Permalänk
Medlem

Datorn startar inte!

Köpte en P2'a från min kompis...
Som jag vet funkade då.
Men nu när jag ska pröva den så startar den inte!
Dock så har jag ingen hårddisk inkopplad just nu, men man borde endå kunna komma in i bios ju.
Skärmen är helt svart när jag startar den.
Inbyggda graffet blir varmt, och flänsen till processorn är ljummen.
Men ingen bild!
Har prövat orginal FSB och multipel, men det funka inte, så jag klocka ner den och den funkar likt förbaskat inte!
Skärmen funkar vet jag, prövade på en annan PC.
Jag har inget extra graffe jag kan pröva med...
Och minnet ska funka.
Men jag har ingen speaker till moderkortet som gör att jag skulle kunna höra eventuella felsignaler.
Och när man startar datorn så snurrar fläkten till nätagget igång, även CD-rommen börjar snurra om jag har den inkopplad!
Jag prövade med en polares hårddisk också, då lös IDE led saken, men inte power-led!
Mitt moderkort är ett Asus P2B98xv.
Även led'sen på T-bordet lyser...
Hjälp mig med att få bild på saken!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla så minnerna sitter i ordentligt, titta också efter ifall floppykbaln sitter i...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ska pröva det där med minnet!
Böt led'en till power saken, den var trasig.
Den blinkar nu bara av någon konstig anledning!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

plocka ur allt som inte behövs
testa med endast graffe kort prolle ram hdd tdg &mus. kan vara så att powersuplyn inte riktigt pallar att starta upp prollen , har nått liknande problem med mitt system

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Men hur klockade du ner den om du icke kom in i bios?

Permalänk
Inaktiv

"Men hur klockade du ner den om du icke kom in i bios?"

Antagligen genom att ändra byglarna/switcharna på moderkortet

Permalänk
Medlem

När power led blinkar brukar det väl vara antingen minne lr prolle som spökar. Han kanske blåste dig

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
När power led blinkar brukar det väl vara antingen minne lr prolle som spökar. Han kanske blåste dig

lol, jag vet ju att det funka innan han sålde...
men nu håller han på att ge mig support.
Han sa att jag skulle kanske ta och pröva med PCI graffe, för när han bytte graffe så ville inte datorn posta, så han stoppa i ett PCI, så funka det, sen ställde han in i bios att det ska vara AGP, sen funka det...
btw, det var inte power led som blinka, jag hade satt kabeln fel

Visa signatur