World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sethai:

100% Armor Penetration (ca 1400 rating).

är en bit att köra för att nå upp till det då:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ta bort ditt gearscore-addon omdelebart. Som nybörjare kan det bli direkt skadligt, eftersom man frestas att titta på GS istället för om föremålet i fråga verkligen har relevanta och gynnsamma stats.

"Alla" går ju efter GS så vill man vara med gäller det bara att ha så hög GS som möjligt.

Personligen skyr jag GS mer än svenska kyrkan, och den har gått ur.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Vilka servrar spelar ni allihopa på? Själv så spelar jag på sunstrider
Har snart Shadow's Edge på min paladin också

Permalänk

spelar på burning steppes....som ally*suck*.
ger inte upp hoppet utan håller drömmen vid liv om att det nån dag kommer fler ally spelare dit.
annars har jag hordes på outland och jaedenar,dock så har jag ej lirat nå mycket på dom servrarna.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är på Deathwing nu med min hunter, men funderar på att flytta tillbaks till Stormscale när expansionen kommer. Känns lite dött på DW

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Spelar på Executus (ally =/)

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Frostmane som ally.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk

Kör på Karazhan som Horde och där är det typ 90% horde 10 % ally ^^

Permalänk
Medlem

Aerie Peak som Alliance. Kan ibland skratta när Horde förlorar WG gång på gång...som bäst för oss så har vi haft WG 3-4 dagar i sträck under dagarna (förutom på nätterna) utan att Horde har lyckats vinna WG på Aerie Peak.

Flyttade från Nordrassil till Aerie Peak. Ångrade det inte!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Kör på Zenedar som alliance, human warrior lvl 80. Där är det lite tufft att vara ally eftersom horde är i rätt stor majoritet. Han är min main.

Har också en DK (blood-elf) på Executus lvl 64 men kör inte så mycket på den än.

Har en Human warlock på Dragonmaw och det är väl ok om man gillar folktomma servrar, han har dock restat några månader.

Har också två låglevel hordes (trollhunter och bloodelf palla) på Scullcruscher men det är mest för att ett gäng goa snubbar på jobbet lirar där

Kommer nog att ta bort några alts och flytta min main pga horde-invasionen på Zenedar men vi får se. Det beror på hur guilden jag gått med i utvecklas

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag en Ally på Anachronos (även om jag har två horde gubbar där också). I måndags dödade vi Lich King på 25-manna i vårat social raiding guild som startades vid årsskiftet.

Permalänk
Medlem

Spelar på Bladefist nu och det är väl en helt okej server, alliance på servern är rätt dåliga, wg/pvp mässigt, men Horde i våran Battlegroup är totalt sämst. Så det är lite trist. Men, är glad att man slipper lagg på typ 300-400 ms som man hade på Grim Batol under raidtid. Lite roligt att det är en jävla ally guild som förföljt mig i varje server byte jag gjort, från Haomarush till Grim Batol, från Grim Batol till Bladefist.. Jävla <Exiled>/<Ex> eller vad dom heter nu..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Spelade på Aerie Peak, som Horde.
Spelat flera chars men min main var en Druid feral tankingbear.
Har ett uppehåll för tillfället och kommer spela igen när Cataclysm släpps, är sugen å en Goblin Shaman.

Permalänk
Medlem

Blood Elf Shadow/Disc priest på Stormscale (inga alts alls).

Men en fråga, försöker spara ihop guld till epic flying vilket tar sin lilla tid men vilket går snabbast ientligen?
Att grind ihop ca 7600 reputation hos Thrallmar får då når jag Revered status och kan köpa skillen lite billigare.
Eller bara grinda ihop allt guld istället. (har ca 4k guld just nu)

Är lvl 79 och har Herbalism/Alchemy som skills.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ally / Lightbringer

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Kan ju ta min fråga då alla rabblar servrar .

Vilken server tycker ni är den som är sämst? , dvs dåligt med folk och allmänt tråkig att vara på?
Helst en PVE server.

Anledningen är att jag och ett par polare vill byta till en lowpop server att leka på och då expansionen kommer så är det ju bra att vara på en lowpop server där alla inte trängs i de nya areorna.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Ally / Ravencrash

Permalänk

Själv har jag en Pala på Outland (horde), dk och pala på DefiasBrotherhood (ally) och en warrior på Dragonblight (ally, inte 80 än).

Kommer nog spelar aktivt på warriorn så om det finns någon som är intresserad att lira så skicka pm så får du namnet på charen

Permalänk
Medlem

Det kanske finns någon lista över de minst "bebodda" servrarna nånstans??

Både vad det gäller pve och pvp

Permalänk
Medlem

EU Realm Stats - WarcraftRealms.com

Där står till och med hur många horde v.s allys.

Flytta precis till Nagrand, rätt väl befolkad server.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Blood Elf Shadow/Disc priest på Stormscale (inga alts alls).

Men en fråga, försöker spara ihop guld till epic flying vilket tar sin lilla tid men vilket går snabbast ientligen?
Att grind ihop ca 7600 reputation hos Thrallmar får då når jag Revered status och kan köpa skillen lite billigare.
Eller bara grinda ihop allt guld istället. (har ca 4k guld just nu)

Är lvl 79 och har Herbalism/Alchemy som skills.

Nu är det så, om du köper epic flying skill i Thrallmar, så går den efter det som du har som högsta rep, Thrallmar eller Orgrimmar, kanske har du högre rep med Orgrimmar, om inte annat är det pisslätt att skaffa, dra igenom Orc/troll start området eventuellet questa lite i Crossroads. Eller så kan du göra daily quests på Argent Tournament, fast då tar det ett tag innan du kan välja Orgrimmar som du ska bli valiant hos.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

varför kan jag ej använda mina judgement spells med in palla?står "cant do that yet" när jag försöker använda dom=/.
förut var det inga problem at använda dom när jag levlade i outland och northend,kan man inte använda dom utanför outland och northend?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

varför kan jag ej använda mina judgement spells med in palla?står "cant do that yet" när jag försöker använda dom=/.
förut var det inga problem at använda dom när jag levlade i outland och northend,kan man inte använda dom utanför outland och northend?

Det kan vara så att du behöver ha alla buffs uppe, menar seals grejerna!

Permalänk

vilket ställe är bäst att mina iron från?
har försökt med stranglethorn valley och nån grotta som jag fick tippset utav.
jag behöver sju helvetes massa iron bars och tyvär så räker dessa 2 ställen inte.
så,vilka ställen rekomenderar ni?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vilket ställe är bäst att mina iron från?
har försökt med stranglethorn valley och nån grotta som jag fick tippset utav.
jag behöver sju helvetes massa iron bars och tyvär så räker dessa 2 ställen inte.
så,vilka ställen rekomenderar ni?

Badlands är helt okej för iron.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

hittar typ 1-2 nods där bara,det mesta är mithrill,är det nån grotta eller nått du tänker på?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hittar typ 1-2 nods där bara,det mesta är mithrill,är det nån grotta eller nått du tänker på?

Skulle tippa på att du springer via: Iron Deposit - Object - World of Warcraft där finns det mycket, kan vara så att jag minns fel (var ett bra tag sedan jag spelade upp mining ^^) men hoppas det hjälpte!

Permalänk

arathi highlands var ju givet nu,tack så mycket,ska kolla upp det:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

EU Realm Stats - WarcraftRealms.com

Där står till och med hur många horde v.s allys.

Flytta precis till Nagrand, rätt väl befolkad server.

Har använt den men sorteringsmöjligheterna är kassa och statsen litar jag inte så mycket på .
Men det verkar inte finnas nåt bättre förutom att hålla koll på gratis realm transfers som påvisar vilka servrar de gärna vill fylla på med folk.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

hmm,fick visst välja armour eller weapon nu när jag dingade 200 med BS.
jag antar att man bara får välja 1 utav sakerna(eller?)isf,vilken utav armour eller weapon ger mest utdelning?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer