HTC Desire vs SE Xperia X10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Desire är rent utsagt ful

Detta är personliga reflektioner och utseendet väger väldigt högt hos mig.

Det ska förhoppningsvis komma en Desire i svart, så man slipper urbanbrown.
Det är ientligen bara det jag har emot Desire just nu.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

De flesta testerna är kraftigt vinklade. De är likvärdiga helt enkelt, trots X10 har 1.6

Har inte sagt något om Desire. Den uppfyller mina tekniska krav men inte två andra saker vilket gör att jag inte kommer att köpa Desire.

1. X10 har snyggare GUI
2. Desire är rent utsagt ful

Detta är personliga reflektioner och utseendet väger väldigt högt hos mig.

Haha, du väljer att se det du vill se. Hur dum är du egentligen, är testerna vinklade? 1.6 är inte lika optimerat för att köra program.

Ja, du är en sådan. Köper en sämre telefon, men hey, den är ju snygg.

Öppna ögonen, inse fakta.

X10 kör vanilla, det kan du få till på Desire också. Ful är en smaksak, personligen skulle jag aldrig ta en X10 då den suger i jämförelse med en Desire och kostar mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Däremot eftersom jag pumpar iväg 1500+ sms i månaden så vill jag SMSskrivningen ska gå klanderfritt (det jag undrade över).

Just vid sms-skrivande ska det vara grymt nice med MT, annars är det lätt att vissa bokstäver inte matas in även fast man trycker på bokstaven, detta gäller då när man skriver snabbt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89

Kommer ihåg när jag alltid gjorde så. Man var supernöjd med produkten i 1månad sen så blev man trött på den.
Ska jag vara ärlig så tycker jag att X10 är sjukt mycket snyggare, Desire är fan ful enligt mig (smaken är som baken ).
Men nu köper jag inte saker som jag tycker är snygga utan som jag anser är bättre, funktion och prestandamässigt och därför blir det HTC Desire.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det ska förhoppningsvis komma en Desire i svart, så man slipper urbanbrown.
Det är ientligen bara det jag har emot Desire just nu.

Äntligen någon som tänker som mig! Men vadå svart? Helt svart? Någon bild? Fan vad bra det vore, då kommer jag verkligen inte kunna motstå Desire!

EDIT: Svart HTC Desire (Youtube)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, du väljer att se det du vill se. Hur dum är du egentligen, är testerna vinklade? 1.6 är inte lika optimerat för att köra program.

Öppna ögonen, inse fakta.

X10 kör vanilla, det kan du få till på Desire också. Ful är en smaksak, personligen skulle jag aldrig ta en X10 då den suger i jämförelse med en Desire och kostar mer.

Förstår inte hur du tänker när du skriver, "hur dum är du egentligen", "öppna ögonen, inse fakta" etc. Men alla är väl inte lika långt "komna"

Då finns det enligt dig många som är "bakom flötet" som köper en "dålig" telefon. Men hay, alla är olika och TYCKER olika. Bara för man kan köra in "X10's" GUI i Desire så ändrar du inte utseendet på själva telefonen. Kollar du på vad jag skrev FÖRST så ser du att jag undrar över EN sak, det är hur det är vid SMS skrivningen eftersom jag vet hur resten är...

BTW, när du skriver att X10 suger i jämförelse med en Desire, hmm well nej, rethink... det gör den verkligen inte. Den är inte LIKA BRA på vissa punkter, men har även sina egna fördelar...

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Förstår inte hur du tänker när du skriver, "hur dum är du egentligen", "öppna ögonen, inse fakta" etc. Men alla är väl inte lika långt "komna"

Då finns det enligt dig många som är "bakom flötet" som köper en "dålig" telefon. Men hay, alla är olika och TYCKER olika. Bara för man kan köra in "X10's" GUI i Desire så ändrar du inte utseendet på själva telefonen. Kollar du på vad jag skrev FÖRST så ser du att jag undrar över EN sak, det är hur det är vid SMS skrivningen eftersom jag vet hur resten är...

BTW, när du skriver att X10 suger i jämförelse med en Desire, hmm well nej, rethink... det gör den verkligen inte. Den är inte LIKA BRA på vissa punkter, men har även sina egna fördelar...

Ja, folk som går och köper X10 framför Desire är bakom flötet, jag ser ingen annan anledning. X10 är sämre på alla vitala delar, och när 2.1 kommer vet man inte ens. Har aldrig förstått och kommer aldrig att förstå folk som köper sämre saker till ett dyrare pris för att det ser lite bättre ut (enligt dom). Du köper en smartphone, en upplevelse, men du vill inte ha det bästa för pengarna, nej nej, utan du köper något dyrare, sämre...

Du, ifall du inte tror mig, kolla recensioner, vilken telefon har fått högst betyg, både professionella och vanliga?

Vad är X10 bättre på? Den har en 0,3tum större skärm, oj, det dödar sig själv genom att vara en TFT.

Hur sms-skrivningen kommer funka, troligen bättre, speciellt ifall du fixar swype, många gillar det, fast MT är alltid att föredra vid smsande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, folk som går och köper X10 framför Desire är bakom flötet, jag ser ingen annan anledning. X10 är sämre på alla vitala delar, och när 2.1 kommer vet man inte ens. Har aldrig förstått och kommer aldrig att förstå folk som köper sämre saker till ett dyrare pris för att det ser lite bättre ut (enligt dom). Du köper en smartphone, en upplevelse, men du vill inte ha det bästa för pengarna, nej nej, utan du köper något dyrare, sämre...

Du, ifall du inte tror mig, kolla recensioner, vilken telefon har fått högst betyg, både professionella och vanliga?

Vad är X10 bättre på? Den har en 0,3tum större skärm, oj, det dödar sig själv genom att vara en TFT.

Hur sms-skrivningen kommer funka, troligen bättre, speciellt ifall du fixar swype, många gillar det, fast MT är alltid att föredra vid smsande.

Sluta fåna dig.

X10 har bättre kamera. X10 har bättre tillbehör i form av blåtandshörlurar för musiklyssnande. TFT är bättre än OLED i utomhusmiljö samt att OLED har mycket kortare livslängd. De enda fördelarna med OLED är betraktningsvinklarna (vilka är bra på X10) samt färgåtergivningen. Skärmen på X10 är större och har högre upplösning i jämförelse mot Desire. Desire klarar inte av att köra blåtand samtidigt som Wifi, så det är bara att glömma musiklyssnande via Spotify med trådlösa hörlurar på X2000 eller långdistansflyget, (eller annan valfri hotspot).

Telefonerna är i övrigt jämbördiga i form av responsivitet. Den största fördelen med Desire är Android 2.1 men det har SE lovat oss till X10:an och deras GUI är ändå uppgraderat till den milda grad att det inte spelar någon större roll. Pich Zoom är en annan funktion som Desire har som X10 saknar; men det är också allt. Båda telefonerna har för- och nackdelar men X10 tyckte jag verkade som den bättre telefonen; och det tycker jag fortfarande. Men smaken är som baken.

Observera dock att båda Telefonerna är bra! Den som säger något annat är bara en galen Fanboy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Sluta fåna dig.

X10 har bättre kamera. X10 har bättre tillbehör i form av blåtandshörlurar för musiklyssnande. TFT är bättre än OLED i utomhusmiljö samt att OLED har mycket kortare livslängd. De enda fördelarna med OLED är betraktningsvinklarna (vilka är bra på X10) samt färgåtergivningen. Skärmen på X10 är större och har högre upplösning i jämförelse mot Desire. Desire klarar inte av att köra blåtand samtidigt som Wifi, så det är bara att glömma musiklyssnande via Spotify med trådlösa hörlurar på X2000 eller långdistansflyget, (eller annan valfri hotspot).

Telefonerna är i övrigt jämbördiga i form av responsivitet. Den största fördelen med Desire är Android 2.1 men det har SE lovat oss till X10:an och deras GUI är ändå uppgraderat till den milda grad att det inte spelar någon större roll. Pich Zoom är en annan funktion som Desire har som X10 saknar; men det är också allt. Båda telefonerna har för- och nackdelar men X10 tyckte jag verkade som den bättre telefonen; och det tycker jag fortfarande. Men smaken är som baken.

Observera dock att båda Telefonerna är bra! Den som säger något annat är bara en galen Fanboy.

Därtill kan du lägga till att X10:an har:

- längre standby-tid (2G) med 415 h mot Desires 340 h
- längre standby-tid (3G) med 425 h mot Desires 360 h
- längre taltid (2G) med 10 h mot Desires 6,67 h
- längre taltid (3G) med 8 h mot Desires 6,5
* batteritiden gnälls det för övrigt redan på hos alla smartphones så bättre batteritid är ju helt klart trevligt.

Desire är inte alls bättre på allt, som många påstår. Ska ni försöka smutskasta X10:an så är det ju bra om ni håller er till fakta.

Återigen, båda telefonerna är bra. Som sagt, det skulle kunnat bli en Desire för min del, men jag fixar inte designen på den. Jag tycker X10:an är ljusår snyggare och jag tittar inte bara på skärmen när jag har min telefon, utan på telefonen i helhet.

För er som tvekar eller velar, gå och känn på dem på stan och jämför.

Permalänk
Medlem

musikspelaren i x10 är skit kass, om man jämför med en walkman mobil.. illa.

Permalänk
Medlem
Citat:

X10 har bättre kamera. X10 har bättre tillbehör i form av blåtandshörlurar för musiklyssnande.

Sant det du säger, men även om kameran är bättre än Desire så ersätter den inte en vanlig kamera. Det duger till Facebook osv och det klarar Desire också av utan problem. Dock är medföljande lurar bättre till X10 som du säger.

Citat:

TFT är bättre än OLED i utomhusmiljö samt att OLED har mycket kortare livslängd. De enda fördelarna med OLED är betraktningsvinklarna (vilka är bra på X10) samt färgåtergivningen. Skärmen på X10 är större och har högre upplösning i jämförelse mot Desire.

Ang. skärmen så vet jag inte så mycket på den tekniska biten utöver att både X10 och Desire ska ha bra skärmar (färg och skärpa).

Citat:

Desire klarar inte av att köra blåtand samtidigt som Wifi, så det är bara att glömma musiklyssnande via Spotify med trådlösa hörlurar på X2000 eller långdistansflyget, (eller annan valfri hotspot).

Det är (vad jag vet) inte bekräftat att blåtand och Wifi inte fungerar samtidigt på Desire, du blandar nog ihop det med Legend.

Citat:

Telefonerna är i övrigt jämbördiga i form av responsivitet.

Det talar mot alla tester och recensioner. Desire ÄR rappare/snabbare genomgående. Jag påstår dock inte att X10 är seg.

Citat:

Den största fördelen med Desire är Android 2.1 men det har SE lovat oss till X10:an och deras GUI är ändå uppgraderat till den milda grad att det inte spelar någon större roll.

Bang on target, Pal! SE är knappast kända för sina snabba uppdateringar, och dom har bara gett svaret "det kommer att komma en uppdatering". Det låter i mina öron som att det långt fram i tiden, annars skulle dom använda det som ett försäljningsargument om det skulle komma inom dom närmaste månaderna.

Android 2.1 ger också telefonen större möjligheter, som t ex fler färger på skärmen (1.6 begränsas ju till 65K färger). Men det bästa är nog snabbheten.

Jag säger som du, båda telefonerna är bra, men en är bäst och det är Desire i mina ögon.

Mvh

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Newsflash buddy - vi snackar Android, så det finns rätt mycket alternativ att ladda ner och köra om man inte gillar den som telefonen levereras med. Ett hyfsat ickeargument skulle jag säga...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Bang on target, Pal! SE är knappast kända för sina snabba uppdateringar, och dom har bara gett svaret "det kommer att komma en uppdatering". Det låter i mina öron som att det långt fram i tiden, annars skulle dom använda det som ett försäljningsargument om det skulle komma inom dom närmaste månaderna.

Och Desire skulle börja levereras den 7:e april, men det är nu framskjutet, så... inte alla håller sina löften konstant. Eller hur?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Och Desire skulle börja levereras den 7:e april, men det är nu framskjutet, så... inte alla håller sina löften konstant. Eller hur?

att man skjuter upp lanseringen är en sak, att man som SE skiter i sina kunder så fort dessa har inhandlat deras lur är en helt annan sak.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

En veckas försening gör inte mig något, men att vänta på 2.1 android till X10 tar nog mer än en vecka vill ja lova.

Klämde föresten på en X10a idag, var inte lika plastig som jag trodde, men ändå ingen riktig kvalité som man förväntar sig för 5000kr+. Dessutom märkte jag att skärmen inte reagerade på vissa knapptryckningar, frågade dom i butiken och dom svarade lite undvikande att det är olika mellan olika exemplar... När jag pratat klart med säljaren kommer en kund in som köpt en X10a och hugger tag i säljaren och börjar argt klaga på att hans touch-skärm inte fungerar så bra.

Visa signatur

Foto:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Jag tycker mediascape är bra, men det finns ingen EQ vilket i övrigt saknas på alla Android-telefoner vad jag vet. Själv kör jag dock Spotify.
--

Det verkar förresten som att i princip alla användare av X10 är skitnöjda med sina telefoner på prisjakt. Kollar man på övriga recensioner så får telefonen från 8 till 10 om man räknar bort IDG;s tidningar som av någon anledning ger den 5 respektive 7.

I övrigt tycker jag den här jämförelsetråden känns konstig; den uppmanar bara till smutskastning åt båda hållen. Finns det ingen X10-tråd?

Permalänk
Medlem

Jag ville ha hjälp att välja mobil, och har nu DEFINITIVT bestämt mig för HTC Desire då jag redan köpte den på Elgiganten.

Jag har fått den vägledning jag bad om och tackar alla i tråden, någon moderator kan låsa den om denne tycker att det är för mycket smutskastning. Annars kan ni andra diskutera vidare, tror dock inte ni kommer någon vart

Visa signatur

Foto:

Permalänk
Medlem

Jag skapade en egen X10-tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=100...

Den här tråden kan låsas, jag håller med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Desire klarar inte av att köra blåtand samtidigt som Wifi, så det är bara att glömma musiklyssnande via Spotify med trådlösa hörlurar på X2000 eller långdistansflyget, (eller annan valfri hotspot).

Återigen, detta låter intressant. Vart kan jag läsa mer om det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Återigen, detta låter intressant. Vart kan jag läsa mer om det?

Legend har det bekräftats har denna tråkiga flaw. Därför har det diskuterats om Desire har samma problem. Ingen har fått det bekräftat än till fullo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Var står det att den blev framskjuten en vecka? Står fortfarande 8e på Telias hemsida...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
Var står det att den blev framskjuten en vecka? Står fortfarande 8e på Telias hemsida...

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=21384&ref=prisjakt för att ta ett exempel (hos dem dyker den upp den 19 april).

Det är bara att bläddra runt på följande sida om du vill gå igenom de olika butikerna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575

Permalänk
Medlem
Citat:

Legend har det bekräftats har denna tråkiga flaw. Därför har det diskuterats om Desire har samma problem. Ingen har fått det bekräftat än till fullo.

Bara lite bekräftat då? Eller inte alls?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Bara lite bekräftat då? Eller inte alls?

Så vitt jag vet så är det bara rykten men eftersom Legend är i samma familj, typ, så har det antagits att det är så. Om det är så tycker jag det är synd. Jag tror ingen har skrivit om det i recensioner, att Legend delar på samma antenn för WLAN och Bluetooth och att det då inte fungerar bra, men det brukar vara så med recensioner, att man aldrig hinner täcka allt och recensioner brukar vara rätt usla i och med att media ofta får produkter som har en tidig firmware osv. och som inte alltid är "skarpa" exemplar eftersom recensionen ska komma "innan" den riktiga försäljningen.

Anyway, får någon en bekräftelse på det så skulle jag blir glad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Därtill kan du lägga till att X10:an har:

- längre standby-tid (2G) med 415 h mot Desires 340 h
- längre standby-tid (3G) med 425 h mot Desires 360 h
- längre taltid (2G) med 10 h mot Desires 6,67 h
- längre taltid (3G) med 8 h mot Desires 6,5
* batteritiden gnälls det för övrigt redan på hos alla smartphones så bättre batteritid är ju helt klart trevligt.

Desire är inte alls bättre på allt, som många påstår. Ska ni försöka smutskasta X10:an så är det ju bra om ni håller er till fakta.

Återigen, båda telefonerna är bra. Som sagt, det skulle kunnat bli en Desire för min del, men jag fixar inte designen på den. Jag tycker X10:an är ljusår snyggare och jag tittar inte bara på skärmen när jag har min telefon, utan på telefonen i helhet.

För er som tvekar eller velar, gå och känn på dem på stan och jämför.

Sen när lyssnar man på tillverkarnas siffror, seriöst? Du kommer att bli tvungen att ladda båda mobilerna varje natt vid mycket användande. Antar att ladda mobilen varje natt är standard för de flesta idag, dumt att inte göra det ifall man har möjligheten imo. De där futtiga skillnaderna i tid är ju löjligt små, du kommer inte få ut mycket mer än 2dagars batteritid vid lugnt användande av någon av dom.

Vad vill du säga att X10 är bättre på idag? Pga 1.6 så har du ju alla möjligheter med 2.1 till fördel för Desire.

Citat:

Sluta fåna dig.

Kortare livslängd, har du tänkt att ha telefonen i över fem år eller vad? Livslängden på skärmen är det sista problemet du kommer stöta på, det lovar jag dig.

Högre upplösning betyder tyngre att driva. Och X10 presterar inte lika bra som Desire, som sagt, android 1.6 är inte lika anpassat som 2.1

Båda telefonerna är likvärdiga, ändå har Desire högre betyg såväl av professionella recensörer och snitt på prisjakt. Men hey, klart de är likvärdiga....

X10 har sämre ljudchip, och medföljande tillbehör, den kostar ju även 1000 spänn mer, de pengarna kan du köpa riktigt bra hörlurar för till din Desire istället.

Permalänk
Citat:

Sen när lyssnar man på tillverkarnas siffror, seriöst? Du kommer att bli tvungen att ladda båda mobilerna varje natt vid mycket användande. Antar att ladda mobilen varje natt är standard för de flesta idag, dumt att inte göra det ifall man har möjligheten imo. De där futtiga skillnaderna i tid är ju löjligt små, du kommer inte få ut mycket mer än 2dagars batteritid vid lugnt användande av någon av dom.

Vad vill du säga att X10 är bättre på idag? Pga 1.6 så har du ju alla möjligheter med 2.1 till fördel för Desire.

Kortare livslängd, har du tänkt att ha telefonen i över fem år eller vad? Livslängden på skärmen är det sista problemet du kommer stöta på, det lovar jag dig.

Högre upplösning betyder tyngre att driva. Och X10 presterar inte lika bra som Desire, som sagt, android 1.6 är inte lika anpassat som 2.1

Båda telefonerna är likvärdiga, ändå har Desire högre betyg såväl av professionella recensörer och snitt på prisjakt. Men hey, klart de är likvärdiga....

X10 har sämre ljudchip, och medföljande tillbehör, den kostar ju även 1000 spänn mer, de pengarna kan du köpa riktigt bra hörlurar för till din Desire istället.

Personen innan mig skrev ett par saker som är till fördel för X10:an och jag la till batterikapaciteten. Det var egentligen allt. Det enda jag poängterade var att X10:an bland annat HAR bättre batterikapacitet, men det har du tydligen svårt att acceptera utan måste snärja in det i att "klart man laddar varje natt". Okey, jag formulerar om mig: för de som inte laddar varje natt så har X10:an till synes en bättre batterikapacitet.

Sen är det ett j-la gnäll om 2.1. Det kommer till X10:an. När? Inget datum är sagt av SE, men de har sagt att det kommer. Vad ska du gnälla på när vi har det också? Att den inte kan rosta bröd eller laga mat? Kom igen...

Räknar du för övrigt bort priset för bluetoothheadsetet MW600 (cirka 495 kr) som bundlas med (som är 14 mest populära produkt på Prisjakt av alla dess artiklar och mest populära bluetoothheadset i sin kategori, för övrigt genomgående 10:or och två 9:or i omdöme), så kan du få telefonen hos Sekvencia för uppskattningsvis 4500 kr. De är således hyfsat likvärdiga i pris också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Personen innan mig skrev ett par saker som är till fördel för X10:an och jag la till batterikapaciteten. Det var egentligen allt. Det enda jag poängterade var att X10:an bland annat HAR bättre batterikapacitet, men det har du tydligen svårt att acceptera utan måste snärja in det i att "klart man laddar varje natt". Okey, jag formulerar om mig: för de som inte laddar varje natt så har X10:an till synes en bättre batterikapacitet.

Sen är det ett j-la gnäll om 2.1. Det kommer till X10:an. När? Inget datum är sagt av SE, men de har sagt att det kommer. Vad ska du gnälla på när vi har det också? Att den inte kan rosta bröd eller laga mat? Kom igen...

Räknar du för övrigt bort priset för bluetoothheadsetet MW600 (cirka 495 kr) som bundlas med (som är 14 mest populära produkt på Prisjakt av alla dess artiklar och mest populära bluetoothheadset i sin kategori, för övrigt genomgående 10:or och två 9:or i omdöme), så kan du få telefonen hos Sekvencia för uppskattningsvis 4500 kr. De är således hyfsat likvärdiga i pris också.

Så du ska köpa en smartphone och tänker inte ladda varje natt. Haha, tror du kan kolla på en något billigare SE ifall du inte ska använda den till det de faktiskt är tillverkade för.

http://www.swedroid.se/test-av-sony-ericsson-xperia-x10 där.

"Batteritiden är i jämförelse med Nexus One och håller trots den stora skärmen på 4″ för en hel dags användande även om man lyssnar på lite musik och surfar runt en del samt pratar någon timme i telefon. Vill man ha en så här avancerad telefon får man nästan räkna med att ladda den varje natt, men det är fullt möjligt att få ut lite längre batteritid om man är riktigt konservativ med användandet."

Bra recension rakt över imo.

Permalänk
Citat:

Så du ska köpa en smartphone och tänker inte ladda varje natt. Haha, tror du kan kolla på en något billigare SE ifall du inte ska använda den till det de faktiskt är tillverkade för.

http://www.swedroid.se/test-av-sony-ericsson-xperia-x10 där.

"Batteritiden är i jämförelse med Nexus One och håller trots den stora skärmen på 4″ för en hel dags användande även om man lyssnar på lite musik och surfar runt en del samt pratar någon timme i telefon. Vill man ha en så här avancerad telefon får man nästan räkna med att ladda den varje natt, men det är fullt möjligt att få ut lite längre batteritid om man är riktigt konservativ med användandet."

Bra recension rakt över imo.

Nu lyckades du misstolka vad jag skrev också. Jag skrev:

Citat:

Det verkar svårt att bara skriva "ja, det stämmer, batterikapaciteten för X10 verkar faktiskt vara bättre än den är hos Desire". Shit, det tar verkligen emot för vissa, att bara köpa att X10:an skulle kunna vara bättre på något...

BTW: jag kommer att ladda min telefon varje dag, garanterat, men ibland reser jag och ju bättre batteritid en telefon har vid sådana tillfällen, desto bättre. Om jag kan få ytterligare en timmas lyssning på musik eller möjlighet att kolla på film i nallen på tåget mot ett möte eller något, jämfört med en annan telefon, då blir den som har bättre batteritid en vinnare för mig. Sen väljer jag självfallet inte telefon bara för batteritiden. Det enda... *suck* jag ville poängtera var att Desire inte är "bäst" på allt, som så många tjatar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu lyckades du misstolka vad jag skrev också. Jag skrev:

Det verkar svårt att bara skriva "ja, det stämmer, batterikapaciteten för X10 verkar faktiskt vara bättre än den är hos Desire". Shit, det tar verkligen emot för vissa, att bara köpa att X10:an skulle kunna vara bättre på något...

BTW: jag kommer att ladda min telefon varje dag, garanterat, men ibland reser jag och ju bättre batteritid en telefon har vid sådana tillfällen, desto bättre. Om jag kan få ytterligare en timmas lyssning på musik eller möjlighet att kolla på film i nallen på tåget mot ett möte eller något, jämfört med en annan telefon, då blir den som har bättre batteritid en vinnare för mig. Sen väljer jag självfallet inte telefon bara för batteritiden. Det enda... *suck* jag ville poängtera var att Desire inte är "bäst" på allt, som så många tjatar om.

Jag tolkade dig inte fel, jag förstår vad du är ute efter. Men som du ser av Swedroids recension så har Nexus one och X10 likvärdig batteritid. N1 och Desire är extremt lika, alltså är slutsatsen att Desire och X10 likvärdiga när det kommer till batteritid, oavsett vad prisjakt säger.

Desire är inte bäst på allt, det är den bästa Androidmobilen idag. Iphone är även den bra på vissa saker.

Permalänk
Citat:

Desire är inte bäst på allt, det är den bästa Androidmobilen idag.

Ja, i din värld. Helt klart. I din värld. Keep it going.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=21384&ref=prisjakt för att ta ett exempel (hos dem dyker den upp den 19 april).

Det är bara att bläddra runt på följande sida om du vill gå igenom de olika butikerna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575

Det är för att första sändningen är fullbokad, inte att det är försenat så mycket. Telefoner skickas ut fredag 9 april alternativt måndag 12 april till dom som bokat först.

Det är Påsk-helgen som påverkar förseningarna tydligen, inget som varken butiker eller HTC kan rå för, eller jag dom kanske borde planerat bättre men det är ju ingen försening att klaga på.

Visa signatur

Foto: