Permalänk
Skrivet av scienta:

Jag menade; istället för att de slösar massa pengar på att skrota de gamla moderkorten. Finns ju säkert flera där ute som inte har något emot "defekten" och då är det ju smartare att sälja de moderkort de kan till en billig peng istället för att skrota.

Nu vet jag dock inte hur den processen går till eller vad det skulle kosta. Sen gör ju företagen vad dem kan för att hålla priserna uppe. Istället för att sälja dessa "defekta" kort lite billigt så tvingas man köpa nya.

ja du har en bra synpunkt där,men då lär vi aldrig få någon garanti på korten.jag skulle aldrig köpa ett moderkort utan garanti,det är min trygghet!.Det kommer att bli dyrt i längden om vi köper moderkort utan garanti!!

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan2307:

ja du har en bra synpunkt där,men då lär vi aldrig få någon garanti på korten.jag skulle aldrig köpa ett moderkort utan garanti,det är min trygghet!.Det kommer att bli dyrt i längden om vi köper moderkort utan garanti!!

Skulle ärligt talat inte störa mig. Priset gör ju upp för sånt. Pris vs. garanti - alltid samma dilemma. Om vi säger att man kan få 2 kort utan garanti till priset av 1 kort med garanti så skulle jag ta 2 kort alla ggr. Garantin håller ju inte mer än 2-3 år iaf. De flesta byter ju sina system både en och flera ggr under den tiden.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Skulle ärligt talat inte störa mig. Priset gör ju upp för sånt. Pris vs. garanti - alltid samma dilemma. Om vi säger att man kan få 2 kort utan garanti till priset av 1 kort med garanti så skulle jag ta 2 kort alla ggr. Garantin håller ju inte mer än 2-3 år iaf. De flesta byter ju sina system både en och flera ggr under den tiden.

Om det första kortet går sönder efter en månad ,då har du ett kort kvar,om det går isönder inom ett år vad gör du då?

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan2307:

Om det första kortet går sönder efter en månad ,då har du ett kort kvar,om det går isönder inom ett år vad gör du då?

För det första så är den risken väääldigt minimal. För det andra så finns det nyare och, troligen, roligare saker efter 13 månader - så då har man en ursäkt till uppgradering

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Köpte såfort det fanns ute Har Asus P8P67 moderkort, fungerar hur bra som helst, har 3st diskar + en brännare. Klarar mig gott med 4st SATA3. Behöver du dator nu ser jag inget problem i att köpa det direkt. Jag kommer självklart skicka in om jag märker problem men vadå, det måste man göra vilket fel man än hittar så ser inte problemet

SB är fortfarande det bästa som går att köpa idag.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Köpte såfort det fanns ute Har Asus P8P67 moderkort, fungerar hur bra som helst, har 3st diskar + en brännare. Klarar mig gott med 4st SATA3. Behöver du dator nu ser jag inget problem i att köpa det direkt. Jag kommer självklart skicka in om jag märker problem men vadå, det måste man göra vilket fel man än hittar så ser inte problemet

SB är fortfarande det bästa som går att köpa idag.

+1

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Skrivet av Limpan2307:

Menade inte direkt om man kan köpa SB moderkort från Inet, utan om man kan skicka tillbaka det man köpt nu och få ett nytt B3 moderkort utan extra kostnader när kommer?