Permalänk
Medlem

Hmm... passar Noctua NH-D14 in i denna utan problem?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

jag ska byta ut mitt gammla chassi NZXT TEMPEST Evo midi tower Svart med 6fläktar mot detta

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Ehm... ja? Men om det STÅR 2011-04-20 så menar de nog April?

Verkar som det svarta chassit är april och vita maj.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Explorer45:

Verkar som det svarta chassit är april och vita maj.

Surt, hade förhoppningar runt 22 Mars
Blir antagligen ett 650D för mig då

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Surt, hade förhoppningar runt 22 Mars
Blir antagligen ett 650D för mig då

Det hade jag med. Blir nog till att vänta ändå.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Explorer45:

Det hade jag med. Blir nog till att vänta ändå.

Surt MEn jag bokade mitt ex på Webhallen iaf! Kommer säkert glömma bort det så blir man glad sen när det dyker upp

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Skrivet av '[¿:

Gangster;10891593']Surt MEn jag bokade mitt ex på Webhallen iaf! Kommer säkert glömma bort det så blir man glad sen när det dyker upp

Följde ditt exempel och bokade ett jag med. Man kan ju hoppas att det kommer tidigare än väntat.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Explorer45:

Följde ditt exempel och bokade ett jag med. Man kan ju hoppas att det kommer tidigare än väntat.

Det får vi hoppas! Vilken färg blir det? Blir vitt för min del.

Har letat efter en värdig efterföljare till mitt P182 och blev förälskad direkt när jag såg detta!

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Skrivet av '[¿:

Gangster;10891787']Det får vi hoppas! Vilken färg blir det? Blir vitt för min del.

Har letat efter en värdig efterföljare till mitt P182 och blev förälskad direkt när jag såg detta!

Vitt för mig med. Hade aldrig trott att jag skulle köpa ett vitt chassi en dag.. Men jag gillade verkligen aluminum fronten och jag tror den kommer passa in bra i vitt under skrivbordet.
Får hoppas du blir nöjd med bytet då! Verkar ju som det efter recensionen i alla fall..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

Lustigt det där. För mig står det 2011-05-22 respektive 2011-05-20.

Såg nu att den svarta är april och vita maj.

Men åååå...det är ju den vita jag vill ha.

Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS
---->Citera gärna, så jag hittar tillbaka<----

Permalänk
Medlem

Har egentligen inte något behov av ett chassibyte men jag blir väldigt sugen när jag ser detta. Det har allt jag saknar i Fractal Design R2/3

Permalänk
Medlem

Jag undrar om sweclockers karnske var lite väl generösa med betyget med tanke på hur mycket skit OC3D hävde över detta chassi.

http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av nodnox:

Jag undrar om sweclockers karnske var lite väl generösa med betyget med tanke på hur mycket skit OC3D hävde över detta chassi.

http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

Oops haha ja det kan man säga var 2 totalt skilda reviews först tyckte jag ju detta chassi verkade najs som bara den men nu efter att ha sett OC3D's tankar kring detta så gjorde man en totalvändning. Nästan som man blir paff att det är samma chassi de talar om.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nodnox:

Jag undrar om sweclockers karnske var lite väl generösa med betyget med tanke på hur mycket skit OC3D hävde över detta chassi.

http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

http://metku.net/index.html?path=reviews/nzxt-h2-classic/inde...
Ett test ifrån Finland, dom gillar det också - GOLD AWARD

Permalänk

Hmm, nu blir jag tveksam.

OC3D visade ju en del brister, t.ex. den högst bristfälliga kvaliteten på partiet för toppfläkten, de lättrepade sidopanelerna, den halvkassa ljuddämpningen, det minimala luftintaget för frontfläktarna och ljudet som uppstod då han knackade lite här och var.
Metku å andra sidan påpekade också att det inte är bitumen som används, utan snarare ett lättare skum. Annars hade de inga större klagomål.

Det verkar också som att OC3D-killen inte installerade och testade chassit med några komponenter. Om han gjort det kanske han hade insett att det är enkelt att bygga och skapligt tyst, som de andra verkar tycka. Han nämnde ju inte det väl tilltagna utrymmet mellan moderkortsplåten och sidopanelen.

Slutligen, eftersom Fractals R3 väger mer och har bitumen som ljuddämpning (och täckta fläkthål i toppen) så borde väl den vara tystare?
Den har ju även bättre luftintag fram, så den borde kunna hålla lägre temp på komponenterna innuti, och således lägre varvtal på CPU/GPU.

Permalänk
Medlem

Tom Logan nämde utrymmet mot slutet av videon, samt sa han att han inte ville bygga något i det chassit eftersom han ansåg att det skulle vara bortkastad tid. Som sagt han var inte nöjd med det. Jag tror dock att chassit är "ok" men Tom Logan är mycket kräsen när det kommer till chassin (enligt han sjäv iaf).

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem

Såg också OC3D-reviewen, och jag vete fasen faktiskt. Jag misstänker att Jonas blev väldigt begeistrad, men samtidigt verkade OC3D ha haft en ganska klar uppfattning om att det sög från början till slut.
Helt enkelt två tvärvinklade reviews.

Jag håller mig dock till Sweclockers/Metkus linje om att det är ett rätt så bra chassi. Dom verkade mer eftertänksamma och mindre "Ah, den var ju inte lika bra som den där och den där så den suger."
Samt att bara för att han inte får grejor att funka när han våldar sönder dem, betyder inte att dom inte funkar. Det kan ju vara fel på användaren också. =P Tydligen hade Jonas inga problem som helst att använda den så....

Skälet till att dom använt plast och lättare skum istället för aluminium/stål och bitumen kan ju vara för att hålla vikten nere, något som iaf är ett plus för mig, då jag är ute efter att byta ut min gamla heffaklump, och ha något som man kanske orkar bära med sig på ett LAN tex.

Bra att ha flera åsikter dock. Ser fram emot fler reviews på det här chassit.

Visa signatur

When still, be as the mountain;
when in movement be as the dragon riding the wind.

Permalänk

Test från Legit Reviews:
http://www.legitreviews.com/article/1574/1/

Test från Vortez:
http://www.vortez.net/articles_pages/nzxt_h2_review,1.html

Båda säger ungefär samma sak som Sweclockers. Bra kvalitet, tyst etc.

På OC3D's forum och i kommentarerna på deras youtube-recension så skrattar de åt det "värdelösa" chassit.

Edit: 3 för och 1 emot hittils alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Edit: 3 för och 1 emot hittils alltså.

4 - 1 menar du?
Metku, Sweclockers, Legitreviews och Vortez som är för, och OC3D emot.

Defenitivt intressant, jag är personligen skitsugen att lägga händerna på en själv och se om den verkligen är så bra/dålig som dom säger. Skulle kunna spela det säkert och köpa en R3, men den har lite för få 5.25"platser för mina framtida planer... =/

Visa signatur

When still, be as the mountain;
when in movement be as the dragon riding the wind.

Permalänk
Medlem

verkar vara ett väldigt smidigt och trevligt chassi, tyvärr tycker jag inte den är speciellt snygg och diskret. Listen, de gråa plastknapparna etc. Typiskt kval i köpatankar..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Det som får mig att luta mot detta chassi istället för R3 är den vridna hårddiskburen för bättre luftcirkulation (kommer inte ha fler än tre HHD i den i vilket fall), USB 3.0 i fronten, en fläktkontroller som styr fler än 3 fläktar (och frontmonterad istället för bak) och mer utrymme bakom moderkortsplåten.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Hade tänkt mig ett R3 för mitt nästa men detta verkar intressant också. Någon som vet hur ofta Fractal uppdaterar R-serien? Man vill j uvara någotlunda framtidssäkrad så USB 3.0 vore trevligt, kanske inte idag men om 2-3 år

Permalänk
Skrivet av Khamero:

4 - 1 menar du?
Metku, Sweclockers, Legitreviews och Vortez som är för, och OC3D emot.

Ja precis, trodde jag räknade med alla men det blev fel ändå.

Tror nog att jag avbokar chassit och kör på ett R3 ändå, dels för att jag inte orkar skjuta upp uppgraderingen längre, men också för att jag tror att R3'an är aningen tystare.

Skrivet av Explorer45:

Det som får mig att luta mot detta chassi istället för R3 är den vridna hårddiskburen för bättre luftcirkulation (kommer inte ha fler än tre HHD i den i vilket fall)

Samma här. Just R3'ans hårddiskbur innebär ju att luften får ett onödigt hinder jämfört med det bättre flödet i H2.

Suck, verkar vara svårt att göra ett fulländat ljuddämpat chassi.

Skrivet av BME:

Hade tänkt mig ett R3 för mitt nästa men detta verkar intressant också. Någon som vet hur ofta Fractal uppdaterar R-serien? Man vill j uvara någotlunda framtidssäkrad så USB 3.0 vore trevligt, kanske inte idag men om 2-3 år

R2 kom ju oktober 2009 och R3 kom augusti 2010 (enligt sweclockers), så R4 kanske kommer hösten 2011? Dock har Fractal sagt att fokuset legat på Core- och Arc-serien senaste tiden, då det kanske är en hint att R4 kommer senare?

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Samma här. Just R3'ans hårddiskbur innebär ju att luften får ett onödigt hinder jämfört med det bättre flödet i H2.

Suck, verkar vara svårt att göra ett fulländat ljuddämpat chassi.

Står som du lite nu och velar. Tanken är att om jag kör på H2an så blir det till att rycka ut ljuddämpningen på sidpanelerna och sätta dit bitumenplattor + ljudisolering. I luckan fram vill man inte ha bitumen, utan något lätt och poröst då det ska absorbera ljudvågor från fläktarna. Med tanke på att man får bättre luftgenomströmmning i H2 så kanske inte fläktarna behöver jobba lika mycket för att skapa ett bra luftflöde vilket medför att man kan köra fläktarna på lägre varvtal och man får lägre ljudnivå.
Bara spekulationer självklart.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

R2 kom ju oktober 2009 och R3 kom augusti 2010 (enligt sweclockers), så R4 kanske kommer hösten 2011? Dock har Fractal sagt att fokuset legat på Core- och Arc-serien senaste tiden, då det kanske är en hint att R4 kommer senare?

Cool, behöver en ny burk för BF3, finns förhoppningsvis en förbättrad modell vid det laget. Men med allt detta snack om hårddiiskburen, med tanke på XL gjort den nedersta borttagbar, är det jättekonstigt att tänka sig att de gör en bur som man kan ha som man vill?

Permalänk
Skrivet av BME:

Cool, behöver en ny burk för BF3, finns förhoppningsvis en förbättrad modell vid det laget. Men med allt detta snack om hårddiiskburen, med tanke på XL gjort den nedersta borttagbar, är det jättekonstigt att tänka sig att de gör en bur som man kan ha som man vill?

Define R4 måste ju ha hårddiskburen delad i två delar, tycker jag iaf. Alla FD's chassin som släppts efter R3 har det (typ alla).

Ännu en recension:
http://www.techpowerup.com/reviews/NZXT/H2/1.html
Även dom säger ungefär samma sak som sweclockers och de andra positiva recensionerna, samt ger det "Editors choice".

De diskuterar även OC3D's negativa recension på techpowerup-forumet:

Posted by Yellow&Nerdy?
Good review. Other reviewers say that the sound insulation material is cheap as shit, the plastic is horrid and that the powder-coating is badly done as well. The Fractal R3 just seems like a better case: only thing it doesn't have is USB 3.0.

Darksaber (recensenten)
you mean oc3d? yea...seen that. I do not agree and all other reviews out there do not agree either. I am baffled how that can be considered an objective review...

Permalänk

Tror att vi får vänta tills våren 2012 innan vi får se en R4. Nä, det blir nog en vit H2 ändå. Får hoppas att finishen är bättre på den vita än den svarta. Tycker i alla fall den ser mindre plastig ut på bilderna. Hade varit kul att se en irl innan ett eventuellt köp dock.

Jonas, du som har sett båda i verkligheten kanske kan bekräfta/dementera plastighetskänslan mellan de två färgerna?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Test från Legit Reviews:
http://www.legitreviews.com/article/1574/1/

Test från Vortez:
http://www.vortez.net/articles_pages/nzxt_h2_review,1.html

Båda säger ungefär samma sak som Sweclockers. Bra kvalitet, tyst etc.

På OC3D's forum och i kommentarerna på deras youtube-recension så skrattar de åt det "värdelösa" chassit.

Edit: 3 för och 1 emot hittils alltså.

lite källkritik kanske vore på sin plats. Random snubbe med kamera och youtube-konto är inte likvärdig swec och övriga.

Permalänk
Skrivet av jonas_jj:

lite källkritik kanske vore på sin plats. Random snubbe med kamera och youtube-konto är inte likvärdig swec och övriga.

Pratar du med mig? Isf kanske du ska läsa om allt som jag skrivit...

Permalänk
Medlem

vitt är fint till en början..sen gulnar det efter ett tag..inte lika roligt längre svart däremot håller sig svart

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...