Permalänk
Medlem

Osäker inför datorköp

Hej, ska köpa två identiska datorer till kompisar. Vill verkligen inte att det ska bli problem med minnen och sånt!

Här är vad jag funderar på att köpa:

Länkar:
Moderkort: http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=e7Zic83PvQSr80Lm
Corsair Memory Configurator: http://www.corsair.com/configurator/product_results.aspx?id=1106001

Jag tycker det verkar som att det ska passa bra ihop. Men om någon ser något konstigt eller att det inte är kompatibelt så är jag tacksam om ni säger detta!

Även om det ser bra ut eller om det finns bättre alternativ för samma peng!

Tack för kommande svar.

Visa signatur

jc

Permalänk
Medlem

Ajaj ACE nätagg

Permalänk
Medlem

ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ACE-NÄTAGGREGAT! Corsair, Cougar, be Quiet!, Fractal Design och Seasonic är några märken man kan lita på.

Är väl inte heller så jätteimponerad av Dustins prissättning. Kolla på Inet och Misco.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ACE-NÄTAGGREGAT! Corsair, Cougar, be Quiet!, Fractal Design och Seasonic är några märken man kan lita på.

Är väl inte heller så jätteimponerad av Dustins prissättning. Kolla på Inet och Misco.

Okej, bytt till ett "COUGAR POWER 550W" för 699kr.

Ska kolla runt lite på priserna!

Visa signatur

jc

Permalänk
Medlem

Vad ska dina kompisar använda datorerna till?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Handla lite från komplett och lite från inet, blir billigast så. Köp PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB för 2750kr hos komplett så får du CoD MW2 med också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
Vad ska dina kompisar använda datorerna till?

Dom vill ha en dator för ca 10000kr, som går att se på lite film och spela med.

Visa signatur

jc

Permalänk
Medlem

Vad jag sett har micso bäst prissättning, bara en notering.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Handla lite från komplett och lite från inet, blir billigast så. Köp PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB för 2750kr hos komplett så får du CoD MW2 med också.

De låter som ett bra köp!, vi lirar fortfarande CoD MW men börjar bli dags att köra 2an.

Visa signatur

jc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
Vad jag sett har micso bäst prissättning, bara en notering.

Vissa grejer var ~50kr billigare hos komplett än misco och vissa kostade lika mycket.

Permalänk
Medlem

ska du ha WD'n som systemdsk?

Jag skulle statsat på samsungs F3 500gb eller ssd.

Permalänk
Medlem

Glömde nätagg i mitt paket såg jag :D, lite nyvaken fortfarande, så sätter ihop ett nytt från både inet och komplett.

Sådär:

CPU: Intel Core i5 750 1864kr
Moderkort: Asus P7P55D s1156 1190kr
RAM: Corsair 2x2GB XMS3 1600MHz CL9 1190kr
Nätagg: Cougar PO 550W 80+ Bronze 699kr
HDD 1: Samsung SpinPoint F3 500GB 496kr
HDD 2: Samsung SpinPoint F3 1TB 760kr
Grafikkort: PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB w/ Modern Warfare 2 2795kr
Chassi: Fractal Design Define R2 790kr
DVD±RW: Sony NEC OptiArc AD-7240S 210kr
*2 = 19988kr + 99kr frakt från komplett för grafikkorten.

Totalt: 20087kr.

*Snabbare systemdisk.
*Marknadens tystaste 5850 + CoD MW2

*EDIT*

Såg att du bara skulle ha en av varje hårddisk. Isåfall blir totalsumman 18831kr inkl. frakt.

Så för pengarna som blir över kan du lägga till varsin Corsair H50 CPU-kylare åt dem. Nya totalsumman blir då: 20211kr.

Permalänk
Medlem

Plocka ihop nått liknande på komplett

Visa signatur

jc

Permalänk
Medlem

Slänger in ett AMD-alternativ då ingen lagt ett sådant, definitivt värt att tänka på. Man får in ett 5870 för en liten slant över 10000, kanske kan vara värt det i en spelburk? Det kommer också åtminstone en processorfamilj (Hexacore) till plattformen så det är goda uppgraderingsmöjligheter för framtiden. Kanske till och med kan slänga in ett till 5870 där när det gått nåt år:)

Noterade att de ville ha olika hårddiskar, låtit bli att plocka in dessa därför. Men detta moderkortet stödjer hårddisk av denna typen och usb3, så man är all set för framtiden.

Hoppas jag gjort det lite svårare för dig!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Vet inte om det är något fel,eller om det är något erbjudande..men jag hittade ett Gigabyte GA-P55-UD5 för 1337kr (låter bekant )

Iaf,här är mitt "bidrag" :]