Permalänk

Black Moon

Jag bestämde mig för att testa att modda ett chassi, men eftersom det var min första gång såbeställde jag det billigaste jag hittade på inet. Vilket var ett Yeong Yang 5402 Lunar för ~200.
Anledning till att det kommer upp så här långt efter själva utförandet är att jag har väntat på bilduppladdningsfunktionen.

Detta är då endast min LAN dator eftersom jag tycker det är ganska jobbigt att släpa med sig ett Silverstone Raven RV01.

Systemet som sitter i nu är:
E5300 @ 3.4 Ghz @ 1.248 V
Gigabyte GA-G41M-ES2L

UPDATE: Coola nattbilder
8800 GTS 640 Mb
2 x 1 Gb Corsair XMS-2 @ 870 Mhz
1 Tb WD Green Power
Corsair HX 520 W

Black Moon

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

Orange hårddiskbur = ok, men orange på framsidan pajade allt tycker jag.
Dock blev det en 4:a eftersom jag gillade din idé med fönstret, den vinklade linjen i övre högra hörnet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Orange hårddiskbur = ok, men orange på framsidan pajade allt tycker jag.

1+ Tyckte att det såg ut att bli snyggt, men sen så gjorde du fronten orange, kanske ser bättre ut i verkligheten, vad vet jag, såg dock inte bra ut på bilderna, måla de svart och du kommer få högre betyg.

Visa signatur

Fractal Design North, Intel i7 14700K, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, MSI Radeon RX 6900 XT 16GB GAMING X TRIO, Kingston 64GB 5200MHz DDR5, EK-AIO Elite 360 D-RGB, Corsair RM1200x Shift 1200W, WD Black SN850X 2TB Gen 4, Samsung 980 NVMe 1TB, Samsung 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Fulla poäng!
Jag tycker att det blev jättesnyggt med den oranga fronten, fast det var önödigt att måla hårddiskburen.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Orange hårddiskbur = ok, men orange på framsidan pajade allt tycker jag.
Dock blev det en 4:a eftersom jag gillade din idé med fönstret, den vinklade linjen i övre högra hörnet.

Tackar Jag tyckte att det blev bra med orange iaf

Skrivet av Cocain94:

1+ Tyckte att det såg ut att bli snyggt, men sen så gjorde du fronten orange, kanske ser bättre ut i verkligheten, vad vet jag, såg dock inte bra ut på bilderna, måla de svart och du kommer få högre betyg.

Det ser bättre ut i verkligheten, det lovar jag

Skrivet av a544jh:

Fulla poäng!
Jag tycker att det blev jättesnyggt med den oranga fronten, fast det var önödigt att måla hårddiskburen.

Tackar Varför var det onödigt? Det syns bra genom fönstret, och det bryter av det svarta lite

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

det blev bärttre än vad jag förväntade mig! alltid kul att få gamla fula chassi till något snyggare som man faktiskt kan använda utan att skämmas ihjäl

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt välja det större

Permalänk

Nu har dom utlovade nattbilder kommit upp Hoppas att dom ger ett bättre intryck.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

Snyggt och imponerande speciellt om det är första modden

Jag håller inte med några här eftersom jag tycker det blev perfa med orange, det är alltid kula att se annat än svart och alu plåt

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Snyggt och imponerande speciellt om det är första modden

Jag håller inte med några här eftersom jag tycker det blev perfa med orange, det är alltid kula att se annat än svart och alu plåt

Tackar Precis vad jag tycker också Blev lite annorlunda med orange

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

tjeenare hadde tänkt göra liknande projekt... men undrar vad e det för chassi asså "modell" .. ? och.. va va det för Razer Hårdvara du hadde där... ? "är fan av razer.." ???

Permalänk

ahh nu såg jag va det var för chassi Silverstone Raven RV01