Permalänk
Medlem

Nintendo DSL R4bugg?

Tjenna, tänkte börja med att säga att jag precis registrerade mig efter att ha tagit upp problemet på Fragbite (annat forum, smått oseriöst) men hittade ej det jag sökte.

Kan fortsätta med att berätta att jag under påsklovet skall iväg och tänkte damma av mitt Nintendo DS lite. Har också inhandlat en del grejjer som kanske inte är kompatibelt vad vet jag, har ingen aning i nu läget.

- R4 (realtimesave) kassett grejsimojs för mitt nintendo.
- Det följde även med en USB för att kunna stoppa in ett minneskort i som man sedan lägger över filer på.
- Ett minneskort (vet inte om det funkar med R4) _ZAP Glider MicroSD kort_.

Hursomhelst det första jag gjorde när jag fick dem var att köra in R4 kassetten i Mitt nintendo och kolla vad som hände (eftersom jag inte har någon erfarenhet av sånt förrut)(notera även att jag ej stoppat in minneskortet än också) nintendot visar på menyskärmen att det finns ett spel i som heter "Tak: the great juju challenge" i och när jag testar att starta så börjar det ladda. Det laddade i en timme cirka innan jag stängde av det.

Började därefter fixa med minneskortet i datorn. Väl tankat med filer som jag därefter ska stoppa in i Nintendot kommer samma spel upp(tak: the great juju challenge) och jag tänkte att det kanske bara är en visuell bugg. Startar igen för att det enligt en guide ska komma upp nån typ av meny. Nintendot börjar återigen ladda. Har testat att lägga in olika filer och uppdaterat minneskortet och alltihopa men det där spelet ligger fortfarande kvar.

Vad ska jag göra?! Går det att rensa R4 eller någon som har någon annan lösning?

Tack på Förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Läs våra regler, särskilt §7

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.