Permalänk
Medlem

Vackert !
alltid lika trevligt att se dessa underbara byggen,
tack för att vi får kika in på ett snyggt arbete.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Extremt coolt!

Permalänk
Medlem

Tufft. Skulle själv som gammal flipper knarkare på dator och gamla hederliga irl flipperspel tagit mig en timme vid den där.

Dock kanske det bara är jag men fysiken på den där bollen kändes i vissa fall konstig. Syntes ganska klart när bollen bytte riktning nere vid flipprarna (youtube) klippet. Inget du kan rå för men om ja inte ser och kommer ihåg helt fel så har gamla hederliga Pinball dreams, ilussions etc klart bättre känsla.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Finns det möjlighet med accelerometer till tilt i mjukvaran också?

Japp. Ska installera 3st gamla kvicksilverbrytare i olika riktningar så att dom fungerar som "nudge" och tilt.

Skrivet av Triton242:

Syntes ganska klart när bollen bytte riktning nere vid flipprarna (youtube) klippet. Inget du kan rå för men om ja inte ser och kommer ihåg helt fel så har gamla hederliga Pinball dreams, ilussions etc klart bättre känsla.

Bollkänslan är faktisk helt ok. Det du såg att den ändrade riktning kanske var när jag "knuffade" bordet så att bollen inte gick mellan flipprarna. Nya klipp kommer. Ska försöka ta i olika vinklar.
Pinball Dreams / Fantasies / Illusions var från den gamla goda tiden.. underbart. Synd att det är så krångligt att få igång på dagens PC.

Permalänk

Shit pommes frit !

Visa signatur

MacPro 24GB RAM GTX285 10.8.5
D5400XS,2 st QX9775,16Gb FB-DIMM

Permalänk
Medlem

Heroiskt!
Jag saknar verkligen arkadhallarna från när man var liten så detta är ju hur klockrent som helst

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Episkt är ordet.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Mållös. Så mycket smartare och enklare det här än vanligt pinball.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Heroiskt!
Jag saknar verkligen arkadhallarna från när man var liten så detta är ju hur klockrent som helst

Skrivet av mrfisse:

Episkt är ordet.

Föregående talare tillika forumkollegor tog orden ur munnen på mig kunde inte sagt det bättre själv!:)

10/5 går det och ge något annat betyg?:D:)^^ Väldigt vackert bygge!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Två stortår upp för detta bygge!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Jag är inget fan av varken flipper- eller arkadspel, men det där var fan mäkta imponerande! Bra kämpat och det är ett extremt välkonstruerat bygge!

Permalänk
Medlem

Grymt. Eller???

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

coolt bygge

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

GRYMT!!!!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Det var nog bland det coolaste hemmabugget jag sett. 5/5 givetvis.

Permalänk
Avstängd

fan vad grymt!

en fråga bara
vart får man tag på dom där flipperspelen du kör med?

ska man gnälla lite så vore det ju ide med en LCD som stödjer 120hz.
problemet är väl att det inte finns några
flytet på bollen ser inget vidare ut i 60hz

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Detta var det coolaste jag sett på mycket länge. Hur är känslan då jämfört med ett "riktigt flipper" ?

Permalänk
Medlem

Enda jag kan klaga på är att du kunde bygga in högtalarna eller hänga dem bakom. Mycket coolt i alla fall!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Skoj och snyggt projekt!!

Har du Pinball Fantasy med? Det bästa pinballspelet genom tiderna ju!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

fan vad grymt!
vart får man tag på dom där flipperspelen du kör med?
flytet på bollen ser inget vidare ut i 60hz

http://www.vpforums.org/index.php?automodule=downloads&req=se...
Angående flytet så gör kameran så att det ser kattskit ut. Kanske finns bättre filmer ute på tuben.

Skrivet av Dudemeister:

Detta var det coolaste jag sett på mycket länge. Hur är känslan då jämfört med ett "riktigt flipper" ?

Naturligtvis kan man inte komma åt känslan av ett riktigt flipper, men det är fantastiskt kul och jag kommer att spendera många timma framför den där

Skrivet av Calle2003:

Enda jag kan klaga på är att du kunde bygga in högtalarna eller hänga dem bakom. Mycket coolt i alla fall!

Tror jag skrev nånstans att jag ska köpa 4" eller 5.25" och sätta bredvid DMDn.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj och snyggt projekt!!
Har du Pinball Fantasy med? Det bästa pinballspelet genom tiderna ju!

Pinball Fantasy äger! Vet inte om nån som gjort ett bord av det. Kan kolla upp det.
Men jag kommer mest att inrikta mig mot bord som finns i verkligheten.

Permalänk

Mycket impregnerande! =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

asså bässta galleriet so far

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem

Galet häftigt!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt. Blir så ultrasugen på att bygga ett själv.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Fyfan va fint:) 5/5 elefanter till dej!

Permalänk
Medlem

Underbart!

Permalänk

Fy fan vad coolt, jag mycket imponerad!

EDIT: Glömde att rösta, 5p är en självklarhet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket skönt bygge! Gillar all tid som har spenderats för att skapa det!