Permalänk
Medlem

Aldrig tyckt att Fractal Designs chassi har varit snygga överhuvudtaget. Men H2...jag blev ju såld. Vit ska jag ha någongång!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Dedär med fläktarna hade mitt gamla TT Element G som jag hade för några år sen, riktigt uppskattad finnes särskilt för sidofläktar

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Fractal dödaren?

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt nice.
Gillar speciellt HDD-bayen

Permalänk
Medlem

Denna eller Corsair 650D?
Tycker Corsair 650D är snyggare men det var en väldigt smart fläktlösning på NZXT H2 och chassit kanske är märkbart tystare också med tanke på dämpningen och dörren.
Kan SweClockers vara så vänliga och göra en videorecension av Corsair 650D också så man kan bestämma sig?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Vill ha.... Väldigt smart lösning med fläktarna.

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Denna eller Corsair 650D?
Tycker Corsair 650D är snyggare men det var en väldigt smart fläktlösning på NZXT H2 och chassit kanske är märkbart tystare också med tanke på dämpningen och dörren.
Kan SweClockers vara så vänliga och göra en videorecension av Corsair 650D också så man kan bestämma sig?

Håller med! Funderar på samma sak ^^,
Vilken av de 2 har bäst luftflöde?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Skit najs chassi!
Tror ni en noctua nh-d14 får plats i den? eftersom den cpun de monterade såg ut att ha det ganska trångt

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men snart kommer Fractal Design Core 3000 som verkar hålla liknande klass och går för 500:-!

http://www.sweclockers.com/nyhet/13450-fractal-design-core-30...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezard:

Ser bra ut men snart kommer Fractal Design Core 3000 som verkar hålla liknande klass och går för 500:-!

http://www.sweclockers.com/nyhet/13450-fractal-design-core-30...

Ser mycket plastigare och billigare ut tycker jag, men det är en smakfråga kanske.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd

Fint som fan. Skall ju byta ut de mesta i datorn snart. Och denna låda föll mig i smaken på alla punkter. Är även sugen på att prova ett nätagg från NZXT. Synd bara att dom bara har vita nätagg idag. Gillade inte hur de vita såg ut i den svarta lådan, och en vit låda är no go för min del.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Äntligen en värdig efterträdare till P180. Så länge har halvkassa lådor cirkulerat runt och förvirrat till köp, det är på tiden att NZXT visar var skåpet ska stå. Det här blir garanterat min nästa låda.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem

Jävlar va snyggt det var! Trodde först att det skulle vara en kass insida men de verkar ju verkligen ha tänkt till här, ska helt klart övervägas att köpa

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezard:

Ser bra ut men snart kommer Fractal Design Core 3000 som verkar hålla liknande klass och går för 500:-!

http://www.sweclockers.com/nyhet/13450-fractal-design-core-30...

Med viktiga skillnaden att NZXT bryr sig om bygg-kvaliteten på sina lådor.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Aldrig tyckt att Fractal Designs chassi har varit snygga överhuvudtaget. Men H2...jag blev ju såld. Vit ska jag ha någongång!

Blev också sugen på den vita men svårt att hitta vita Blu-ray läsare för att få det att matcha bra.
Vill helst inte måla själv, endast hittat http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=206354 än så länge.

Skrivet av Jesper943:

Håller med! Funderar på samma sak ^^,
Vilken av de 2 har bäst luftflöde?

Hittade en videorecension nu av Corsair 650D.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

22:a Mars är det vi har hört. La till det i artikeln.

Trevligt och stilrent chassi!

Förresten, det ser ut som att ni kör med domninator-minnen till moderkortet - stämmer det? Hur fungerar det med Noctua-kylaren? Är inte kylflänsen för hög, eller har ni flyttat upp ena kylfläkten en aningens.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Trevligt och stilrent chassi!

Förresten, det ser ut som att ni kör med domninator-minnen till moderkortet - stämmer det? Hur fungerar det med Noctua-kylaren? Är inte kylflänsen för hög, eller har ni flyttat upp ena kylfläkten en aningens.

Om man tittar på när de visar cpu området så ser du att det inte är ngt problem med just de platserna minnena är i, ska man dock köra dubbla uppsättningar dominator minnen är nog 1 av dom ivägen för kylaren.

PS, ngn som vet varför min förbaskade i7 950 är så varm? :/ kör stock på 0.2v under referens, alltså 1vcore och den idlar ändå i 42c nu och jag är 100% säker på att min montering vad gäller kylpasta osv är rätt, gjort om det ett flertal gånger. (Kör med AS5 så ni vet)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jonas, kan man koppla fläktplatserna till en annan fläktkontroller som man själv köpt, eller är man låst till den som NZXT skickar med?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Äntligen en tillverkare som tänker till lite innan dom tillverkar chassina! om man jämför med mitt cm scout så går det inte att byta cpu kylare med moderkortet på för hålet är förlitet, går inte att ha alla kablar bakom mobo plåten, det går inte att dra igenom 24pin genom den färdigjorda hålet och det går knappt att få in sata kontakterna i dom vinklade sata portarna. Är väldigt sugen på att köpa en vit sådan!

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk

Orkar inte läsa igenom alla kommentarerna men jag tycker iaf att chassit verkar rejält bra!! alla funktioner man kan tänka sig och inbyggd fläktkontroller för samtliga fläktplatser(tippar på att det bara fungerar för fläkten där bak och två till om man väljer att byta ut de två i fronten? eller kan alla 120mm fläktar använda sig av den "konstiga" lösningen?:P).

Troligtvis det chassit jag kommer att köpa när nytt chassi ska inhandlas, vilket är snart, inte det snyggaste man sett men det ser helt okej ut.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Hade det vita inte haft en silverfront hade jag köpt det direkt, men nu går det dessvärre bort på grund av det.

Jag tyckte samma sak, hade varit mycket snyggare helt vitt, och hade säkert köpt det om fronten hade varit vit, känns krångligt att så många tillverkare ska envisas med att ha något silvrigt på vita chassin.

Det får bli det svarta chassit istället, om inget annat som är minst lika funktionellt för tusenlappen dyker upp inom en månad, tvivlar starkt på att det kommer göra det :P.

Skrivet av Jesper943:

Funderar på detta eller 650D när det kommer.
Fan va 100% på 650D nu blev jag helt plötsligt inte säker någonstans, gillar detta chassit starkt, får se vad jag väljer.

Även jag hade i stort sett bestämt mig för att inhandla ett 650D chassi när det kom ut men nu kom ju detta chassit, med flera funktioner, samt att det är billigare..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Hedersmedlem

Funderar på att beställa 3 st: 1 för servern, 1 för tjejens dator och 1 för min. Nu ska det bli tyst här inne!

Frågor:

1. Hur bra är gummidämpningen/ljuddämpningen för hårddiskarna?
Något jag stör mig mest på är hårddisk-brumm (har gamla samsung-diskar
som inte klickar alls men som BRUMMAR och sätter hela (nuvarande) chassit i svängning ! )

2. Hur mkt påverkas kylningen negativt av dämpningsmattorna?
Ex: Jag vill köra ett single gtx580 i datorn, kommer det spinna upp mkt?

3. Möjligheter för montering av vattenkylningsradiatorer?

4. Var köper man ett?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det där såg riktigt najs ut.. vitt! A så ett NXZT nätagg i vitt. Snyggt, tyst och praktiskt

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Detta såg riktigt bra ut, smarta lösningar dock är det lite för litet. Fractal define XL vinner pga bättre djup för större grafikkort.

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny spelare, och ett modernare P180/2/3, nu när Antec har släppt bollen! Och tummen upp till redaktionen, era videos blir proffsigare och proffsigare.

En viktig fråga dock som jag inte riktigt fick svar på från rescensionen. Hur får fläktarna i fronten luft? Till skillnad från P180/2/3 och Fractal R2/3 så finns det inget luftintag i sidorna. Räcker utrymmet i botten verkligen?

Edit: Ser att det är även en tunn luftspalt på sidorna i höjd med fläktarna. Men jag tycker ändå frågan är relevant (och borde utvärderas). Tänker på att Antec valde att placera hål i dörren för P183, då man inte ansåg att P182's luftflöde räckte till för ett modern system. Och luftintaget för P182 verkar större än NXZT H2.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk

Hmm, efter att ha sett http://www.youtube.com/watch?v=iQADafqEjvE vet jag inte riktigt vilket av dem jag kommer att köpa, tycker att 650D ser mycket bättre ut men man får ju typ samma saker för 500kr(?) mindre med det här.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Sällan jag är sugen på nytt chassie. Idag är en sån dag. Känns som en bra uppgradering från ett p182.
Känns riktigt prisvärt.

Riktigt bra recension! Jonas är riktigt bekväm bakom kameran weehoo!

Att dömma av denna tråd så är det bäst för butikerna att bunkra upp med dessa chassien!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Intressant. Rymmer dessutom fler diskar än mitt, till åldern kommet, P182b.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Det där chassit såg riktigt fint ut, har ett R3 nu är riktigt nöjd med den. H2 verkar ju vara snäppet bättre på det mesta, men R3 har lite mer platser för fläktar. Egentligen gör väl inte det så mycket i slutändan om man har bra fläktar som flyttar mycket luft i H2?. Tack för en bra recension som vanligt, ni gör det väldigt bra.

Permalänk
Avstängd

OnT: Nice chassi, kanske lite för mycket R3-stuk på det...men acceptabelt

OffT