Antecfläkt låter lustigt och snurrar ojämnt.

Permalänk
Medlem

Antecfläkt låter lustigt och snurrar ojämnt.

Hallå, Det är så att jag sitter med ett antec 300 och för er som inte vet så sitter det en 140 mm i top och en 120 mm bak. Det är så att 140 mm fläkten har börjat låta mycket på sistone och ibland snurrar den inte utan bara låter, då får man snurra igång den med fingret så går han ett tag till. Jag har moddat i chassit så garantin är förmodligen borta. Jag tror den är påväg att lägga av, vad ska jag göra när inte garanti finns kvar ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

bara till att köpa ny fläkt

Jag kör själv med en Fractal Design Silent series och är väldigt nöjd med den

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Re: Antecfläkt låter lustigt och snurrar ojämnt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pjära
Hallå, Det är så att jag sitter med ett antec 300 och för er som inte vet så sitter det en 140 mm i top och en 120 mm bak. Det är så att 140 mm fläkten har börjat låta mycket på sistone och ibland snurrar den inte utan bara låter, då får man snurra igång den med fingret så går han ett tag till. Jag har moddat i chassit så garantin är förmodligen borta. Jag tror den är påväg att lägga av, vad ska jag göra när inte garanti finns kvar ?

Fast du har väl inte moddat fläkten? Du borde kunna reklamera bara den tycker man.

Eller så köper du en ny

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Här har du lite olika fläktar som passar som ersättare.

http://indomo.se/index.php?show=1&mini=27&mode=list&id=39

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Typiskt för glidlagrade fläktar som monteras horisontellt.

Det är möjligt att de är schyssta och kan byta ut den.. Men jag tror inte man kan kalla det garanti eftersom det är lite som att garantera att bildäck inte slits ut.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoogiloo
bara till att köpa ny fläkt

Ja får bli så, men chassit är lite över 1 år bara..

Jag kör själv med en Fractal Design Silent series och är väldigt nöjd med den

Okej, men jag tycker fractals 140 mm snurrar för dåligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Fast du har väl inte moddat fläkten? Du borde kunna reklamera bara den tycker man.

Eller så köper du en ny

Det kan man tycka man tror inte antec tänker så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Här har du lite olika fläktar som passar som ersättare.

http://indomo.se/index.php?show=1&mini=27&mode=list&id=39

Tack ant3 !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Typiskt för glidlagrade fläktar som monteras horisontellt.

Det är möjligt att de är schyssta och kan byta ut den.. Men jag tror inte man kan kalla det garanti eftersom det är lite som att garantera att bildäck inte slits ut.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

Kan ej rekommendera Scythe´s 140mm fläktar ur Slip Stream-serien till Antec 300 pga att dom är mindre mellan hålen än vad originalfläkten är så dom passar inte!

Men annars är det en riktigt bra fläkt!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pjära
Det kan man tycka man tror inte antec tänker så

Varför inte? Tänkte du lämna in hela burken för att reklamera fläkten?
Dina moddningar har väl knappast kunna påverka fläktens prestanda?

Jag brukar inte gilla när folk försöker komma runt garantiregler och annat, men det här känns inte speciellt "beräknande" i mina ögon...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

min 200MM fläkt i mitt 1200 låter bra mycket mer än vad den gör nytta.
någon som har samma problem med sitt 1200 ? Ni kan ju i så fall tipsa om en bra fläkt som passar måttet.

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Kan ej rekommendera Scythe´s 140mm fläktar ur Slip Stream-serien till Antec 300 pga att dom är mindre mellan hålen än vad originalfläkten är så dom passar inte!

Men annars är det en riktigt bra fläkt!

Okej tack då vet jag :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag tror denna blir bra som ersättare.

http://indomo.se/index.php?mode=item&id=8025&show=1&mini=27

Ska titta på det, tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Varför inte? Tänkte du lämna in hela burken för att reklamera fläkten?
Dina moddningar har väl knappast kunna påverka fläktens prestanda?

Jag brukar inte gilla när folk försöker komma runt garantiregler och annat, men det här känns inte speciellt "beräknande" i mina ögon...

Nej det har du rätt i. Nej gillar inte heller sånna personer men ska höra med inet och se vad dom säger :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
min 200MM fläkt i mitt 1200 låter bra mycket mer än vad den gör nytta.
någon som har samma problem med sitt 1200 ? Ni kan ju i så fall tipsa om en bra fläkt som passar måttet.

Din verkar fungera i alla fall, min snurra knappt. Har den urkopplad nu innan den bränner sig själv..

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB