HTC Desire vs SE Xperia X10

Permalänk
Medlem

Det som talar mot X10 nu alla fall är android 1.6, och det vettefan hur länge man ska vänta på en uppdatering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
1. Du snackar en massa skit nu:
a. OLED är till exempel inte bättre än LCD i solljus.
b. X10 är inte seg. Det har gått troll i alla värdelösa tester på tidig mjukvara i X10:an och sen tycker sig alla "veta" att den är seg. Bullshit.
c. Det finns absolut ingenting i ditt argument om att Desire skulle uppdateras "längre" än X10. Det är en fullständig spekulation från din sida. Absolut inget fakta.

Suck...

Till trådskaparen: gå och känn på telefonerna. De finns mest troligt som dummys, än så länge, på bland annat The Phone House.

Har inte haft några problem med min skärm, fast då har inte ljuset varit det bästa heller.

X10an är segare än Desire, ger dig ett tips. 2.1 vs 1.6!

Med tanke på hur dåliga SE har varit gällande uppdateringar och hur länge HTC uppdaterat Heron så känns det bara logiskt att detta kommer fortsätta. Även Desiren får högre betyg i tester än X10.

Ser noll fördelar med att köpa en X10 framför Desire faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Har inte haft några problem med min skärm, fast då har inte ljuset varit det bästa heller.

X10an är segare än Desire, ger dig ett tips. 2.1 vs 1.6!

Med tanke på hur dåliga SE har varit gällande uppdateringar och hur länge HTC uppdaterat Heron så känns det bara logiskt att detta kommer fortsätta. Även Desiren får högre betyg i tester än X10.

Ser noll fördelar med att köpa en X10 framför Desire faktiskt.

X10an är inte segare än Desire, varför hittar du på saker?

Vad jag vet så kör Heron 1.5, vad är det för uppdateringar du pratar om?

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
X10 ligger redan uppe på XDA-Developers sida, by the way...

http://forum.xda-developers.com/filter.php?cat=sonyericsson-a...

Förvisso, men frågan är hur aktiv den tråden kommer att vara jämfört med Desire-tråden ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Förvisso, men frågan är hur aktiv den tråden kommer att vara jämfört med Desire-tråden ...

Jag ville bara påvisa att det händer saker. Simple as that. Vissa får det att framstå som att det inte gör det och det är fel.

Permalänk
Medlem

Jaja alla telefoner är bättre än alla andra. Välj den du gillar bättre, kolla videos, kolla recensioner. Gå på magkänslan.

Du blir nog nöjd

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikrokiwi
X10an är inte segare än Desire, varför hittar du på saker?

Vad jag vet så kör Heron 1.5, vad är det för uppdateringar du pratar om?

Hittar på saker? Du vet att det kommit ett antal uppdateringar sedan 1.5. Xperia kör 1.6, Desire kör 2.1, vilket är senaste releasen av android. Du vet, det OS som båda mobilerna kör?

2.1 är bättre anpassat för den hårdvaran båda mobilerna har. Därav, den är snabbare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Hittar på saker? Du vet att det kommit ett antal uppdateringar sedan 1.5. Xperia kör 1.6, Desire kör 2.1, vilket är senaste releasen av android. Du vet, det OS som båda mobilerna kör?

2.1 är bättre anpassat för den hårdvaran båda mobilerna har. Därav, den är snabbare!

Det han menar är att man inte vet vilken mobiltelefon som kommer få nästa androidversion först.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Det han menar är att man inte vet vilken mobiltelefon som kommer få nästa androidversion först.

Mellan Heron och Xperian gissar jag på Heron först, den har väl redan fått 1.6 eller 1.8?

Permalänk
Medlem

Känns som HTC och Google har lite mer samarbete än Google och S-E. Men HTC har varit sega med sina updates, men men.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
b. X10 är inte seg. Det har gått troll i alla värdelösa tester på tidig mjukvara i X10:an och sen tycker sig alla "veta" att den är seg. Bullshit.

Till trådskaparen: gå och känn på telefonerna. De finns mest troligt som dummys, än så länge, på bland annat The Phone House.

X10:an kanske inte är seg, men inte lika snabb som Desire. Desire har mycket bättre känsla på tryckskärmen (behöver knappt nudda, på X10 så kan det vara så att man trycker och det inte händer något så man får trycka igen). Dessutom ska kvalitéts känslan på Desire vara långt mycket bättre än X10.

Allt detta har jag fått fram via recensioner på nätet som jag anser som pålitliga. Jag har mer eller mindre bestämt mig för HTC Desire nu. Jag tycker inte den är lika snygg som X10, men den är absolut inte ful. Den är clean och diskret.

Fortsätt gärna diskutionen dock, all information är bra information. Kunskap är makt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Kom nyss fram att xperia inte stödjer multitouch :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Votarg
Kom nyss fram att xperia inte stödjer multitouch :/

Det har varit känt sedan länge, och kan tex vara störande när man skriver sms snabbt. Dock kanske det kommer en uppdatering som fixar det, hårdvaran i sig klarar det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Det har varit känt sedan länge, och kan tex vara störande när man skriver sms snabbt. Dock kanske det kommer en uppdatering som fixar det, hårdvaran i sig klarar det.

Nej det var inte enbart software problematik. Hårdvaran stödde tydligen inte heller detta.

http://bangbangtech.com/archives/112642/sony-ericsson-xperia-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Votarg
Nej det var inte enbart software problematik. Hårdvaran stödde tydligen inte heller detta.

http://bangbangtech.com/archives/112642/sony-ericsson-xperia-...

"We’re not despairing just yet, because it doesn’t necessarily mean that multitouch functionality won’t ever arrive with future OS updates."

Enligt din egen källa. Det har tidigare gjorts flera uttalande om att det "förmodligen" kommer iom andorid 2.0/2.1.

Dock stärker detta mitt beslut att köra på HTC Desire

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
"We’re not despairing just yet, because it doesn’t necessarily mean that multitouch functionality won’t ever arrive with future OS updates."

Enligt din egen källa. Det har tidigare gjorts flera uttalande om att det "förmodligen" kommer iom andorid 2.0/2.1.

Dock stärker detta mitt beslut att köra på HTC Desire

http://www.swedroid.se/sony-ericsson-bekraftar-inget-hardvaru...

x10 har inte multi/dual touch stöd varken hårdvaru eller mjukvarumässigt.
Varför i HELA friden skulle någon köpa en X10:a framför en desire är mig helt oförståeligt.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Ja, det var ny information. Släpptes ju igår. Tidigare har dom sagt annat

Det visar ju bara SE:s fulspel, ännu en anledning att köra på HTC Desire.

EDIT: Såg detta nu: http://testcentret.idg.se/2.8640/1.303767/sony-ericsson-x10-s...

Citat:

"Grejen är att det inte är själva X10 som är seg, utan det verkar snarare vara relationen mellan hur skärmen reagerar på dina tryck och när, eller om, den informationen når operativsystemet.

Att scrolla på en hemsida betyder i samtliga fall att du hinner dra fingret ungefär en halv centimeter innan något faktiskt rör sig på skärmen. Detta problem återkommer ständigt i precis allt du gör i telefonen och är inget vi skådat på någon Androidtelefon tidigare, där informationen på skärmen börjat röra sig så fort fingret nuddat vid glaset.

Det gör att du absolut inte får ha bråttom när du använder X10, vilket ganska mycket motverkar allt den står för. Särskilt tydligt blir det när du skriver något. Om du skriver för fort tappar X10 gärna bort bokstäver lite här och där, även om skärmvibrationen talar om för dig att tryck har registrerats. Värst verkar det vara längs med kanterna, där vi ofta kan få trycka både två och tre gånger innan programmet hajar att vi försöker skriva exempelvis bokstaven a (detta medan skärmen vibrerat varje gång för att visa att den registrerat tryck). Om du däremot tar det väldigt lugnt och försiktigt fungerar det nästan vid varje skärmtryckning."

Där satt nålen i balongen för X10. Jag har bestämt mig till 100% för Desire och tror inte jag blir missnöjd. Inputlag på en mobiltelefon skulle göra mig galen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tror inte jag heller du blir. Synd för S-E dock, det hade kunnat bli en toppenlur! :/

Men nu vill jag att Desire ska komma till min dörr! åhh vad sugen jag är

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Gillar du Desire's design och den hamnar inom en prisklass som passar dig så köp köp köp ^^ Blev själv lite småsugen på en nu (A)

Permalänk
Medlem

för mig äre obegripligt att SE inte bakade in det i telefon, i alla fall på hårdvarusidan, när de ändå höll på.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Att SE orkar misslyckas på viktiga fronter med sitt nyaste flaggskepp är ju knepigt imo. Ingen multitouch, Android 1.6, detta är två extremt viktiga punkter som kan göra att folk väljer t.ex. Desire istället. Hur många misslyckanden till ifrån SE får vi se innan de lämnar mobiltillverkning?

Permalänk
Medlem

Ja, man undrar ju hur i helvete SE tänker. Man kanske borde söka jobb där och styra upp lite.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

X10
- eget moddat OS som ser sämst ut
- inget stöd för multitouch (varken hårdvaru eller mjukvaru)
- ser ut som en tegelsten gjord i plast
- Knakig plast?
- Blank plast
- 1.6
- LCD

Desire
- HTC sense som alla älskar, går att stänga av och köra Vanilla
- Multi touch (inte lika bra som apples dock, bara på olika plan)
- AMOLED
- 2.1
- Aluminium och matt plast
- Billigare

Permalänk
Inaktiv

X10 är knakig och plastig med en seg meny.

Permalänk
Medlem

Du verkar få mycket bättre tillbehör till X10-telefonen dock. Ett blåtandsheadset på köpet värt minst 500 kr är inte helt fel. Mobil.se visar också att den är bra mycket mer responsiv än vad folk säger. Personligen tänkte jag gå och känna på den i en butik imorgon.

Permalänk
Medlem

Re: HTC Desire vs SE Xperia X10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Jag har sedan länge nästan bestämt mig för att jag ska köpa SE Xperia X10, men nu såg jag även HTC Desire som förförde mig bra. Frågan är - vilken bör jag välja?

SE X10: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580144
HTC Desire: https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=583751#ProductTabs

Hjälp mig att välja!

Mvh

Har du planerat att handla hos komplett? HTC Desire kostar 4695kr hos NetOnNet, PcCity och Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
X10
- eget moddat OS som ser sämst ut
- inget stöd för multitouch (varken hårdvaru eller mjukvaru)
- ser ut som en tegelsten gjord i plast
- Knakig plast?
- Blank plast
- 1.6
- LCD

Desire
- HTC sense som alla älskar, går att stänga av och köra Vanilla
- Multi touch (inte lika bra som apples dock, bara på olika plan)
- AMOLED
- 2.1
- Aluminium och matt plast
- Billigare

Försök köra det utan att vara fanboy nästa gång

Om du tycker gränsnittet i x10 ser "sämst ut" så är det fortfarande din personliga uppfattning.

Även Lcd vs amoled har olika fördelar.

Utseendet går iaf alla gånger till x10, även om det nog blir en Desire för mig (personligt det här med.)

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Min desire kommer snart <3 )

Visa signatur

Stationära:Chassi:Cooler Master ATCS 840|Moderkort:ASUS P6X58D Premium|CPU:Intel Core i7 920@4.0 GHz|Kylning:Corsair H80+2xNoctua NF-S12B FLX 120mm|Ram:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3x2GB+3x4GB@9-9-9-24|SSD: Crucial MX100@512GB|Grafikkort:Asus Radeon R9 280X DCII_TOP/3GB|Nätagg: Corsair HX 850W PSU|Tillbehör: Corsair VengeanceK70MX Brown |Skärm: LG 24"+ViewSonic 19"|Laptop:UX32VD-R4002H|Telefon:SonyZ3c

Permalänk
Medlem

Det jag har läst på olika sidor t.ex. M3 så är skärmen på X10 väldigt seg så att hela upplevelsen ska segas ner.

Testet finns här: http://m3.idg.se/2.1022/1.303767/sony-ericsson-x10-svenskhopp...

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ren idioti att välja en X10 över en Desire.
Enda som talar för X10 är att den har 0,3" större skärm, men fördelarna med Desire överväger det flera gånger om.
Desire har OLED-skärm, multitouch-stöd, Android 2.1 och är billigare än X10.
Ser ingen som helst anledning att köpa X10 när Desire finns.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]