Permalänk

Nu är det släppt!
Ubuntu Home Page | Ubuntu

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Äntligen, trodde den 29/4 startade för 20 timmar sedan, så fräckt att släppet inte kom när man lovat.
Jaja, skitsamma, även solen har fläckar.
Ska' bli intressant att se vad som är nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

och inget meddelande på swecs framsida??? dåligt....
har väntat hela dan på denna

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk

Provade att köra det på min laptop men kom inte ens till skrivbordet
Ska prova alternate versionen.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Provade i VWware men där funkade tangentbordet inte alls.
Provade därefter i VirtualBox där jag inte kunde sätta skärmen större än 800*600.

Jaja, kommer väl fixar vad det lider... VG dröj...

Permalänk
Medlem

same

Skrivet av jookeer:

Provade i VWware men där funkade tangentbordet inte alls.
Provade därefter i VirtualBox där jag inte kunde sätta skärmen större än 800*600.

Jaja, kommer väl fixar vad det lider... VG dröj...

ja jag har samma problem med virtualbox.. dock första gången jag körde Virtualbox så minns jag att jag lyckades ändra iaf på ubuntu 8.04 har även funkade även när dom släppte 9.10 men jag vet ej nån som har någon lösning på upplösningen msg me gärn!

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Kör i virtualbox och här funkar allting prima, till och med alla fula fönsterwobblingar o shit (compiz eller vad det heter nuförtiden). Har ni installerat guest additions?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

inte va jag minns så har jag inte installerat de är nåt du rekommendera att man gör?... (haha "compiz" jag vet ej men jag tkr de är typ alla som ska försöka vara "cool" också säger även folk som dryg så)

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt med alla dessa nya versioner, jag som äntligen börjat få lite fason på 9.10 i htpcn. Men LTS är ju trevligt då kan man ju köra på den ett tag sedan när man väl uppgraderat. Får väl testa lite i VirtualBox. Är lite nyfiken på Lubuntu som borde släppas snart.

Permalänk
Medlem

Vänta med att uppgradera om ni har fått fason på gammla Ubuntu, för tillfället är 10.04 extremt buggigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Vänta med att uppgradera om ni har fått fason på gammla Ubuntu, för tillfället är 10.04 extremt buggigt.

Det lär "regna in" felrapporter nu när den är släppt, betrakta 10.4 som en Alpha de närmaste veckorna innan man fixat de värsta buggarna.

Permalänk

Nya Ubuntu är så jävla skönt!!!

Permalänk

Man märker hur Windows-skadad man är när man känner sig naken utan exe-filer.

Permalänk
Medlem

Håller som best på att installera Ubuntu remix 10.04 via VMware. Funkar det bra kör jag in det på min htpc som är under uppbyggnad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

:/ ajdå.. min asus 1000H bootar inte efter att jag gick från 9.10 -> 10.04

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tombman:

och inget meddelande på swecs framsida??? dåligt....
har väntat hela dan på denna

Håller med, sjukt dåligt att de inte rapporterar om detta. Jag har till och med tipsat redaktionen om det, fick inget svar. Iofs, man är ju van vid att Sweclockers är sidan där man får läsa alla nyheter man redan vet om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon84089:

Håller med, sjukt dåligt att de inte rapporterar om detta. Jag har till och med tipsat redaktionen om det, fick inget svar. Iofs, man är ju van vid att Sweclockers är sidan där man får läsa alla nyheter man redan vet om

Jag vet inte hur vi ska kunna kräva detta av Sweclockers när vi själv inte orkar göra en release-tråd.... ??

Fixat det iaf...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y