Jag tror även man ska ta kvalitetsrykten om olika tillverkare m.m. med en nypa salt (menar ej undersökningen som länkats till ovan), här från asus UL30JT forumet:
"Jag fick min UL30JT i förra veckan från Dustin. Efter fyra timmars arbete med att installera alla program och uppdateringar som jag ville ha, kraschade hårddisken. Allt på partitionen försvann spårlöst. Jag gjorde en HDD scan igår och det visade sig att hårddisken hade 5 BAD sectors, och ett flertal långsamma sektorer. Riktigt tråkigt att äntligen få datorn man väntat på i en två månade, och så händer detta."
jag menar det kan hända vilken tillverkare som helst. Vad som däremot är viktigare är
den service man får, detta skriver samma kille:
"Har ringt Asus support, vilket var helt värdelöst. De vill att jag skickar in datorn på service, som tar ca 2veckor, för att de ska konstatera exakt samma sak som mig, ersätta hårddisken och sen skicka tillbaka den till mig. Seriöst?
Snackade med Dustin, som bara skickar mig vidare till Asus support. "Vi kan inte göra någonting".
Eftersom jag självklart förväntade mig att datorn skulle fungera när jag köpte den, slängde jag orginalförpackningen, så jag kan inte skicka tillbaka den till Dustin. Då jag bor på 17kvm finns det inte plats för en massa emballage.
Detta är banne mig sista gången jag köper något från Asus. Jag till och med föreslog att jag skulle köpa en ny hårddisk, dvs lägga ännu mer pengar på samma dator, för att sedan installera om Windows. Då säger Asus support att jag jag måste betala 250kr för recovery-skivorna... "Du kan ju göra egna recoveryskivor med datorn" Hur fan då? 1. Jag kommer inte in i Windows eftersom hårddisken är defekt. 2. Det finns ingen DVD/CD brännare på datorn. 3. Den var inte ens fungerande i mer än fyra timmar.
Ska det vara såhär? Trodde verkligen Asus var bättre än så... Jag är riktigt besviken på både Asus och
Dustin"
Är det någon som har erfarenhet av acers garantihantering?