Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag drömde inget för jag vaknade 04.30 imorse av att min näsa kliade, visade sig jag höll på att få näsblod ):

Permalänk
Medlem

Drömde om att jag bodde på i en hus på en liten skithålla där man knappast hejade på varandra och så var jag vampir vilket var tydligen inte så bra då jag inte kunde ta min motorcykel till skolan för att lära mig hur man slarvar bort tiden på lektioner.... En annan sak som gjorde att jag inte kunde ta mig till skolan var att det var vinter, jag hade inga skor samt att det blåste och min jacka var en fallskärm så jag hade svårt att ta mig motvinden

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag drömde att jag skulle jobba idag men att jag försov mig, detta tills jag vaknade och kom på att det var söndag :P.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ska ta mc-kort nästa sommar och köpte hoj för några veckor sen. Drömde inatt att jag körde hojen, det var härligt

Permalänk

Drömde om senaste natten att där jag bor (typ landet, utkanten på förorten) att man höll på och byggde järnväg överallt och sprängde bort allt berg runtom och hela våran "by" förvandlades till en betongjungel. Blev helt förtvivlad och sprang runt och skrek NEEEEEEEE..... tills man vakna.
Drömmar är inte alltid bättre än verkligheten men oftast!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Har/hade feber, så drömde skitkonstigt.. Drömde att jag byggde någon sorts stålkonstruktion, och allt blev mer och mer invecklat. Massa rör åt alla håll och allt skulle passa ihop. Sen när det blev något fel så fick man börja om från början igen. Vaknade mitt i natten helt svettig av allt byggande

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Har/hade feber, så drömde skitkonstigt.. Drömde att jag byggde någon sorts stålkonstruktion, och allt blev mer och mer invecklat. Massa rör åt alla håll och allt skulle passa ihop. Sen när det blev något fel så fick man börja om från början igen. Vaknade mitt i natten helt svettig av allt byggande

Låter som om din hjärna aktiverade Win 98's gamla skärmsläckare ''rör'' :).

Jag drömde själv en av de konstigaste drömmar jag någonsin upplevt.
Var på ett sjukhus och jobbade. Plötsligt så fick jag reda på att en av patienterna var utspridd över 20 våningar. Jag förstod ej först vad de menade men sedan så visade det sig att det gick slangar från lik överallt från de 20 våningarna till en patient. Och det var bara så han kunde leva, han livnärde sig på färska lik. :D.

Permalänk
Avstängd

Drömde att jag gjorde fel på jobbet och tvingades att gå om 9:an. Sätt även och drack vin i matsalen och då kom en av mina gamla lärare ut och så att han skulle ringa till min mamma. F.ö. Var det typ 7 år sedan man gick ut nian..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

drömde om en liten flicka i vit klänning... hon kom krypandes på väggen med svarta ögon och uppspärrad mun.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Låter säkert asnördigt men jag drömde om ett matematiskt problem som jag såg för några dagar sedan, jag försökte lösa det i drömmen. Lite konstigt att jag drömde det inatt, det är inte ovanligt att jag löser problem i sömnen eller lär mig saker. Att man lär sig saker i sömnen känns djävligt skumt men jag kan ibland vara säker på att jag inte kan något på kvällen och sen när jag vaknar dagen efter så har jag drömt om det och då kan jag det, kollar jag sen upp det på nätet eller i läroböcker så stämmer det jag lärt mig i drömmen. Det måste liksom legat i bakhuvudet hela tiden och sen har jag bara bearbetat datan under natten och konverterat det till kunskap.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Låter säkert asnördigt men jag drömde om ett matematiskt problem som jag såg för några dagar sedan, jag försökte lösa det i drömmen. Lite konstigt att jag drömde det inatt, det är inte ovanligt att jag löser problem i sömnen eller lär mig saker. Att man lär sig saker i sömnen känns djävligt skumt men jag kan ibland vara säker på att jag inte kan något på kvällen och sen när jag vaknar dagen efter så har jag drömt om det och då kan jag det, kollar jag sen upp det på nätet eller i läroböcker så stämmer det jag lärt mig i drömmen. Det måste liksom legat i bakhuvudet hela tiden och sen har jag bara bearbetat datan under natten och konverterat det till kunskap.

Det är ju just under REM-sömnen som du bearbetar och kategoriserar saker du lärt dig under dagen, så det är inte så konstigt att man kan vakna och helt plötsligt förstå. För lite REM sömn leder bland annat till att du minskar din inlärningsförmåga och ditt minne blir sämre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Drömmer ni med sådana som känns rikigt jäkla verkliga? Dock så kommer de inte så ofta för mig....
Tex att man träffar en Tjej/kvinna som är perfekt för en, man blir otroligt kär och det kvittrar i magen och känslorna flödar. Man blir otroiligt lycklig... men allt har sitt slut.
Jag blir så förbannat besviken när jag vaknar upp så jag måste sörja ett tag efter.

har haft drömmar där jag kysst en kvinna och plötsligt vaknat och allt känns så otroligt verkligt. Hatar att man ska vakna

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft några mardrömmar. För några dagar sen drömde jag bland annat att jag stod och slog på en killens ben med en ganska tjock klubba, tänk i stil med flintstones. Benet var väldigt skadat och blodigt, jag försökte slå av det helt med klubban och han låg där och skrek.

Permalänk
Medlem

Längesedan jag kom ihåg vad jag drömde. Men har ett skarpt (dock kort) minne från nattens dröm.
Jag och en polare satt i en soffa och kollade på TV när man plötsligt ser att det är ett stort hål ovanför toalettdörren. I det hålet så sitter en man med ett paintbollgevär. Och så plötsligt så bara skjuter han min polare rätt i huvudet :D.