Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Datorhörnan min.

Skärm // Samsung 2253lw
Högtalare // Logitech Z4
Headset // steelseries
Tangentbordet // Microsoft
Mus & musmatta // Razer Deathadder // Q-pad

Processor: Intel Core Duo E8500 3.16Ghz 6MB (dual core) Boxed

Moderkort: Asus PQ5 SE2 s775 Intel P45-Chipset

Minne: 4GB DDR2 PC6400 800MHz Corsair XMS2

Hårddisk: 750GB Samsung HD753LJ SATA2 32MB 7200RPM

Optisk: Dvd Brännare 22x inkl. Nero Samsung SH-s223Q

Grafikkort: ATI Radeon 4870 512MB DDR5 DVI/HDMI Sapphire

Chassi: Zalman GS1000 & 630W AXP silent power

Datorhörnan min.

Permalänk
Medlem

Usch vilken jobbig placering av ATX-kabeln. Det är inte så kul att jobba med. Förstår att du inte brytt dig om resten av kablarna heller då.

Hur upplever du chassit?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Lite mer information om din dator tack!

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Nice chassi bättre kabel hantering och byte från stock kylaren på cpu'n så blir det högre poäng

Permalänk

snyggt och prydligt..

inte så snygg inredning i burken dock
jätte bra annars (:

Permalänk

vad tycker du om chassit ?jag har nämligen med funderat på det.

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Usch vilken jobbig placering av ATX-kabeln. Det är inte så kul att jobba med. Förstår att du inte brytt dig om resten av kablarna heller då.

Har ju inte då plockat ihop den själv måste jag tilllägga och vad gäller placeringar av kablar så visst ser ja förbättringar osv kommer försöka dra kablar eftersom.

Hur upplever du chassit?

Har inte något ont att säga om chassit i sig, men orginal fläktarna som nu är tycker jag låter mycket, men men så mycket nu på listan ska tex köpa ny tv så att senare att fixa med datorn altt eftersom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

Lite mer information om din dator tack!

Processor: Intel Core Duo E8500 3.16Ghz 6MB (dual core) Boxed

Moderkort: Asus PQ5 SE2 s775 Intel P45-Chipset

Minne: 4GB DDR2 PC6400 800MHz Corsair XMS2

Hårddisk: 750GB Samsung HD753LJ SATA2 32MB 7200RPM

Optisk: Dvd Brännare 22x inkl. Nero Samsung SH-s223Q

Grafikkort: ATI Radeon 4870 512MB DDR5 DVI/HDMI Sapphire

Chassi: Zalman GS1000 & 630W AXP silent power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nice chassi bättre kabel hantering och byte från stock kylaren på cpu'n så blir det högre poäng

Tackar så mycket , Smider planer förfullt hur allt ska fixas med kabeldragningen och kylning vill säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av er_nilsson:

snyggt och prydligt..

inte så snygg inredning i burken dock
jätte bra annars (:

tackar så mycket kommer fixa till eftersom och lägga upp bilder har ja tänkt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av gottagroda:

vad tycker du om chassit ?jag har nämligen med funderat på det.

Ett väldigt stort och svalt chassi med lite udda former som jag gillar :). och all plats för framtida uppdateringar. kan väl tycka att dom två fläktarna som följer med låter rätt så mycket. är det nå annat du vill veta ska ja försöka svara på det

Permalänk
Skrivet av Erisén:

Ett väldigt stort och svalt chassi med lite udda former som jag gillar :). och all plats för framtida uppdateringar. kan väl tycka att dom två fläktarna som följer med låter rätt så mycket. är det nå annat du vill veta ska ja försöka svara på det

det jag undrar mest är väl tycker du den är värt pengarna och en annan sak jag börjat tänka på är får du känslan av att det är ett gaming chassi(utseendet alltså)?:D

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gottagroda:

det jag undrar mest är väl tycker du den är värt pengarna och en annan sak jag börjat tänka på är får du känslan av att det är ett gaming chassi(utseendet alltså)?:D

Helt klart värt pengarna det måste jag säga utan tvekan. jodå den knäslan var det första gången ja såg chassit hade det chassit eller ett antec p183 tror ja det var att välja på

Permalänk

var skaffade du ambilight grejen?

Permalänk
Medlem

Fota baksidan av tv och dataskärmen:) ganska fint så tycker jag!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

var skaffade du ambilight grejen?

Ambilight det sitter inbyggt i tv, dock vet ja ej om det kanske går att köpa nåt med liknande funktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Fota baksidan av tv och dataskärmen:) ganska fint så tycker jag!

Ska ta nå bilder lägger upp senare ikväll skulle ja tro

Permalänk

Dioderna på baksidan av dataskärmen va nice tycker jag, har likadant själv dock bara en av dem, jag tycker det lyser nog ändå
(Satan vad dyra dom är )

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Dioderna på baksidan av dataskärmen va nice tycker jag, har likadant själv dock bara en av dem, jag tycker det lyser nog ändå
(Satan vad dyra dom är )

Provade på montera en diod list först men insåg fort att dom andra 3 åker också på och ja inte är dom billiga heller för att va ikea då det håller ja med om

Permalänk
Medlem

hur är den där led tvn i bild samt lider den av blb o clouding?

har funderat på att köpa dioder från AJkea men kan inte motivera 500 spänn eller 600 för dom med färg tyvärr! annars blev de snyggt me dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

hur är den där led tvn i bild samt lider den av blb o clouding?

har funderat på att köpa dioder från AJkea men kan inte motivera 500 spänn eller 600 för dom med färg tyvärr! annars blev de snyggt me dom!

Bildmässigt så kan ja inte klaga när ja ser via datorn Tex såg avatar i hd nyss och var ju en helt otrolig bild
och vad gäller clouding och blb så är det då inte nått mina ögon upptäckt direkt ..

tack så mycket ,, men var det en sådan prisskillnad ? på att få med färg så förstår jag dig

Permalänk

Kan du länka dioderbandet du satt bakom skärmen ?

Visa signatur

Fractal Design Define R2, Svart | XFX Radeon HD5770 1GB | AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz | Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilhagelberg:

Kan du länka dioderbandet du satt bakom skärmen ?

IKEA | Integrerad belysning | Integrerad belysning för bokhyllor | DIODER | Ljuslist varsågod

Permalänk

Tack nå så jävlulst Hur kopplas det in?

Visa signatur

Fractal Design Define R2, Svart | XFX Radeon HD5770 1GB | AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz | Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilhagelberg:

Tack nå så jävlulst Hur kopplas det in?

Väldigt enkelt och snabbt med medföljande instruktions papper, men annars om du kollar i igen på länken så ser du ju också hur man kopplar i ungefär :). du kan tex välja 2 diodlister att vara ihopkopplade på en kabel till transformatorn, och 2 till diodlister på en till kabel och då 2 kablar totalt. Eller koppla varje list separat till transformatorn, dock mer kablar att få ordning på ett snyggt sätt.

Permalänk
Medlem

med följer det väggfästen med Logitech Z4? eller är det ghetto?:D

själv så kör jag med netto högtalare:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

med följer det väggfästen med Logitech Z4? eller är det ghetto?:D

själv så kör jag med netto högtalare:D

Finns "hål" på baksidan på Z4 högtalarna. Så dom kan hängas upp på väggen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

som thebadguy skrev så finns de hål färdigt drog bara in 2 spickar i väggen och hängde upp på det