Permalänk
Medlem

Hjälp med val av minnen

Ska till och köpa en ny speldator snart, har det mesta klart men vet inte riktigt vad man ska ha för minnen.
Funderar på det här minneskitet: https://www.inet.se/artikel/5305453/corsair-6gb-3x2gb-1866mhz-pc3-15000-dominator
Hade tänkte ha det till delarna nedanför:

Permalänk
Medlem

Jag antar att du ska överklocka när du väljer sådana minnen.
Sedan hoppas jag inte du ska ha systemet på 320gb-disken, 640gb disken är snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag antar att du ska överklocka när du väljer sådana minnen.
Sedan hoppas jag inte du ska ha systemet på 320gb-disken, 640gb disken är snabbare.

Vet inte riktigt om det kommer bli nån överklockning, lite därför jag frågar, antar att det räcker med 1600 MHz, eller ska man gå ännu lägre?
Och 320GB disken var mer för att ta nåt, men tar gärna ett bra tips på en bra system disk också.

Permalänk

Är du 100% säker på att du vill ha GTX480, så kör på den. Jag tog ett Radeon 5870 2GB för samma pris och jag tycker att det är ett bättre alternativ. Det är likvärdig prestanda och GTX480 drar 30% mer ström och blir väldigt varm.

Annars tycker jag att kundvagnen är klockren.

//AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd

Hade också valt 5870. Fermi är bara för varmt vilket kommer resultera i "lövblåsarsång" varje gång man ska spela för att inte nämna all värme som ska förslas bort ur burken till rummet. Blir mindre roligt att sitta bakom en sån burk nu i sommar.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Värmen är nog inga problem då mitt nuvarande kort ligger på ungefär samma värden som GTX 480, visserligen mestadels pga damm och kackig fläkt, men det hoppas jag dammfiltren i chassit kan hålla bukt med nu.
Sen tänkte jag att 480 kanske kan hålla lite längre pga tesselerings prestandan, brukar köra datorn tills den dör innan jag köper ny. Finns väl iofs en viss risk att den kommer brinna upp med ett 480 men det är sånt man får ta.
Det enda jag funderar lite på nu är om WD Blue 320 GB hårddisken funkar bra som systemdisk, läste någonstans att deras 320GB diskar skulle vara riktigt snabba?

Permalänk

Du ska använda SATA III disken som är snabbare till OS och de spel du vill ha på den. Resten kan du ha på 320GB disken.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel