somewhere and the fix will be a simple flick of a switch.

4. FM and ballistics. We have already addressed the issue where rounds appeared to leave aircraft sideways. This was caused by the difference between physical and rendered position of the aircraft, i.e. the rendered position lagged behind the actual aircraft position.
Our aircraft programmer has a huge bucket list of things to check, which he’s going over at a rather brisk pace.

5. Resurrecting SLI support. This is our next biggest priority; it’s done by the same programmer now in final stages of optimizing buildings. We are really hoping this will be a quick task, but I don’t have an ETA at this point. It’ll either be a couple of days, or a much longer undetermined amount of time if we have to submit versions to card manufacturers and ask for their input.

6. Bug fixes and support. We are reading this forum a lot and some Russian-language forums, and working very hard to address all issues as they are being reported.

7. New stuff – larger online maps, some new aircraft such as the 109E1 and E4 etc – are all in the pipeline too, but obviously we need to solve the bigger issues first and then deal with the freebies.

Thank you all for your continuing support! Just FYI, I’m constantly doing 20 things at once, so if I don’t respond to your question it doesn’t mean I didn’t read it! I’d love to spend more time on the forums talking to the community and answering questions, but unfortunately I just cannot do it as much as I should at the moment. Please bear with us, we do really want to make all of you very happy!

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

jag lirar faktiskt med rätt stadig fps nu. Tweakade bort en del hus och träd och det går bra att spela nu. Dock lyckas jag inte ställa in min saitek x52 riktigt som jag vill ha den. Spelet sparar inte alla inställningar när man mappar den. Synd att steam inte gör det möjligt att hitta servrar atm. När detta patchats en smula så tvivlar jag iten på att CoD kommer bli mycket bra.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Läste vad som stod på 1C. Måste säga att det känns något trist och besviket att alla dessa fel finns i ett "färdigt" spel.
Testar man inte spelet på typ hundra helt olika datorer innan man släpper det för att se till att det kommer ut med så få fel som möjligt? Är inte det en självklarhet?

Av någon anledning verkar det alltid vara såhär, spel efter spel som släpps av div tillverkare med samma fel som föregående spel osv osv... lär man sig aldrig något? Fruktansvärt tröttsamt och framförallt glädjedödande.
Kan man inte hålla deadline så får man väl skjuta upp det ytterligare några månader, istället för att släppa ett ofullständigt arbete.
Jag är en av de som inte kan "tweeka" och dylikt, köper jag ett spel för 200-500 sura pengar, så ska det f-n funka oxå.

Måste säga att jag blir ytterst tveksam till detta pga vad jag läser, kommer sen steam in i bilden med sitt aktiverande och allt vad dem hittar på, så är det ju ett solklart icke-köp för min del.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Anledningen till att spel släpps i detta skick är inte för att spelutvecklarna testat dåligt. De har testat, de har rapporterat till högre tupp, som i sin tur måste rapportera (-) siffror till sin chef om hur han slösat 6 år av lön och utveckling i företaget. Stora ägaren har inte en fet lönecheck för att han spenderar sin tid i datorspel. Storchef tänker på börs/löner/Slitage/Hyror etc. Dvs, han jobbar så pass mycket att han (troligtvis en han) inte spelar själv.

För ett leköga ser ett spel i detta skick ut att fungera hur bra som helst. Ett leköga kan inte uppfatta fps och buggar eftersom de inte ingår i hans värld. En chef tvivlar inte en sekund på att detta spel går att tjäna pengar på. Då en chef endast styrs av siffror så ser en chef endast de stora siffror som spelet drar in vid en release och till viss del en bit efter releasen. En chef har inte förståelse för helhet, kundvård och hur folk faktiskt blir besvikna när de köper trasiga produkter.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Ett leköga behöver tydligen inte kunna se dessa brister, eftersom tillverkaren så fint själv presenterar det.
Om chefen bryr sig så mycket med alla dessa siffror, borde han inse att en produkt av det slaget förstör en hel del för honom, all tid man nu får lägga ner i efterhand, alla resurser, alla pengar som går förlorade pga att han inte såg till att produkten var helt färdig
och väl fungerande när den släpptes. Ryktet han skapar sig ska vi inte ens nämna.

Men jag hajjar såklart var du vill komma
Jag är ju troligtvis inte ensam om att tycka som jag gör, och när möjliga kunder tänker så, och är så pass missnöjda, förlorar den där chefen en hel del pengar, vilket borde ligga i hans intresse.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

chefer tänker inte långsiktigt. när de får slut på budget så måste de dra in cash vare sig spelet är klart eller inte.

Jag börjar faktiskt gilla spelet mer och mer dock. Sjukt störigt med alla control buggar dock. Jag provade att skruva upp grafiken på max (full hd etc), med undantag för mark, träd och gräs. som är på low. aa x 8. Jag har absolut inga fps dropps och det flyter på som en dröm. Hur spelar jag in videor i spelet? kan lagra filmer men kan iten spela upp dem i något

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Ett leköga behöver tydligen inte kunna se dessa brister, eftersom tillverkaren så fint själv presenterar det.
Om chefen bryr sig så mycket med alla dessa siffror, borde han inse att en produkt av det slaget förstör en hel del för honom, all tid man nu får lägga ner i efterhand, alla resurser, alla pengar som går förlorade pga att han inte såg till att produkten var helt färdig
och väl fungerande när den släpptes. Ryktet han skapar sig ska vi inte ens nämna.

Men jag hajjar såklart var du vill komma
Jag är ju troligtvis inte ensam om att tycka som jag gör, och när möjliga kunder tänker så, och är så pass missnöjda, förlorar den där chefen en hel del pengar, vilket borde ligga i hans intresse.

Mycket tror jag beror på att spelen blir mer och mer avancerade, mer som kan gå fel.(tror det här spelet bräcker det mesta på den fronten därav buggar, som kommer att fixas)

Är det några spel utvecklare man kan lite på så är det Oleg och Luthier. Spelet kommer att fixas + att dom redan annonserat att dom ska lägga till fler flygplans varianter inom kort.

Brorsan kan spela det nu på medium och det finns enligt honom INGEN flight sim som kommer i närheten vad gäller grafik och features. RoF kommer närmast men inte ända fram. (Dom som inte vet, det tog nästan 1 år innan RoF var spelbart och påminde om något som man väntar sig få från dag ett)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Mycket tror jag beror på att spelen blir mer och mer avancerade, mer som kan gå fel.(tror det här spelet bräcker det mesta på den fronten därav buggar, som kommer att fixas)

Är det några spel utvecklare man kan lite på så är det Oleg och Luthier. Spelet kommer att fixas + att dom redan annonserat att dom ska lägga till fler flygplans varianter inom kort.

Brorsan kan spela det nu på medium och det finns enligt honom INGEN flight sim som kommer i närheten vad gäller grafik och features. RoF kommer närmast men inte ända fram. (Dom som inte vet, det tog nästan 1 år innan RoF var spelbart och påminde om något som man väntar sig få från dag ett)

jag drog upp allt på max förutom shadows. Försöker få ut en film på hur det ser ut men lyckas inte öppna filmfilen i något program

Får lite drops när jag flyger nära bombplanen första gg men annars ser det rätt stabilt ut

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5