Permalänk

Sweclockers teamet måste vara snabba med recensionen googlade chassit och det är bara Sweclockers som har en recension uppe.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk

Verkar vara ett riktigt trevligt chassi. Snyggt, vältänkt och välbyggt. FD kan som sagt få en del konkurrens.

Permalänk

Nästan så att man måste köpa ett bara för att modda, ursnyggt chassi!

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en vit och färga dörren och nätagget man har och sen sleava lite snyggt^^
Värt att byta från R3an?
Saknar hotswap och stör mig på utrymmet på baksidan av chassit för sladdar plus att den här har ju en diskret fläktkontroller för ALLA fläktar man kan ha i.

Plus att den har ju usb3 i fronten och med tanke på att det börjar komma mer och mer med usb3 så..

Permalänk
Medlem

Ja det var satan va dom har fått till det där, riktigt imponerande!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Såg faktiskt riktigt riktigt bra ut förutom plasten på toppen men det kan man leva med speciellt när man tex har datorn under ett bord.

Några följdfrågor! hur passa bastanta känns chassisidorna i jämförelse med Fractals tex? och hur är kvaliten på dämpmattan? är det bitummen + dämp eller endast dämp?

EDIT: Fan chassit vägde in under 10kg och FDs R3 väger in på 12 >.<

Permalänk

Kändes ganska R1/2/3 inspirerat, men massa andra sköna saker som FD inte hade.

Skönt med ett 6970 fick plats, men funkar det verkligen inte att köra vinklade kontakter på hårddiskarna?
Finns ju sånna här kontakter som tar extremt lite plats.
Samt dessa som också tar lite plats.
Dom kombinerade med en vinklad satakontakt borde(?) funka.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett riktigt trevligt chassi.
Extremt skönt att också slippa all alla lysdioder!!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Grymt chassi och bra recension, vill ha!

Permalänk
Medlem

Såg ju fint ut... det enda som inte verkar så genomtänkt är luftintaget till frontfläktarna, det såg lite väl litet ut, det kommer ju bli högre lufthastighet genom den lilla öppningen i botten (om jag förstått designen rätt) än genom själva fläktarna. Dvs motstånd (vilket är nått axialfläktar inte tycker om...) och kör du fläktar som pumpar mycket luft så lär det börja vina.

Permalänk
Medlem

Antec Solo

Hmm, är själv fortfarande nöjd med mitt svarta Antec Solo som förvisso inte har alla smarta funktioner men som har ett enormt bra luftflöde, är stabilt o tyst. Men eftersom det ska byggas snart måste jag bestämma mej och det känns tråkigt att behålla Antec Solo ytterligare några år, behöver ju knappast 5.25 slottarna längre. Finns det något ännu vassare om det får kosta mer som ni kan rekommendera?

felstavning
Permalänk
Medlem

R3 vs. H2, let's get ready to ruuuuuuuuuuuumbleeeee!

Permalänk

Hm, lite synd att de inte har något utblås på sidan, men men.
Sen hängede jag inte med, är hårddisk buren uppdelad i 2? Kan man ta bort en del av den och ha kvar en del? Eller tar man bort o tar bort hela?
Jävligt snyggt annars, känns dock som R3an fortfarande är konkurrent, men detta lär ju vara tystare...

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Hm, lite synd att de inte har något utblås på sidan, men men.
Sen hängede jag inte med, är hårddisk buren uppdelad i 2? Kan man ta bort en del av den och ha kvar en del? Eller tar man bort o tar bort hela?
Jävligt snyggt annars, känns dock som R3an fortfarande är konkurrent, men detta lär ju vara tystare...

Men har inte R3 en plastfront? Jag tycker metallfront gör mycket på intrycket.

Permalänk
Medlem

Fläktfiltret som sitter i botten borde man ju dra ut framifrån istället för bakåt, märkligt när allt annat är så genomtänkt.

Permalänk
Skrivet av IDX:

Mjo fast det va en sak jag hade kollat upp innan jag köpte mitt. Och det stog på sidan när jag köpte det att bara chassit vägde 20kg så då visste man redan då att LAN va rätt uteslutet. Tror inte NXZT chassit är den bästa lösningen för LAN heller iof. Om man tänker på all ljudisolering, bättre att köpa ett Lian-Li helt i aluminium för LAN tbh

https://www.inet.se/artikel/6900457/silverstone-sugo-sg05bb-s...

där har du ett lan chasi

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Jonas är klockren som alltid, blev sjukt sugen på att byta ut mitt 800D nu

"Super nice chassi" (y)

visst tror de blir ett vitt ganska snart faktiskt

Permalänk

Smarta lösningar ja. Men jag tycker att FD R3 är snyggare, alltså det är renare på utsidan. All plast på taket på H2'an förstörde lite. Och de där fläktgallret om man vill köra 140mm,, nja...

Verkar vara ett genomtänkt chassi ja. Men om det är snyggt vet jag väl inte.
Kommer säkert bli populärt.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt chassi med genomtänkta funktioner, blev lite sugen på att införskaffa.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare.
Jag är mitt i ett chassibyte. Vart R3 jag skulle köpt. Gillar rena chassin så stör mig lite på fläkthålet på sidan på R3'an annars gillar jag det som fasen, men samtidigt saknar jag en del saker samt att jag kommer behöva 3x5.25" platser.

Tycker dom kunde gjort ett cassi ihop med NZXT's funktioner och sidodörrar ;D Samt R3ans front och toppanel !

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Inaktiv

Älskar kotletten!

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant, ifall jag köper ett chassi så blir det nog ett såntdär med tanke på priset och funktionerna.

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

Spontana reaktionen på "NZXT H2" är att man inte fattar vad det är och inte kommer ihåg vare sig varumärke eller modell. Vem fan kommer på att kalla märke och modell för XQPV L2 (har redan glömt som ni ser). Idiotier

Jo, jag fattar att nzxt är nästan som ordet next, och jag fejkade att jag glömt märke och modell. Ville bara poängtera hur dåligt valda de var.

När det gäller chassin så är det bästa chassit = ett annat rum.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Synd med metallfronten på det vita, men det går ju att modda till. Är i beställningstagen och nu vete sjutton om jag väljer R3...det här väckte mer habegär!

Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS
---->Citera gärna, så jag hittar tillbaka<----

Permalänk
Medlem

Jag tycker det påminner om det jag köpte för 499 (förutom att det inte har ljuddämpning)
http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/chassi/towe...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Grymt chassi! Är jag den ända som ser likheten med Fractal Design R2/3. Frågan är ifall det inte är samma chassi exkl detaljerna?

Permalänk

Blev faktiskt riktigt sugen på den vita! Vill höra lite mer input om ljudnivån dock. Förhoppningsvis är den tystare än R3an. Undrar om det är värt att byta ut fläktarna mot GT eller om de medföljande är såpass tysta att de kan konkurrera. Kan ni inte lägga lite mer vikt vid ljudnivå i era recensioner? Är säkert många som hade blivit glada då det faktiskt är en väldigt viktig aspekt för många av oss.

Btw, är det äkta metall i fronten eller plast som på R3an?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Det här ser helt klart intressant ut!

Jag har varit sugen på ett nytt chassi ett tag. Mitt Cosmos 1000 sprider för mycket vibrationer från fläktar och hårddiskar samt att det har för dåligt luft-intag, kabeldragningen är inte heller jättebra.

Det har alltid varit något dåligt på i princip alla chassin som lanserats, det jag ser som det negativa på det här är möjligen framsidan. Det är mycket möjligt att jag kommer köpa ett sånt här, det känns lite jobbigt att pensionera mitt Cosmos 1000, men jag är övertygad om att det skulle bli en bra uppgradering iaf.

Permalänk

Awesome chassi! trevliga funktioner men ser inget vidare ut.

OffT
Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Entusiast

Tror bestämt jag har hittat mitt nästa chassi. Mitt Antec 300 har nog gjort sitt. Det blev rätt mycket tystare när man satte bitumen på sidorna men jag börjar tröttna på det. Tror det där chassit uppfyller alla mina önskemål.
1, tyst.
2, filter för insugsfläktarna.
3, ingen fläkt i sidan.
Bara att slänga in en tyst fläkt i botten och köra tror jag bestämt. verkar ju helt underbart att kunna rengöra filtren utan att behöva plocka ner hela datorn.
Får bara mäta lite så att jag verkligen kan använda usb-kontakterna då min datorn hänger i en ställning under skrivbordet. Inte jättemycket plats mellan toppen av chassit och skrivbordet tyvärr.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24