Permalänk

Sleeving i Karlshamn

Någon vänlig själ i eller i närheten av Karlshamn som kan hjälpa mig med att sleeva mina äckligt fula datorkablar så att de blir jättesöta??
Betalar givetvis;)

Mvh
Stoffe9301

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Tror inte det är någon i khamn som sleevar utöver mej. Men jag kan rekommendera att köpa sleeves av Nils på mdpc-x(om du inte redan gjort det), där får du även en guide när du beställt hur man går till väga för att få det bra.

Där har du min sleeving om du vill se: http://www.sweclockers.com/galleri/5249-corsair-obsidian-800d...
Och här är mdpc: MDPC-X International

Permalänk
Skrivet av flipstah:

Tror inte det är någon i khamn som sleevar utöver mej. Men jag kan rekommendera att köpa sleeves av Nils på mdpc-x(om du inte redan gjort det), där får du även en guide när du beställt hur man går till väga för att få det bra.

Där har du min sleeving om du vill se: http://www.sweclockers.com/galleri/5249-corsair-obsidian-800d...
Och här är mdpc: MDPC-X International

Ja men nu är det så att jag är lite lat av mig och har aldrig sleevat innan så vill helst att nån annan gör det åt mig första gången spec nu när det är till min "primary" dator.
Är du intresserad av att hjälpa mig så kan vi höras mer på msn, telefon elr till och med träffas om du föredrar de.
stoffe930121@hotmail.com

Mvh
Stoffe9301

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Jag la till dig på msn [saab_...@hotmail.com] - hör av mig imorgon så kan vi diskutera fram en bra deal!

Med vänliga hälsningar
FK

Permalänk
Medlem

kan du klä på dig?..bra då kan du sleeva..man drar en strumpa över sladden bara..inget hightec inte:P våga testa om du ska lära dig

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Även om det är på din primära dator kan du ju öva på ett gammalt nätagg först. Se till att bitarna sleeving du klipper upp är lagom långa för att användas på ditt primära sen, och att du köper lite extra krympslang till när du övar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Skrivet av Andyah:

kan du klä på dig?..bra då kan du sleeva..man drar en strumpa över sladden bara..inget hightec inte:P våga testa om du ska lära dig

Du har ingen aning om vad du pratar om

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Jag la till dig på msn [saab_...@hotmail.com] - hör av mig imorgon så kan vi diskutera fram en bra deal!

Med vänliga hälsningar
FK

Skulle rekommendera att han gjorde det själv... på ditt album ex. så har du missat att få fast heatshrinken på ALLA pinsen:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Skulle rekommendera att han gjorde det själv... på ditt album ex. så har du missat att få fast heatshrinken på ALLA pinsen:P

Du har då ingen koll, det är en nästintill EXTREM påfrestning på kabeln i den bilden du syftar på, då sladden egentligen är några centimeter för kort hur kabeln är dragen (kabeln är alltså böjd kraftigt).

Du kan ju ta dig en titt på detta:

Har dessvärre inte kvar agget, kan som sagt inte ta några nya kort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Du har då ingen koll, det är en nästintill EXTREM påfrestning på kabeln i den bilden du syftar på, då sladden egentligen är några centimeter för kort hur kabeln är dragen (kabeln är alltså böjd kraftigt).

Du kan ju ta dig en titt på detta:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/02/06/37214.jpg...

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/02/06/38735.jpg...

Har dessvärre inte kvar agget, kan som sagt inte ta några nya kort...

Stenkoll har jag inte, men det har jag inte påstått... det jag menade var att om man ska ta betalt för att göra ett sleeving jobb så ska man vara duktig: http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/02/06/37210.jpg... där har du exempelvis lagt heatshrinken på fel sätt... inget ont menat, tycker bara att jobbet inte var särskilt snyggt gjort och då bör man inte ta betalt för det?

EDIT: Dock så kan du ha blivit duktigare sen dessa bilder är tagna, så det går ju inte grunda mitt påstående efter dom... man får tänka till lite ibland me:)

Permalänk
Medlem

jag skulle fan pynta typ en 50spänn iaf för en färdig sleevad sata kabel! Förstår inte varför ingen sida säljer det. Säkert skit lätt, men jag har mer pengar på kontot än timmar fritid. Övertygad om att det finns fler som mig PEACE

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flipstah:

inget ont menat, tycker bara att jobbet inte var särskilt snyggt gjort och då bör man inte ta betalt för det?

Det var väl inga direkt synliga fel på dem bilderna...?

Och varför skulle han inte ta betalt?

Tänk om, tänk rätt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jodå, nzxt har släppt färdigsleevade sata, molex, 24-pins atx, 8pins atx mm(förlängningar)... NZXT :: Unique. Unprecendented. Inspired - Product Detail

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Stenkoll har jag inte, men det har jag inte påstått... det jag menade var att om man ska ta betalt för att göra ett sleeving jobb så ska man vara duktig: http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/02/06/37210.jpg... där har du exempelvis lagt heatshrinken på fel sätt... inget ont menat, tycker bara att jobbet inte var särskilt snyggt gjort och då bör man inte ta betalt för det?

EDIT: Dock så kan du ha blivit duktigare sen dessa bilder är tagna, så det går ju inte grunda mitt påstående efter dom... man får tänka till lite ibland me:)

Är du rätt man att bedöma ifall han ska betala mig för ett arbete som tar X antal timmar att utföra?

Skrivet av GeneT1c:

jag skulle fan pynta typ en 50spänn iaf för en färdig sleevad sata kabel! Förstår inte varför ingen sida säljer det. Säkert skit lätt, men jag har mer pengar på kontot än timmar fritid. Övertygad om att det finns fler som mig PEACE

Att sleeve:a är lekande lätt så länge kontakterna är av högkvalité (be quiet's kontakter är gudomliga!).

Skrivet av Newklear:

Det var väl inga direkt synliga fel på dem bilderna...?

Och varför skulle han inte ta betalt?

Tänk om, tänk rätt

Det är lite slarv, krympslangen är dragen över utan att först ha rättat till sleeven. Inget jag är speciellt stolt över, men vid det tillfället var jag så less på dom idiotiska kontakterna och hade så sjukt ont i fingrarna så vill bara få färdigt skiten.

Sen hoppas jag att ni alla är väl medvetna om att kvalitén höjs till det yttersta i och med att någon betalar för arbetet...

Permalänk
Medlem

Jaja, jag orkar inte med en massa tjafs, ville bara ge min åsikt.