Permalänk

Sexig bild på framsidan!

Permalänk
Medlem

Fläktarna i fronten, hur är vibrations-dämpningen där. Gummifästen, plastfästen eller skruvar i den lilla fläkt-hållaren? Sen är jag också lite fundersam över hur bra fläktarna är och hur lätt de får luft med frontluckan stängd.

Permalänk

någon som vet vad det är för fläktar som följer med? Är det något motsvarande fractals´s silent series eller är det något att ha? jag vill se temperaturer!

Permalänk
Medlem

Ser ju otroligt lockande ut det här. Gillar inte silverfronten på den vita, men det kanske går att lacka.

Sedan gäller det bara att se om vattenkylningen får plats också... Alltid ett litet klurigt problem.

Var sugen på ett R3 men om det kommer fler reviews som går i sweclockers linje så... =D

Visa signatur

When still, be as the mountain;
when in movement be as the dragon riding the wind.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer en modell större

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Finns det något chassi som har dammfilter under som man kan dra ut FRAMIFRÅN?? Annars gilla jag detta!

Permalänk

toppen var rysligt ful och lik en frysbox. men insidan var mycket fin. Rymlig med smarta lösningar. Precis som jag vill ha det.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Skrivet av Thes:

Fläktarna i fronten, hur är vibrations-dämpningen där. Gummifästen, plastfästen eller skruvar i den lilla fläkt-hållaren? Sen är jag också lite fundersam över hur bra fläktarna är och hur lätt de får luft med frontluckan stängd.

Satt och funderade på det också. I princip så tror jag inte att fläkten i fronten gör någon nytta om du inte kör med locket nere. Och hur snyggt är det? Såvida det inte finns luftkanaler som slussar ut luften. Men det tvivlar jag på.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Bra recension, du skulle bara ha varit tyst några sekunder när du visade ljudnivån.

OffT
Permalänk
Medlem

Mycket bra recension, Du såg ovanligt glad ut i videon . Kommer nog köpa ett sånt där chassi.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På lite offtopic.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant chassi. Tack för en bra recension Jonas.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Fractal design får lite konkurens! Kul! Smarta lösningar med hdd platserna och de löstagbara fläktarna i fronten, ska bli roligt att se hur Fractal möter upp detta i sin uppfäljare till R3an...!

Jo lite så och även spännade att se vad fractal kan svara med eftersom de har 200:- mer att gå upp i prisklass för att nå detta chassis prisnivå.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

någon som vet vad det är för fläktar som följer med? Är det något motsvarande fractals´s silent series eller är det något att ha?

Detta undrar jag med över! Lite ljudmätningar hade varit bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Vore trevligt med en bra jämförelse mellan detta och define r3.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte inter USB 3.0 Header? Herre jösses va tid det ska ta för tillverkare att inse att vi inte vill ha nå satans kabel som sticker ut där bak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av onlyleif:

Vore trevligt med en bra jämförelse mellan detta och define r3.

Håller med dig fullt ut. Skulle vara grymt om swec kunde fixa det

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Fortfarande inte inter USB 3.0 Header? Herre jösses va tid det ska ta för tillverkare att inse att vi inte vill ha nå satans kabel som sticker ut där bak...

Det borde väl gå att byta kontakten till en intern header. Någon här på SweC som har gjort det?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk

verkar kanonbra! Ska bråka lite med alina så dom får hem det fort f*n kommer att bli kanon som serverlåda. 8st 2tb diskar räcker nog. Recensionen var minst lika bra som lådan verkar vara!

Permalänk
Medlem

Verkar vara betydligt trevligare chassi än R3, mer finesser tex. Och framförallt bättre layout invändigt.

Ang recensionen så störs jag lite av att se halva Jonas ansikte, allt eller inget , men det är egentligen en petitess då det förövrigt är riktigt bra. Men måste även jag säga att jag saknar lite traditionella textrecensioner, på chassin där temp och ljudnivå kvantifieras.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Det såg väldigt trevligt ut, känns väldigt likt R2/R3 fast de har utvecklat en hel del smarta lösningar som R3an inte har.
- Löstagbara front fläktar - R2an (vet ej hur det ser ut på R3) så måste man skruva bort fläktarna helt för att göra rent fläktfiltren i fronten.
- Långt undre fläktfilter - R2 finns bara ett kort under PSUn och för att rengöra det undre fläktfiltret på 120mm fläkten så måste den skruvas bort.
- Smidiga HDD platser - R2/R3 täcker hdd buren oftast flera av SATA platserna på moderkortet och man måste ta bort bakpanelen för att komma åt sladdarna.
- Mer plats för kabeldragning, ska man dra kablar mellan moderkortsplåten och bakpanelen så krävs det våld i R2/R3.

Jag är nöjd med min R2a men skulle jag köpa ett nytt chassi idag så skulle detta kunna vara ett vettigt alternativ.

Permalänk
Medlem

Vilket underbart chassie.
Undrar hur det hade funkat som htpc chassie ^^
Väldigt snygg och lika diskret så kan nog bli det för min del ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Inet och webhallen har lagt till det i sortimentet nu, dock inga i lager såklart. Det var den 22:a (imorrn) det skulle lanseras va?

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Känns som en jäkligt bra låda. Får överväga att byta ut mitt R3 tror jag.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Både webbhallen och inet har preliminärt leveransdatum 20 maj.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Arginj:

Jonas, kan man koppla fläktplatserna till en annan fläktkontroller som man själv köpt, eller är man låst till den som NZXT skickar med?

Med lite kabelmeck ska det inte vara några problem. Det är trepins-terminaler på insidan av chassit till de främre fläktarna så om du fixar en "hona-till-hona"-kabel kan de kopplas in till en annan fläktkontroller.

Permalänk
Skrivet av Thes:

Både webbhallen och inet har preliminärt leveransdatum 20 maj.

Du läste nog fel, webhallen har den 20 april, inet har den 22 april.

Det stod även april när jag kollade tidigare idag runt kl 11 på webhallen.

Orkar inte vänta en månad :'(

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Du läste nog fel, webhallen har den 20 april, inet har den 22 april.

Det stod även april när jag kollade tidigare idag runt kl 11 på webhallen.

Orkar inte vänta en månad :'(

Vad pratar du om? 5:e månaden på ett år är maj.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Explorer45:

Vad pratar du om? 5:e månaden på ett år är maj.

Ehm... ja? Men om det STÅR 2011-04-20 så menar de nog April?

Permalänk
Medlem

Lustigt det där. För mig står det 2011-05-22 respektive 2011-05-20.

Såg nu att den svarta är april och vita maj.