Permalänk
Medlem

Test av skärmar i laptop.

Hej,

Jag undrar om någon vet ett ställe där man kan hitta några jämförelser på skärmar i olika laptops. De flesta laptops jag haft har det varit läskigt dålig skärm på och eftersom det är viktigt för mig med bra färger på skärmen tänker jag försöka undersöka saken lite innan nästa köp.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

varför inte gå åka till Siba eller din närmaste datorbutik o känna o klämma på några bärbara dator som du kanske är intresserad av?
är nog mitt bästa tips just nu

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basti:

Hej,

Jag undrar om någon vet ett ställe där man kan hitta några jämförelser på skärmar i olika laptops. De flesta laptops jag haft har det varit läskigt dålig skärm på och eftersom det är viktigt för mig med bra färger på skärmen tänker jag försöka undersöka saken lite innan nästa köp.

Ja, det skulle vara bra att veta faktiskt!
Man kanske kan föreslå till notebookcheck.net att dom ska ha en sån "benchmark". Dom har ju jämförelser av grafikkort och processorer redan

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

Notebookcheck har bra tester av skärmar redan, kolla dator recensionerna. Riktigt ingående och bra tester faktiskt, inte bara "skärmen är bra" som många andra sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Notebookcheck har bra tester av skärmar redan, kolla dator recensionerna. Riktigt ingående och bra tester faktiskt, inte bara "skärmen är bra" som många andra sidor.

Jo men jag menar mer att dom har ett galleri av olika typer av skärmar som ofta sitter i laptops. Vilka modeller som används av vilka tillverkare. Fördelar, nackdelar osv. Så att man kan jämföra alla skärmar mot varandra på en och samma sida, som man kan med processorerna.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

Ah du tänker så, ingen dum idé. Problemet kan bli att det ibland sitter olika paneler i samma laptops, och att det finns olika versioner av panelerna osv. Och det är inte alltid jätte enkelt att ta reda på exakt vad man har för panel i sin dator. Men så fasligt många olika paneltillverkare finns det väl inte, kanske en bra idé att höra med notebookcheck om det