Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Hitta på nåt kul med tablet skärm

Tja SC!

Har en skärm från en tablet, HP 2710p närmare sagt

Datorn gick inte fixa, så blir att göra nåt kul med skärmen. Skärmen har en tablet funktion som styrs med hjälp utav medföljande penna.

Skärman fungerade på laptopen sedan la moderkortet av. Så jag monterade bort skärmen från datorn och fick med 3 olika sorters kablar.

Identifierade kablarna som Mikrofon kabel, Wifi Antenn kabel och till sist skärmkabeln. Efter en del googlande har jag kommit fram till att den ska kallas LVDS kabel.

Passade på att fota den.

Det jag behöver hjälp med nu är att kunna koppla skärmen till en VGA/DVI port på datorn. Skärmen har en inverter inbyggd så någon sådan behövs inte.

Om detta är för svårt att göra så vill jag gärna ha tips på annat kul man kan hitta på med en skärm:)

Permalänk

lär bli som för folk som försöker använda skärmar från trasiga laptops att adaptern skulle kosta mer än att köpa en ny halvtaskig skärm med pekfunktion

adaptern till laptopskärmar ligger på typ 2000:- + och denna ska ha en översättare från touch skärmen till usb eller nått annat som kan ta imot informa tion från touchen så den lär kosta mer om det äns finns

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

lär bli som för folk som försöker använda skärmar från trasiga laptops att adaptern skulle kosta mer än att köpa en ny halvtaskig skärm med pekfunktion

adaptern till laptopskärmar ligger på typ 2000:- + och denna ska ha en översättare från touch skärmen till usb eller nått annat som kan ta imot informa tion från touchen så den lär kosta mer om det äns finns

Tack för infot, inget jag ska ge mig in på med andra ord^^

Nåt annat man kan göra med en lcd förutom att använda den som en skärm? Eller ska jag sälja den som en reservdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Tack för infot, inget jag ska ge mig in på med andra ord^^

Nåt annat man kan göra med en lcd förutom att använda den som en skärm? Eller ska jag sälja den som en reservdel.

Men kabeln på bilden, går den direkt från skärmen? Eller är det något kort emellan?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Tack för infot, inget jag ska ge mig in på med andra ord^^

Nåt annat man kan göra med en lcd förutom att använda den som en skärm? Eller ska jag sälja den som en reservdel.

Sök en tablet pc med söndrig skärm, så kopplar du in den som htpc där man bara set skärmen någonstans

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Men kabeln på bilden, går den direkt från skärmen? Eller är det något kort emellan?

japp det kommer från en inverter kort till skärmen och in till mamma plankan på det bärbara direkt

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Sök en tablet pc med söndrig skärm, så kopplar du in den som htpc där man bara set skärmen någonstans

Hittar inte exakt samma dator begagnat utan en massa andra och jag är inte säker på om kabeln är samma på dessa skärmar.

Permalänk

Har likadan dator som skoldator, FYFAN! har snart plågat mig i tre år.. kan vakna upp helt kallsvettig om nätterna efter drömmar om hur lång tid det tar att bota windows.. tar ca 20min för att komma in på firefox om den varit avstängd

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Skrivet av Bockstensmannen:

Har likadan dator som skoldator, FYFAN! har snart plågat mig i tre år.. kan vakna upp helt kallsvettig om nätterna efter drömmar om hur lång tid det tar att bota windows.. tar ca 20min för att komma in på firefox om den varit avstängd

Haha been there;) Kan inte du fråga din skola om du får köpa en dockningstation? Brukar gå billigt genom skolan. Sen sälja den till mig^^ Du får tjäna ett par hundringar i mellan!

Permalänk

Tror inte de går.. men vafan ska du med en dockstation till ? hur kan du äns använda den datorn? mår psykiskt dåligt varje gång jag ser den...

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Skrivet av Bockstensmannen:

Tror inte de går.. men vafan ska du med en dockstation till ? hur kan du äns använda den datorn? mår psykiskt dåligt varje gång jag ser den...

haha har nämligen två sånna en med glappande kontakt där man sätter i laddaren i datorn och den andra är slaktad. Så tänkte ladda den via dockan istället^^ Använder faktiskt bara den i photoshop jobb då det är skitsmidigt med pennan som följer med!

Permalänk

okej, jag orkar inte starta upp photoshop på den datorn, blir bara frustrerad:P Har dock använt pennan när jag arbetat i flash..

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||