Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playstation 3 Slim - WTF gör posten egentligen?

Permalänk
Medlem

Playstation 3 Slim - WTF gör posten egentligen?

Hejsan, detta är mest en rant tråd om er som vill diskutera hur usla posten kan vara ibland, jag beställde en PS3 slim onsdag kväll, dagen efter beställde jag Super Street Fighter IV från samma butik.

Jag såg verkligen fram emot detta och jag har följt kollit på PS3'an en hel del, den kom fram igår 00.12 (tekniskt sätt idag) i göteborg och vart "Sorterad".

Jag blev glad för nu kunde jag förvänta mig den senare idag på fredag sådär lagom till 4-5 tiden hade jag tänkt, men ack så fel man kan ha....

Dock kom spelet idag som förväntat, blev glad då jag hade spelet och väntade ivrigt på maskinen för att börja lira't.

Sökte på kollit på postens hemsida runt kl 16.10 och trodde jag såg fel, så jag ringde till butiken man hämtar sina paket här i området och bad dom söka efter kollit för att vara säker.

Mycket riktigt hade posten förmodligen slängt paketet på ett tåg till Oslo klockan 00.12 eller något och sedan plockat av det och "Sorterat" det i GÖTEBORG igen, så nu kan jag inte få ut skiten förräns på Måndag.

Posten tog 16 timmar på sig att inte flytta paketet en millimeter närmare sin destination, och jag bor bara 1 timma ifrån Göteborg, så hur förbaskat svårt kan det vara?!

Skriv gärna era liknande historier -.-

Edit - Varför står det alltid "Status - Transporteras" när det borde stå "Status - Ditt paket sover här tills på måndag, HAHA!"

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

jag har varit med om att paket "fastnat" och allt dom säger är att man måste vänta minst 1 vecka innan man kan anmäla felet (ge dom en chans att fixa till det)
så efter en vecka så kunde jag ringa och säga "hallå där, mitt paket har fastnat i Örebro och samlar damm" då fick man till svar "jaha okej, det fixar vi" och en dag senare så hade jag paketet i näven.
då blir man rätt grinig och börjar fundera på om dom inte borde tänka över sina rutiner och regler

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

jag har varit med om att paket "fastnat" och allt dom säger är att man måste vänta minst 1 vecka innan man kan anmäla felet (ge dom en chans att fixa till det)
så efter en vecka så kunde jag ringa och säga "hallå där, mitt paket har fastnat i Örebro och samlar damm" då fick man till svar "jaha okej, det fixar vi" och en dag senare så hade jag paketet i näven.
då blir man rätt grinig och börjar fundera på om dom inte borde tänka över sina rutiner och regler

Finns inget annat att säga än +1 till det, de borde verkligen tänka till sina rutiner och sina leveransvägar då det hade vart närmare för dom att komma och lämna paketet på min dörr än att ta det vidare till göteborg som ligger ännu längre bort -.-

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Avstängd

Har nästan alltid problem hos CDON nu när jag beställer något långt innan releasedatum, jag får inte spelet förräns en vecka efter releasen.. beställer jag samma sak från webhallen så får jag det inom 48h.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Ganska liknande problem när jag beställde en ny dator, det gick jätte snabbt, från Göteborg (eller något sådant) till Stockholm på typ en dag. Sedan efter att en hel vecka gått så var status fortfarande att den transporterades, visade sig att den faktiskt hade legat vid närmaste poststation i flera dagar redan. GRRR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lottobear:

Ganska liknande problem när jag beställde en ny dator, det gick jätte snabbt, från Göteborg (eller något sådant) till Stockholm på typ en dag. Sedan efter att en hel vecka gått så var status fortfarande att den transporterades, visade sig att den faktiskt hade legat vid närmaste poststation i flera dagar redan. GRRR

Har man kolli-nr så kan man hämta ut paket även om man inte har AVI-nr.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

och för att inte tala om hur dom hanterar packet... skitiga, trasiga, kanter som nästan är borta osv.
oftast har jag det alltid nästa dag efter att affären har postat det, om det inte är som cdon där dom väntar 2-3 dagar innan dom skickar det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAHALOLOLNOOBHAH:

och för att inte tala om hur dom hanterar packet... skitiga, trasiga, kanter som nästan är borta osv.
oftast har jag det alltid nästa dag efter att affären har postat det, om det inte är som cdon där dom väntar 2-3 dagar innan dom skickar det..

Beror lite på hur mycket dom har att göra.
Men när jag jobbade på cdon on packade så hämtades alla burar kl 19 varje dag.
Och man har plocklistor som är 3-4 A4 papper med beställningar.

Tex på sidan 1 kan det vara 25per beställningar på 1 vara per rad, sen kommer en sida med bara 1 pers beställning med 20 filmer/musik/spel.

Och där scannas bara listan när man tar den och när man har packat klart den.

Sen scannas bara paketen när dom kommer in och när dom går ut.
Även om paketet har kommit fram så ser man inte det förens dom scannar in det i systemet. så det hänger det på hur snabba personerna är.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

du vill inte veta va folk gör på terminalen i Göteborg

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Hehe, dagens i-landsproblem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuu Tora:

Hehe, dagens i-landsproblem...

Amen to that Måste verkligen försöka finslipa post-systemet snart, känns så outdated

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Tja värst jag har varit med om var när min vän skickade 2 spel från USA som födelsedagspressen till mig
Phantom Brave samt Shin Megami Tensei Vi hade tracking bland annat på detta men det lämnade aldrig postkontoret där.... 3 månader senare ringde en tant från stockholm och nämnde att hon hade fått ett fett paket med bland annat mitt paket i....... Så ja ca 3,5 månad efter paketet skickades så hade jag det i hand på ett VÄLDIGT udda sätt.

Dessutom har jag varit med om ett annat LOL Samma vän skickade en julklapp i detta fallet detta paket hade vi dock ingen tackring på men det tog ca 1,5 månad för mig att få det ( tid tar ungefär 7-10 dagar normalt ) på paketet vart det en ny extra fin stämpel.... "Missent to bangkok". Jadu vet inte hur man lyckas skicka paket där det klart och tydligt står SWEDEN på till Tailand men men.

Har i dagsläget inte missat eller förlorat något paket men har varit med om MYCKET underliga saker efter dessa 2 händelser dock så använder inte min kompis hanns postkontor längre Inte så förvånande faktiskt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.