Högtalarköp, igen

Permalänk
Medlem

Högtalarköp, igen

Tjena mors
Det är så att nu har jag fått datorn, och installerat min stereo reciever(akai, köptes på 80-talet) och högtalarna av samma märke.
Men nu har jag ett problem. Jag spelar mycket på min PS2:a och då använder jag tyvärr min tv, och dess ljud är liksom uruselt. Så nu tänkte jag köpa två högtalare till, Helst då golvare, för max 4000.
Jag kan koppla dessa två till min receiver, kan ju ta 6 st högtalare max, men enbart köra 4 samtidigt.

Jag vet att budget ramen är tight. Men jag kan säga att farsan hade ett par Golvare, märket va JWS. Jovisst budget, men de låter bra, tycker jag. De hade inte mycket bas, utan var mer typ balanserade i ljudet, vilket jag gillar.
Några ideér ? För jag har inga alls

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att du bara ett par högtalare till en så gamal förstärkare (Har för mig att dom har svårigheter med impedans)
Iaf, på BRL kan man köpa två fläskiga högtalare från danska Eltax, dom låter rätt hygglo och kan basa på ganska friskt med rätt förstärkare... kostar 2988:- eller nåt sånt... Eller så kan man få ett par riktigt fina högtalare från B&W på Hifiklubben för ca 3000:-

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

Kolla på hifiklubben.se
Dom har bra sortiment

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder