Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus UL30JT vs Acer TimeLineX 3820TG (Vilken är bäst?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av golanisheli:

Beror på hur pass bra försäkringen är. Är det en drulle med låg eller ingen självrisk så kan det vara värt det. I andra fall är det inte lönt. Gällande bevisbördan bör du läsa lite i KKL, § 16 och framåt.

Och ja, du har förstått helt rätt

Tack för all info etc.. uppskattas verkligen.

Hittar inte info om det är drullförsäkring eller inte i komplett.se

Men såg Alina.se hade drulleförsäkring: Acer ADVANTAGE 3-år, inklusive drulleförsäkring, Inskickservice - Alina System AB

Här gäller garantin
Acer garantiförlängning gäller i hela EG samt i Schweiz och Norge.

Fördelar
Gratis helpdesk under hela garantiperioden.
Reparationerna utförs inom fem arbetsdagar.
30 % rabatt på ett extrabatteri för den registrerade datorn som köps direkt från Acers kundtjänst och betalas med kreditkort.
Rätt att utnyttja specialerbjudanden och kampanjer hos auktoriserade återförsäljare.
3 år INTERNATIONELL RESEGARANTI - ITW
Gratis reparation av skador som uppstått till följd av olyckshändelser (en avgift på 100 euro + moms utgår om skadorna rör bildskärmen).

Delar som täcks av tjänsten
AcerAdvantage täcker alla trasiga delar som gör att den bärbara datorn inte kan användas. Vid skador på bildskärmen kan en avgift på 100 euro + moms tas ut i vissa fall.

Delar som inte täcks av tjänsten
Skador som uppstått till följd av försumlighet eller vårdslöshet, felaktigt underhåll, underhåll av icke auktoriserad personal, transport i olämplig förpackning, fel som inte är fabriksfel och småskador som rispor eller märken som uppkommer vid normal användning, täcks inte av garantin. Batteriet täcks inte av den förlängda garantin. Det omfattas endast av standardgarantin (180 dagar). Garantin täcker inte försämringar som uppstår till följd av virus eller systemkonflikter som orsakas av installation av drivrutiner eller kringutrustning, eller förlust av data oavsett orsak.

Om man har en trasig skärm så betalar man 100euro i visa fall. Annars ingen självrisk om jag uppfattade det rätt.

Vad tycker du om försäkringen golanisheli eller någon annan? Är det en bra försäkring enligt dig?

Permalänk
Skrivet av DoRF:

Tack för all info etc.. uppskattas verkligen.

Hittar inte info om det är drullförsäkring eller inte i komplett.se

Men såg Alina.se hade drulleförsäkring: Acer ADVANTAGE 3-år, inklusive drulleförsäkring, Inskickservice - Alina System AB

Här gäller garantin
Acer garantiförlängning gäller i hela EG samt i Schweiz och Norge.

Fördelar
Gratis helpdesk under hela garantiperioden.
Reparationerna utförs inom fem arbetsdagar.
30 % rabatt på ett extrabatteri för den registrerade datorn som köps direkt från Acers kundtjänst och betalas med kreditkort.
Rätt att utnyttja specialerbjudanden och kampanjer hos auktoriserade återförsäljare.
3 år INTERNATIONELL RESEGARANTI - ITW
Gratis reparation av skador som uppstått till följd av olyckshändelser (en avgift på 100 euro + moms utgår om skadorna rör bildskärmen).

Delar som täcks av tjänsten
AcerAdvantage täcker alla trasiga delar som gör att den bärbara datorn inte kan användas. Vid skador på bildskärmen kan en avgift på 100 euro + moms tas ut i vissa fall.

Delar som inte täcks av tjänsten
Skador som uppstått till följd av försumlighet eller vårdslöshet, felaktigt underhåll, underhåll av icke auktoriserad personal, transport i olämplig förpackning, fel som inte är fabriksfel och småskador som rispor eller märken som uppkommer vid normal användning, täcks inte av garantin. Batteriet täcks inte av den förlängda garantin. Det omfattas endast av standardgarantin (180 dagar). Garantin täcker inte försämringar som uppstår till följd av virus eller systemkonflikter som orsakas av installation av drivrutiner eller kringutrustning, eller förlust av data oavsett orsak.

Om man har en trasig skärm så betalar man 100euro i visa fall. Annars ingen självrisk om jag uppfattade det rätt.

Vad tycker du om försäkringen golanisheli eller någon annan? Är det en bra försäkring enligt dig?

Låter skumt. Täcker olyckshändelser men inte försumlighet eller vårdslöshet? Orsakas inte de flesta olyckor av försumlighet/vårdslöshet? Dumheter säger jag, hade inte tecknat den själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golanisheli:

Låter skumt. Täcker olyckshändelser men inte försumlighet eller vårdslöshet? Orsakas inte de flesta olyckor av försumlighet/vårdslöshet? Dumheter säger jag, hade inte tecknat den själv.

Men jag tänkte mest ha det ifall tex får problem med någon kontakt usb etc.. eller värmerelaterad. Kanske en komponent slutar fungerar av sig själv etc.. då borde detta vara bra isåfall.

Men låter skumt det där, håller med...

Permalänk
Skrivet av DoRF:

Men jag tänkte mest ha det ifall tex får problem med någon kontakt usb etc.. eller värmerelaterad. Kanske en komponent slutar fungerar av sig själv etc.. då borde detta vara bra isåfall.

Men låter skumt det där, håller med...

Skriv ut produktbeskrivningen på Netonnet om du köper den och spara den (alltid bra att referera till hur den har marknadsförts om den inte lever upp till det). Klistrar in ett stycke nedan.

"Sval teknologi: Ett av de viktigaste klagomålen som användare kommer med är att bärbara datorer alstrar värme. Efter ett tag blir det obehagligt att ha datorn vilande på benen. Acer Aspire TimelineX laptops använder en teknologi för kylning som har utformats för att förbättra användarens upplevelse. Laminar Wall Jet har utvecklats tillsammans med Intel, och tillämpar en teknologi som har använts framgångsrikt för kylning av turbinblad. Genom tillägget av luftgaller till intagsventilen kan kylluftsströmmen styras längs med undersidan av notebookens chassi, och leda kall luft till precis det ställe där kylan behövs. "

Datorn får inte lov att utveckla värmeproblem, den marknadsförs som just en sådan som är byggd för att vara sval.

Dör en usb är det garanti om du kan visa att du inte har förstört den själv. Dessutom är det väl inte värt ett par lax för att slippa ha bevisbördan om en USB pajar?

Permalänk

Kan även meddela att som arbetare som skadereglerare på ett försäkringsbolag så har man ju ofta en drulleförsäkring i hemförsäkringen. Hos vissa bolag kallas den för drulle, hos andra allriskförsäkring osv. Den täcker för det mesta såvida det är en plötslig och oförutsedd händelse som datorn råkar ut för. Kruxet är ju att sjlävrisken på hemförsäkringen oftast är högre än självrisken på den drullen man kan teckna vid köp av datorn. Skillnaden är även att du betalar en försäkring (drullen) för just bara datorn i det ena fallet och i det andra så ingår ju även allt ditt andra lösöre du har i hemmet.

Kort och gott, har man en drulle/allrisk på sin hemförsäkring och det som händer med datorn är en plötslig oförutsedd händelse så ersätts det av denna försäkring och man behöver egentligen inte tecka till någon extra på bara datorn. Sedan får man avgöra med självrisken där. På hemförsäkringen ligger den ofta på 1 500 kr.

Permalänk
Medlem

När jag inhandlade en acer laptop till min mamma så tittade min pappa genom villkoren för acers försäkring, han kom fram till att det var flera saker som fick honom att inte vilja köpa försökringen. Sen kostar datorn 5k och pajjar den så ska man betala frakt till deras service ställe var det nu är (kanske inte behöver betala frakt om man har försäkringen?).

Många om inte alla de "försäkringar" som anställda på elektronikhandlar trugar på en att köpa är ren bullshit. När min syrra skulle köpa en kompakt kamera så började killen på expert om försäkring, jag som sett programmet Plus nån dag innan som just handlade om detta var skeptisk och frågade varför dom ens lyssnade. Killen sa att om kameran tappas i vatten eller om någon rycker den ur handen och då snor den så gäller försäkringen. Jag frågade direkt mot honom "så om jag ska ta en bild och någon springer förbi mig och TAR kameran från mig så får jag en ny? Om jag tappar kameran i marken så får jag en ny?" vilket han svarade "ja precis" på.

Sedan tog pappa sedvanligt villkoret under luppen och tittade frågande på mamma min och syrran. Enda gången som försäkringen täcker en stöld var typ om man var på ett hotell och kameran förvarades i ett säkerhetsskåp som var gokänt med ett godkänt lås. Vattenskador och de andra "hoppsan kerstin" situationer som försäkringen skulle täcka måste ha varit tryckt i vitt, för om att försäkringen skulle täcka något sånt fanns inte till.

vad jag tycker om det?
*http://rodalund.files.wordpress.com/2009/11/fuck-you-guys.jpg...

jag heter anton och du lyssnar på _screw you guys im going home_ - 106,4 stockholm.

edit. 2ggr

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

När jag inhandlade en acer laptop till min mamma så tittade min pappa genom villkoren för acers försäkring, han kom fram till att det var flera saker som fick honom att inte vilja köpa försökringen. Sen kostar datorn 5k och pajjar den så ska man betala frakt till deras service ställe var det nu är (kanske inte behöver betala frakt om man har försäkringen?).

Många om inte alla de "försäkringar" som anställda på elektronikhandlar trugar på en att köpa är ren bullshit. När min syrra skulle köpa en kompakt kamera så började killen på expert om försäkring, jag som sett programmet Plus nån dag innan som just handlade om detta var skeptisk och frågade varför dom ens lyssnade. Killen sa att om kameran tappas i vatten eller om någon rycker den ur handen och då snor den så gäller försäkringen. Jag frågade direkt mot honom "så om jag ska ta en bild och någon springer förbi mig och TAR kameran från mig så får jag en ny? Om jag tappar kameran i marken så får jag en ny?" vilket han svarade "ja precis" på.

Sedan tog pappa sedvanligt villkoret under luppen och tittade frågande på mamma min och syrran. Enda gången som försäkringen täcker en stöld var typ om man var på ett hotell och kameran förvarades i ett säkerhetsskåp som var gokänt med ett godkänt lås. Vattenskador och de andra "hoppsan kerstin" situationer som försäkringen skulle täcka måste ha varit tryckt i vitt, för om att försäkringen skulle täcka något sånt fanns inte till.

vad jag tycker om det?
*http://rodalund.files.wordpress.com/2009/11/fuck-you-guys.jpg...

jag heter anton och du lyssnar på _screw you guys im going home_ - 106,4 stockholm.

edit. 2ggr

Jag jobbar själv som säljare på Expert och kan inte säga att säljaren som informerade om trygghetsavtalet var ordentligt påläst. Precis som du säger så måste kameran vara förvarad i ett låst utrymme för att stöld ska täckas, samt att man då måste ha en polisanmälan som underlag. Angående tappskador så täcker försäkringen alltid det. Har inte varit med om något fall då en kunde som haft varken en tapp- eller fuktskada som inte har gått på försäkringen. Detta då det är just drulleskydd i våra trygghetsförsäkringar, men även garantiförlängning. Säger sig självt att den ska täcka olycksfall då, eller hur?

Våra försäkringsvillkor som vi har specificerade är skrivna med exempel på vad den täcker samt att undantagen skrivs ner för att poängtera dem. Detta för att man SKA orka/kunna läsa dem och bilda ett begrepp om vad det innebär att ha försäkringen. I många fall så är dessa texter skrivna i (ännu) mindre text och man iom det inte ens bemödar sig att kolla på villkoren. Har man några funderingar på speciella omständigheter och om trygghetsförsäkringen gäller då så kollar jag alltid direkt med Gefvert direkt. Dock är undantagen väldigt få så det är sällan nödvändigt.

Köper man en kamera, som du skrivit om ovan, så kostar försäkringen oftast 371:- eller 489:- beroende på priset på produkten och gäller sedan i 2 år. Med tanke på hur utsatta just kameror är samt hur många vi faktsikt tar emot och skickar på service så skulle jag säga att det är värt varenda krona att köpa till detta avtal och aldrig riskera mer än 100:- i självrisk om det skulle vara så att garantin inte täcker felet som uppstått.

Väldigt mycket "off topic" nu! Sorry!

R

Permalänk
Medlem

saknar fortfarande super pi på u30jt

golanisheli, Acer TimeLineX 3820TG - Pi 1m 17,644s

Permalänk

Jag förstår inte riktigt följande:
Produktjämförelse hos Prisjakt

Den tidigare modellen är den som vi diskuterat i tråden ett längre tag, dvs. med Intel Core i5 430M och ett (fruktansvärt fult) 9-cellsbatteri.

Den senare har en något kraftigare(?) processor, Intel Core i5 450M, och ett mindre 6-cellsbatteri. Allt annat detsamma. Ändå anges batteritiden till upp till 12 timmar även på denna dator (på Kompletts produktbeskrivning)? Kan detta verkligen stämma?

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

Jag förstår inte riktigt följande:
Produktjämförelse hos Prisjakt

Den tidigare modellen är den som vi diskuterat i tråden ett längre tag, dvs. med Intel Core i5 430M och ett (fruktansvärt fult) 9-cellsbatteri.

Den senare har en något kraftigare(?) processor, Intel Core i5 450M, och ett mindre 6-cellsbatteri. Allt annat detsamma. Ändå anges batteritiden till upp till 12 timmar även på denna dator (på Kompletts produktbeskrivning)? Kan detta verkligen stämma?

Nej, kort sagt.

Permalänk
Skrivet av golanisheli:

Nej, kort sagt.

Som om internethandel inte är tillräckligt mkt "köpa-grisen-i-säcken" så kan de s.k. internetbutikerna inte ens presentera korrekta tekniska specifikationer. Vet de öht vad dem säljer? Trött man blir!

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

Som om internethandel inte är tillräckligt mkt "köpa-grisen-i-säcken" så kan de s.k. internetbutikerna inte ens presentera korrekta tekniska specifikationer. Vet de öht vad dem säljer? Trött man blir!

Kolla Netonnet och produktbeskrivningen på 3820TG (den för 8990). Finns två ställen på sidan där det står hur stor hårddisk den har. Ett ställe står det 320, det andra 640. Den har 640 så i det fallet är det ingen fara. Men det är ju så det ligger till. Några tusen artiklar i produktkatalogen och folket där har ingen aning om det finns fel någonstans.

Permalänk

Hopplöst! Någon som har en idé om vad den modellen (Acer Aspire TimelineX 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004)) kan prestera i batteritid?

Sen en ytterligare fråga: Tycker förvisso att batteriet på 9-cellaren ser bedrövligt ut och är ytterst tveksam till vad man skulle kunna använda för väska/case till den, men det kanske går att leva med ändå. Har dock uppmärksammat på era kommentarer att det blir en märkbar lutning på tangentbordet och någon nämnde att "det är perfekt om man har den på knäna och benen lutade mot ett lägre soffbord", men hur är det om man har den på knäna i vanlig 90-graders position så att säga? Hur mycket kan man luta bak skärmen för att kompensera för den ökade höjden på det bakre partiet?

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

Hopplöst! Någon som har en idé om vad den modellen (Acer Aspire TimelineX 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004)) kan prestera i batteritid?

Sen en ytterligare fråga: Tycker förvisso att batteriet på 9-cellaren ser bedrövligt ut och är ytterst tveksam till vad man skulle kunna använda för väska/case till den, men det kanske går att leva med ändå. Har dock uppmärksammat på era kommentarer att det blir en märkbar lutning på tangentbordet och någon nämnde att "det är perfekt om man har den på knäna och benen lutade mot ett lägre soffbord", men hur är det om man har den på knäna i vanlig 90-graders position så att säga? Hur mycket kan man luta bak skärmen för att kompensera för den ökade höjden på det bakre partiet?

Du kan luta skärmen mer än tillräckligt för att kompensera. Lutningen som batteriet ger upphov till är inte alls särskilt farlig. Jag tycker att det är bekvämt att använda den oavsett position.

Permalänk
Skrivet av golanisheli:

Du kan luta skärmen mer än tillräckligt för att kompensera. Lutningen som batteriet ger upphov till är inte alls särskilt farlig. Jag tycker att det är bekvämt att använda den oavsett position.

Fan, det kanske blir en sån trots att misstankarna om det ocharmiga 9-cellsbatteriet bekräftades till slut. Men är det någon som har lyckats hitta ett praktiskt "carry case" som passar till datorn än? Gärna länk isf!

Den 13" som jag använder för tillfället har jag i ett praktiskt fodral som jag sen slänger ner i min större väska tillsammans med allt tänkbart annat bråte som jag bär runt på. Vill verkligen kunna fortsätta bära runt på min laptop på detta sätt och slippa använda en traditionell "datorväska".

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

Fan, det kanske blir en sån trots att misstankarna om det ocharmiga 9-cellsbatteriet bekräftades till slut. Men är det någon som har lyckats hitta ett praktiskt "carry case" som passar till datorn än? Gärna länk isf!

Den 13" som jag använder för tillfället har jag i ett praktiskt fodral som jag sen slänger ner i min större väska tillsammans med allt tänkbart annat bråte som jag bär runt på. Vill verkligen kunna fortsätta bära runt på min laptop på detta sätt och slippa använda en traditionell "datorväska".

Så gör jag kompis, använder en dustbag som skydd för datorn och slänger ner den i min större väska.

Permalänk
Skrivet av golanisheli:

Så gör jag kompis, använder en dustbag som skydd för datorn och slänger ner den i min större väska.

Har du något konkret exempel på en sådan "dustbag" liknande din (produktlänk)?

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

Har du något konkret exempel på en sådan "dustbag" liknande din (produktlänk)?

Det är en sån här tygpåse man får med datorn (den är vit och kommer inte att hålla länge). Man får dem också tillsammans med skor ibland (i dessa fall gjorda för att hålla betydligt längre), eller också skinnväskor för den delen.

Exempel nedan på hur en sån kan se ut.
http://cdn2.ioffer.com/img/item/146/402/915/YnnLOvWEFrIphYZ.j...

Permalänk
Skrivet av golanisheli:

Det är en sån här tygpåse man får med datorn (den är vit och kommer inte att hålla länge). Man får dem också tillsammans med skor ibland (i dessa fall gjorda för att hålla betydligt längre), eller också skinnväskor för den delen.

Exempel nedan på hur en sån kan se ut.
http://cdn2.ioffer.com/img/item/146/402/915/YnnLOvWEFrIphYZ.j...

Okej, jag förstår! Skulle helst ha något mer "robust", typ:
WEBHALLEN.com - Dicota PerfectSkin Notebook Case 13"

Då kanske det är ett problem med batteriet om man skulle köpa ex. den ovan som förmodligen är tänkt för "vanliga" 13-tummare. Kanske kan lösas genom att köpa en för 14" med den lilla nackdelen att den egentligen har större bredd och höjd än vad datorn är!?

EDIT: Menar du att det medföljer en sån där "dustbag" med Acer-datorn?

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

Okej, jag förstår! Skulle helst ha något mer "robust", typ:
WEBHALLEN.com - Dicota PerfectSkin Notebook Case 13"

Då kanske det är ett problem med batteriet om man skulle köpa ex. den ovan som förmodligen är tänkt för "vanliga" 13-tummare. Kanske kan lösas genom att köpa en för 14" med den lilla nackdelen att den egentligen har större bredd och höjd än vad datorn är!?

Min inställning till sånt här är ganska simpel. Vill man så kan man! Köp den om du vill ha den och testa när du har den i handen. Dustbag funkar bra för mig eftersom den är förvånansvärt robust bara den är av bra kvalité Den du har länkat till går nog, fast kanske inte. Bäst att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chucknorris:

Okej, jag förstår! Skulle helst ha något mer "robust", typ:
WEBHALLEN.com - Dicota PerfectSkin Notebook Case 13"

Då kanske det är ett problem med batteriet om man skulle köpa ex. den ovan som förmodligen är tänkt för "vanliga" 13-tummare. Kanske kan lösas genom att köpa en för 14" med den lilla nackdelen att den egentligen har större bredd och höjd än vad datorn är!?

EDIT: Menar du att det medföljer en sån där "dustbag" med Acer-datorn?

Det man ska ha i åtanke är att detta är en väldigt tunn dator, väskorna är gjorda för "one-size-fits-all" så jag tror inte en 13" väska ska vara ngt större problem...

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

Var idag och kikade på UL30J och den kändes trevlig, tangenterna var stabila och bra. Hittade dessvärre ingen som hade TimeLineX hemma. Däremot hittade jag den "vanliga" TimeLine och tangenterna var under all kritik. Dom var väldigt sladdriga, tryckte man i hörnet på en tangent så lutade den kraftigt. Nu till min fråga. Är det någon som kan bekräfta/dementera att TimeLineX har samma sladdriga tangentbord?

Permalänk
Skrivet av Caveo:

Var idag och kikade på UL30J och den kändes trevlig, tangenterna var stabila och bra. Hittade dessvärre ingen som hade TimeLineX hemma. Däremot hittade jag den "vanliga" TimeLine och tangenterna var under all kritik. Dom var väldigt sladdriga, tryckte man i hörnet på en tangent så lutade den kraftigt. Nu till min fråga. Är det någon som kan bekräfta/dementera att TimeLineX har samma sladdriga tangentbord?

Det tror jag att den har, och jag tycker att det är alldeles underbart. Tog en dag att vänja sig och nu är det mer bekvämt än ett vanligt.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är nöjd med prestandan. Spelade just FEAR 2 på högsta inställningarna och 4xAA/8xAF samtidigt som jag packade upp en ISO-fil på 8GB, fps gick ner till 45 som minst men låg för det mesta runt 60. Bioshock 2 flyter också på fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caveo:

Var idag och kikade på UL30J och den kändes trevlig, tangenterna var stabila och bra. Hittade dessvärre ingen som hade TimeLineX hemma. Däremot hittade jag den "vanliga" TimeLine och tangenterna var under all kritik. Dom var väldigt sladdriga, tryckte man i hörnet på en tangent så lutade den kraftigt. Nu till min fråga. Är det någon som kan bekräfta/dementera att TimeLineX har samma sladdriga tangentbord?

Caveo, vart var du och kollade på datorerna?

Permalänk
Medlem

Det känns som att man kanske ska skippa och köpa till 3 års försäkring/garanti nu när man har läst allt ni skrivit

Ska nog vänta på i5-450 modellen med 6cell batteri. Hoppas den kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffo1:

Caveo, vart var du och kollade på datorerna?

MediaMarkt och Alina

Permalänk
Medlem

Jag är en av dem som först kollade på ul30vt och sedan ul30jt och nu helt plötsligt 3820, måste fan ge mig med att vänta snart, annars kommer jag aldrig få tag på någon dator

Ni erfarna, är det värt den extra biten under datorn för ett 9-cells batteri? Ser ju ut som det nu finns på komplett en likadan typ fast med 6 cell. Tror jag

Jag är föredetta macnörd och har bara haft 13 tummare från äppelföretaget, och är kär i storleken. Dock rädd att denna 3820 kommer irritera med ett utstickande batteri. Är det verkligen värt det eller skulle ni fortfarande välja 6-cell?

Mvh // Björn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunte:

Jag är en av dem som först kollade på ul30vt och sedan ul30jt och nu helt plötsligt 3820, måste fan ge mig med att vänta snart, annars kommer jag aldrig få tag på någon dator

Ni erfarna, är det värt den extra biten under datorn för ett 9-cells batteri? Ser ju ut som det nu finns på komplett en likadan typ fast med 6 cell. Tror jag

Jag är föredetta macnörd och har bara haft 13 tummare från äppelföretaget, och är kär i storleken. Dock rädd att denna 3820 kommer irritera med ett utstickande batteri. Är det verkligen värt det eller skulle ni fortfarande välja 6-cell?

Mvh // Björn

Jag kommer att välja 6-cells batteriet om jag öht. kommer att ta 3820TG. Jag är rätt så känslig vad gäller tangentbordet (skriver mycket) så Asusen kanske trumfar Acern där.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som ser fördelen med ett galet bra/stort batteri?
Ni kan skicka era 9cellare till mig så kan jag ha några att ladda upp och byta runt med.. kanske t.o.m kan kasta laddaren efter ett tag och köra 7/24 på 9 cellare från sweclockare ..