Permalänk
Avstängd

Var få tag på i/o plåt?

Har ingen i/o plåt till Asus M4A785TD-V EVO och har kontaktat Asus men de jävlarna svarar inte. Finns det nån annanstans att få tag på en i/o plåt?

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt att försäljare har några liggande, kolla på Inet/Komplett.

Permalänk
Avstängd

Bygg en egen av tunn playwood sen måla den blank svart.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Visste ni att I/O plåtar används för att blockera strålningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Visste ni att I/O plåtar används för att blockera strålningen

Vilken typ av strålning tänker du på då?

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddeman:

Bygg en egen av tunn playwood sen måla den blank svart.

Får bli hemmabygge om jag inte hittar nån snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fluff3n:

Visste ni att I/O plåtar används för att blockera strålningen

Inte visste jag det och tror nog inte på det utan det ä dammet som ja vill hålla ute.

Permalänk
Medlem

Verkar bara eBay som är lösningen:
BRAND NEW !! ASUS I/O SHIELD M4A785TD-V EVO on eBay (end time 24-May-10 11:48:07 BST)

$29.99 måste vara ca 229 SEK eller? Alldeles för dyrt + tull och frakt.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Asus finns representerade här på forumet! Skicka ett PM till dom!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Avstängd

Tack för den men läste jag rätt att den kostar 30 dollar + en frakt på 10 dollar? 40 dollar är som hittat när en dollar är nästan 8 spänn så blir det 320 kronor för plåtbiten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arowe17:

Asus finns representerade här på forumet! Skicka ett PM till dom!

Ok kollar om de svarar då jag har skickat mail till dem från deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Visste ni att I/O plåtar används för att blockera strålningen

Yupp

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk

Ingen, aning faktiskt xD HÖrde det från ngn snubbe för ett tag sen, dock vet jag inte om det är ssant eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Visste ni att I/O plåtar används för att blockera strålningen

Borde det inte vara för att jorda alla kontakter som går ut igenom den? Med tanke på att det alltid är små åiggar på I/O plåten som ska ligga emot kontakterna..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av arowe17:

Borde det inte vara för att jorda alla kontakter som går ut igenom den? Med tanke på att det alltid är små åiggar på I/O plåten som ska ligga emot kontakterna..

Verkar väldigt långsökt, eftersom kontakterna redan är kopplade till moderkortet, som i sin tur har kontakt med chassit via distanserna.

Även strålningsteorin är långsökt. Dammteorin verkar mer rimlig, men främst ser det lite snyggare ut.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Verkar väldigt långsökt, eftersom kontakterna redan är kopplade till moderkortet, som i sin tur har kontakt med chassit via distanserna.

Även strålningsteorin är långsökt. Dammteorin verkar mer rimlig, men främst ser det lite snyggare ut.

Nej, det är "kasta-in-godis-och-skräp"-skydd på LAN.

Permalänk
Medlem

obvious

Eller kanske för att I/O plåten är anpassad till ditt moderkort eller ska man ha en chassi modell för varje moderkort?

Permalänk
Medlem

varför inte bar skita i den? Kör flera burkar utan. har väldigt liten fuktion. Kanske stoppar lite Elektromagnetisk stråling. Släpper ut mindre ljud. Framföralt håller klåfigriga mäniskor från att stoppa in saker där dom ej hör hemma osv men annars varför behövs den?
Man klarar sig lika bra uta. hade inte lagt ett öre på att köpa hem en till vardera av mina servers som saknar. Går år ut och in. Som sagt gjord fins redan i varje kontackt så det är iget problem.

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Verkar väldigt långsökt, eftersom kontakterna redan är kopplade till moderkortet, som i sin tur har kontakt med chassit via distanserna.

Även strålningsteorin är långsökt. Dammteorin verkar mer rimlig, men främst ser det lite snyggare ut.

Nej, enligt min moderkortsmanual så är det något sorts statiskt skydd - så jag antar att den jordar eller något.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Nej, enligt min moderkortsmanual så är det något sorts statiskt skydd - så jag antar att den jordar eller något.

Sluta. Hade du ens brytt dig om att kolla upp portarna så vet du att dom har ground. Vem som helst som byggt något eget för com, parrallell, usb portarna osv vet att höljet är gjord och hela chassit är jordat. Du drömmer. Datorn fungerar lika bra utan I/O plåten.
Allt är så jordat i en dator så det är löjligt. Därimot är det MÅNGA som kör med ojordade utag hemma så ja det är nog ett större problem. Gör överspännigskydd värdelösa tex.

Den är där för minska EMI. Tror tom det är ett krav inom EU länder tex som så mycket annat så datorn inte stör andra saker i sin omgivning. I praktiken är det skit samma.