Permalänk
Medlem

Det är underbart, tycker tillverkarna ska ta efter när du förlänger PCI-E porten och lägger grafikkortet platt vilket bidrar till en kompaktare design mot att man skulle köra det stående.
Riktigt snyggt var det och det där moderkortet är underbart då jag själv är lite småsugen men behöver inget egentligen

Permalänk
Medlem

Som vanligt är det bara extra smör i sockerkakan som gäller i dina byggen.... Finns inga möjligheter att komma förbi utan att tappa hakan !!!!! Ser klart at det inte är riktigt klart, men förväntar inget längre då man ser direkt att habegäret är så stort att jag vurderar ett inbrott hos dig !!!

Permalänk
Medlem

kommer det köras med stockkylaren?

Permalänk

Läcker liten låda

saknar bara ett handtag på toppen.
Men får verkligen grafikkortet någon kylning?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar sällan kommentera galleribilder, men det här var något sjukt läckert!!

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag brukar sällan kommentera galleribilder, men det här var något sjukt läckert!!

+1!

Permalänk
Medlem

Speecitt :# me like...

Permalänk
Medlem

Riktigt fint. Gillade det råa utseendet!!

Vart fixar du pico psu från förresten?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Inaktiv

Mycket snyggt!

Skrivet av TheTurkishOne:

Ditt inlägg bryter mot § 1 då +1-inlägg inte tillåts i forumet. Skriv inte några fler sådanna inlägg.

Permalänk
Snusfri

Trevligt bygge, som cnc-operatör är det alltid roligt att se folk bygga datorpryttlar med flopar/svarvar

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Proffsmoddare

Sheit här var det respons som heter duga! Multiquote ftw

Skrivet av DuRac3ll:

Sjukt snyggt max! Fattar inte hur du har tid med alla studier och allt!

Jag kör också ett ITX system nu, fyfan vad awesome det är med plats på skrivbordet igen!

MVH Johannes DD10

Det har jag inte egentligen men man får ta sig tid Ja det är helt brutalt litet, speciellt om man är van vid 12 diskar och ett chassi som måste köras med kärra!

Skrivet av Kiiiba:

Du tar inte speciella ordrar och gör chassi åt folk? Hade varit intresserad i sådant fall

Har tyvärr inte tiden till det, men vi får se i framtiden

Skrivet av Kel:

snyggt snyggt snyggt sleepstreamer har du en hel verkstad? såg ut som en lite mer avancerad bockmaskin än en hobbex brytbänk... =P älskar dina byggen även om jag själv är mera en "handmade" det roligaste med dina byggen är ju att du inte gör en fyrkantig låda utan bygger nånting eget

Njae det är väl version halvdyr på Jula, dock är den långt ifrån halvbra. Gör jobbet dock.

Skrivet av Celcius:

Hade han inte haft det hade det säkert tagit 5-6 gånger längre tid, om han ens skulle kunna göra sådana delar!

Ont: Riktigt snyggt! Gillar stilen det har ordentligt!
Kanske försöka få bort den tråkiga färgen på PCI-risern?
Det är det enda som sticker lite i mina ögon

Det kommer finnas mesh framför kortet sen så den kommer inte synas, men sen ska det också finnas reflektiv shielding över den.

Skrivet av Gipsyboy:

Som vanligt är det bara extra smör i sockerkakan som gäller i dina byggen.... Finns inga möjligheter att komma förbi utan att tappa hakan !!!!! Ser klart at det inte är riktigt klart, men förväntar inget längre då man ser direkt att habegäret är så stort att jag vurderar ett inbrott hos dig !!!

Skrivet av Hawkeye01:

kommer det köras med stockkylaren?

Som det ser ut just nu ja, men om du vet om någon bra lågprofilkylare är det bara att tipsa på

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Läcker liten låda

saknar bara ett handtag på toppen.
Men får verkligen grafikkortet någon kylning?

Den är såpass liten att det inte behövs handtag tycker jag

Det är alltid lite svårt med små chassin att få hyfsat luftflöde och det kommer bli en inkörningsperiod för att se om det räcker, men med tanke på att den är så perforerad så tycker jag att det borde fungera.

Skrivet av chazzi:

Riktigt fint. Gillade det råa utseendet!!

Vart fixar du pico psu från förresten?

Tackar!

Det blir nog på mini-box eller mini-itx.se

Tack så hemskt mycket för all respons!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

som det ser ut just nu ja, men om du vet om någon bra lågprofilkylare är det bara att tipsa på

Scythe Shuriken Rev. B eller eftersom du har risern Scythe BIG Shuriken. tror båda är ungefär lika höga som orginal men kyller mycket bättre.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Hedersmedlem

Galet snyggt, finns inte mycket mer att säga.

Lite trist att du inte är 100% klar med arbetet innan du la ut den dock

Skrivet av SleepstreameR:

Det har jag inte egentligen men man får ta sig tid Ja det är helt brutalt litet, speciellt om man är van vid 12 diskar och ett chassi som måste köras med kärra!

Det här huset till chassi har jag sett någon bild på någonstans, det verkade mycket spännande även det!

Finns fler bilder?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare

Det är ju en bygglogg så det är fortfarande under konstruktion

Det var ett gammalt P190 med ett tillbyggt rack av rostfritt stål med plats för 16 extra diskar, var helt galet tungt att göra nått med. Jag tvivlar på att jag har några bilder på det men jag kan kolla.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Tror detta är det bästa bygget jag sett hittills i sweclockers album. Jag vill ha ett sådant här chassi, börja producera dem vettja.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Snyggt men vaddå blev du sponsrad?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Snyggt men vaddå blev du sponsrad?

Ja, jag är ganska säker på att han blev det. Sleepstreamer är sweclockers mest kända moddare.
Ser ju skitsnyggt ut!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Läckert

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Ang 8:onde vad heter dom där sakerna som håller ihop chassit? Hur tar man loss dom?

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Skrivet av CSSgamer:

Ang 8:onde vad heter dom där sakerna som håller ihop chassit? Hur tar man loss dom?

De kallas popnit eller blindnit. Dom är rätt permanenta, så man tar inte loss dem utan våld =P

Permalänk
Proffsmoddare

Popnit är det, kör med det då jag vill spara så mycket plats som möjligt. Dock är det bara att ta ett borr med rätt storlek om man vill ha bort dem, går att göra utan vidare åverkan.

Det är dock inte tanken att de ska lossas inom en snar framtid

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

SleepstreameR:
Vad för adapter körde du på? Funderar själv på att nergradera mitt grafikkort och köra på ett PICO-PSU som du har och en adatper på 150W.

Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kiiiba:

SleepstreameR:
Vad för adapter körde du på? Funderar själv på att nergradera mitt grafikkort och köra på ett PICO-PSU som du har och en adatper på 150W.

Yes det är en adapter från fsp på 150w

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Hur mycket klarar egentligen dessa nätagg? Vissa säger att den klarar att få ut runt 120W men vissa att den klarar att gå upp till 150W. Du har ingen mätare som du kan mäta hur mycket ditt hela system tar vid full load av CPUn och GPUn?

Permalänk
Proffsmoddare

Tyvärr inte, det är väl bara att belasta så gott det går och se om det är stabilt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Tjena, har letat efter ett sådant nät i evigheter! Kan någon vänlig själ tala om för mig var jag kan få tag i det. Syftar givetvis på nätet för grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Tjena, har letat efter ett sådant nät i evigheter! Kan någon vänlig själ tala om för mig var jag kan få tag i det. Syftar givetvis på nätet för grafikkortet

Antingen syftar du på ett Pico PSU med adapter, i detta fall som TS skrev en FSP 160W.

Eller så syftar du på PCIe risern, search and you'll find!

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk
Medlem

Han skrev nätet till grafikkortet. Till och med jag förstod det och jag har själv försökt leta efter det.

Permalänk
Medlem

du är inte dum du! fan va fräsigt