Permalänk

4890 Cf

Tjenare har ett XFX 4890 och tänkte köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=461740 av en polare. Funkar det att köra dessa två i CF?

(mitt moderkort stödjer det osv)

Permalänk
Medlem

ja, fast det snabbare kommer att klocka ner sig till det långsammare kortet bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terihan
ja, fast det snabbare kommer att klocka ner sig till det långsammare kortet bara

Vadå klockar ner sig? Det är ju samma kort bara det står OC? Det klockar ner sig om man kör 4890+4870 och prestandan blir istället 4870 CF.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terihan
ja, fast det snabbare kommer att klocka ner sig till det långsammare kortet bara

Jag har 2st XFX HD4890 och det ena har lite lägre klock än det andra.
Men båda klarar CF i 900/1000 och då bör ju det gå att köra Xfx kortet tillsammans ett kort med annan klock.
Det kan man ju ställa in i Catalyst center.
Jag har korten i 2 olika datorer så jag kan inte lämna rakt besked tyvärr.
Fick över 20000 poäng i 3dMark06 med en Phenom II 965BE.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

det är så jag har förstått det iaf ,men om nån som vet bättre kan rätta mig så är det inga problem:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Vadå klockar ner sig? Det är ju samma kort bara det står OC? Det klockar ner sig om man kör 4890+4870 och prestandan blir istället 4870 CF.

OC betyder overclock-_- vilket antagligen betyder att kortet är klockat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Vadå klockar ner sig? Det är ju samma kort bara det står OC? Det klockar ner sig om man kör 4890+4870 och prestandan blir istället 4870 CF.

Just det, OC - Overclocked. Det ena kortet (det du länkar till) är fabriksöverklockat. Om du inte överklockar det kortet du har idag så kommer det du köper att klocka ner sig och gå i samma hastighet som icke-överklockade 4890. Men det är ju inga problem, det kommer funka som vanligt, fast om du inte ska överklocka kanske det är bortkastade pengar att köpa ett fabriksöverklockat kort eftersom det inte ger någonting extra. Nu vet jag inte om det du länkade till är dyrare än andra 4890.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Om kortet köps av en polare så kan du väl prova först.
Annars är väl det ingen polare;-)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Just det, OC - Overclocked. Det ena kortet (det du länkar till) är fabriksöverklockat. Om du inte överklockar det kortet du har idag så kommer det du köper att klocka ner sig och gå i samma hastighet som icke-överklockade 4890. Men det är ju inga problem, det kommer funka som vanligt, fast om du inte ska överklocka kanske det är bortkastade pengar att köpa ett fabriksöverklockat kort eftersom det inte ger någonting extra. Nu vet jag inte om det du länkade till är dyrare än andra 4890.

blev lite orolig att jag hade fattat allt fel där ett tag:p