Permalänk
Medlem

problem med bf bc2 ps3!

efter varje match så kraschar spelet, ibland mitt i en match.
kommer tillbaka till start menyn och det står nått om att jag tappat connection till servern.
någon annan som upplever samma sak?
någon som vet hur man fixar det?

jag kör med trådlöst just nu, och funderar på att köpa en tp kabel, men skulle det hjälpa, eller ligger problemet i spelet/servern?

det är så gryyymt irriterande, hunnit spela det 5 timmar sen jag köpte det typ :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Inte troligt att det har med det trådlösa med det att göra, fler än du har detta problemet: http://www.product-reviews.net/2010/03/14/ps3-battlefield-bad...

Problemet ligger i EAs händer, dessvärre.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

"Has this happened to you? Its pretty bad when it does crash, as it requires a hard restart of the PS3, either by holding the power button down, or pulling the switch on the back – not good."

Det är inte det som är felet, dock så har det där hänt mig en eller två gånger.
Problemet jag har nu är att det bara står att jag tappat connection, och sen kommer jag tillbaka till start menyn :/
Men felen kanske beror på samma orsak... Fattar inte hur man kan släppa ett sånt ostabilt spel, tror du att det kommer fixas med en update?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

"Has this happened to you? Its pretty bad when it does crash, as it requires a hard restart of the PS3, either by holding the power button down, or pulling the switch on the back – not good."

Det är inte det som är felet, dock så har det där hänt mig en eller två gånger.
Problemet jag har nu är att det bara står att jag tappat connection, och sen kommer jag tillbaka till start menyn :/
Men felen kanske beror på samma orsak... Fattar inte hur man kan släppa ett sånt ostabilt spel, tror du att det kommer fixas med en update?

Nu har jag inte PS3 själv så jag slipper detta 360 versionen, men det är riktigt uselt av EA att släppa så pass ostabilt skick.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har läst att det kan hända på 360 versionen med, men du har väl tur helt enkelt
fan att det ska va såhär..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag kör BFBC2 utan problem på ps3, skillnaden är att jag har kabel när jag spelar. Trådlöst har jag aldrig riktigt kunnat lita på när det kommer till spel. Kan ju vara värt o prova med kabel och se om problemen försvinner. En kabel behöver ju inte vara speciellt dyr.

Permalänk

För streaming och stabilt spelande längre perioder på ps3 har jag kommit fram till att kabel är avsevärt bättre, men det du kan göra är att köra netstumbler och kolla om det finns en ledig kanal för ditt wifi som ingen annan använder, det är ett förslag men problemet kan vara så mycket när det gäller nätverk, problem med access punkten eller dålig signalstyrka, mycket föremål ivägen mellan AP och PS3... aja testa med kabel, väldigt sällan det blir connection lost med den, kan vara om det är mycket packetloss mellan server och dig.

Permalänk
Medlem

okej, men då testar jag med kabel, hoppas att det funkar...
dock så behöver jag typ 20 meters kabel haha, bara att bita i sura äpplet och betala
återkommer när jag testat!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

okej, men då testar jag med kabel, hoppas att det funkar...
dock så behöver jag typ 20 meters kabel haha, bara att bita i sura äpplet och betala
återkommer när jag testat!

Ursäkta bumpandet, men jag är nyfiken på om det gjorde någon skillnad för dig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Har samma problem, eller inte lika frekvent som det var dom första veckorna när jag fick spelet.
Kör med kabel till ps3an. Händer väldigt sällan nu, men det händer. Rätt så störande ja
Men tyvär så är det EA's servar det är nåt skumt med. Bara googla på det.

Så ingen betydelse om det är trådlöst eller inte med ps3an.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Ursäkta bumpandet, men jag är nyfiken på om det gjorde någon skillnad för dig.

Blev ont om pengar i plånboken så det blev inget köp av tp-kabel förra månaden.
Får se om jag köper en denna månad, kan posta resultat

Skrivet av Blackwizard:

Har samma problem, eller inte lika frekvent som det var dom första veckorna när jag fick spelet.
Kör med kabel till ps3an. Händer väldigt sällan nu, men det händer. Rätt så störande ja
Men tyvär så är det EA's servar det är nåt skumt med. Bara googla på det.

Så ingen betydelse om det är trådlöst eller inte med ps3an.

Misstänkt att det va deras servers som jävlades, men jag ska testa med kabel senare tror jag.

Visa signatur

#framtiden