Permalänk

Riktigt snygg och smidig låda

Vet inte riktigt om jag ska bli inspirerad att bygga eget eller att inte ens tänka på det

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Galet snyggt är det!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Klart nice! +1 på den...

Skulle vilja veta vad du får för temp i chassiet samt på CPU/GPUn. Fast det kanske inte är ett jätteproblem?

Permalänk
Medlem

Snyggt, man får inspiration när man kollar på såna här byggloggar. Vad kommer ditt nästa projekt bli?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

riktigt snyggt
Vad fick du tag på pci express 16 förlängaren?

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Hur får du tag på ett sådan nätagg? FInt bygge

Permalänk
Medlem

Väl utfört! 5p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fy fan vad snyggt, blir lika imponerad varje gång av dina byggen!

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

riktigt snyggt
Vad fick du tag på pci express 16 förlängaren?

Vet 2 ställen som har.

http://mini-itx.se/pcieriserkorthogermx161u-p-587.html Sverige.
http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11462 England.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

okej tack

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

7 av 5 toasts ! riktigt snyggt o väl genomfört *imponerad*

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

En skam för sweclockers att det finns sånna här byggloggar...

...som inte har 5p i snitt!

Galet bra jobbat!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

Riktigt underbart bygge! snyggt jobbat!!

Permalänk
Proffsmoddare

Man tackar för all positiv respons Detta var egentligen första gången jag byggde nått riktigt litet så det var fett kul att det funkade bra!

Skrivet av eppebansen:

riktigt snyggt
Vad fick du tag på pci express 16 förlängaren?

De jag har använt i denna och Ares finns att köpa på t.ex Linitx för en mindre summa.

http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=10865

Skrivet av vikham:

Snyggt, man får inspiration när man kollar på såna här byggloggar. Vad kommer ditt nästa projekt bli?

Jadu, jag har inte riktigt tiden längre för några större grejer så jag vet verkligen inte. Men skisser och tankar finns det dock gott om fortfarande. Att inspirera andra är ju det man strävar efter helt klart, väldigt roligt att höra

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Underbart bygge!
Jag håller själv på med en liknande design och undrar om du kan hjälpa mig med en grej.
Vart hittade du måtten för bakplåten till moderkortet? Alltså den som alla kontakter sticker ut igenom, inte moderkortsfästet.

Har jagat den länge nu, men lyckas bara hitta de som beskriver fästen för moderkortet och inte "kontaktplåten".

Igen, grymt bygge!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat! Jag gillar helt klart att du använt dej av risern, snyggt snyggt!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Korken89:

Underbart bygge!
Jag håller själv på med en liknande design och undrar om du kan hjälpa mig med en grej.
Vart hittade du måtten för bakplåten till moderkortet? Alltså den som alla kontakter sticker ut igenom, inte moderkortsfästet.

Har jagat den länge nu, men lyckas bara hitta de som beskriver fästen för moderkortet och inte "kontaktplåten".

Igen, grymt bygge!

Finns på formfactors.org

Tackar och bockar

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt!
Men hur kan det räcka med 160W till att driva ett sådant grafikkort?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en sådana här att ha i skolan osv.! ;D

Permalänk
Inaktiv

Något av det snyggare jag sett, riktigt fett!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Men herregud.. helt otroligt. va äre för robbot du använder?. kopplat till din data :S ser ut som du har en illegal vapen smedja hemma haha

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

Vart riktigt snyggt Du skulle bara lackat den bakre plåten svart också.

Sedan nå snygg belysningen i den.

Riktigt snyggt 5/5 !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

super fin!! gillar den starkt!!

Permalänk
Medlem

Riktigt Najs

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Shit damn! Vackert! Hur är ljudnivån?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Det är snyggt jobbat! Jag blir så ledsen att jag inte kan bygga datorer och svettsa. Jag har inga maskiner och därför mycket svårare att kunna bygga så fint!

Permalänk
Medlem

5.a på den du, inte illa

Permalänk

Haha, jag förstår verkligen ingenting av det här! Jag förstår inte hur man lyckas bli sponsrad och därmed få komponenter gratis som annars är värda flera tusentals kronor, jag förstår inte hur man kan göra 3D(?)-skisser av olika chassidelar och sedan få dem "utskrivna" i aluminium, jag förstår inte hur man lyckas få ihop ett sådant här hemmabygge sett till skruvhål, hål för moderkortets distanser och så vidare...

...men trots att jag inte förstår ett dugg så är det fortfarande häftigt som attan och resultatet blev en solklar tiopoängare. Ett par förklaringar av ovanstående frågor vore dock på sin plats, det känns så jobbigt att vara ovetandes.

Permalänk
Medlem

det här bygget är fan sjukt imponerande

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Bra gjort.
Saknar bara en enda grej, och det är ett bärhandtag.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron