Nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem

jag har jobbat på en datorbutik tidigare där vi använde ace väldigt flitigt, 1 av 6 620w-delar startade inte ens ifrån fabrik
resterande kom tillbaka inom 6 månader på grund av att de gick sönder, luktade bränt etc.
deras svaga modeller har fungerat mycket bättre i vanliga arbetsdatorer dock
själv skulle jag ALDRIG I LIVET montera en sån nätdel i min dator, kör corsair hx750 ända rätta

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem

Vill verkligen veta vad ace of sweden har att säga till sitt försvar.
Man skall inte speca olika på agg och förpakning oavsett hur många leverantörer man har. sen skall dom i alla fall orka med 100% load och inte dö vid 75%.
Detta är dålig bild av sverige.

Dock mycket trevligt att se tester på billiga delar. inte för att jag skulle köpa så billigt men ändå, nu får man ju veta varför man inte köper det billigaste XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

jag måste säga, hatten av till inet, bra att ni plockar bort dessa mordbrännar agg
från sortimentet.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk

Hahaha, visste att Ace nätaggregat sög men trodde inte att det var såhär extremt.
Ace verkar vara ett riktigt skandal företag, Ace är en skam för Sverige.
Fredrik Reinfeldt borde gå in och lägga ner skitföretaget.
Köpte en mus från Ace en gång, ångrar mig djupt att jag köpte det och stöttade detta skandalföretag. Musen sög förövrigt (den gick inte sönder men ergonomin var dålig).
Förstår inte varför dessa nätagg inte blivit recenserade tidigare.

Och en stor eloge till Inet för att de plockar bort deras nätagg!
Alla butiker borde följa deras exempel och bojkotta Ace.

Om Ace vill komma in på 'Butiker' sktionen i forumet så hoppas jag att sweclockers ger dem ett blankt nej, ett sånt här företag är inte välkommet i ett datorhårdvaru-entusiast forum.

Aces nätagg är bluff produkter, jag tycker att det är i klass med scam, någon borde polisanmäla dem, eller allafall anmäla till konsumentverket.
Jag slår vad om att Aces nätagg inte säljs i USA(?), för där skulle de bli stämda gång på gång.

Härmed lovar jag, Mikael, att sålänge jag är i livet så kommer jag aldrig köpa någonting från Ace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

fsp 400w är det som gäller i de lägre prisklasserna, det driver en phenom ii x4 965 och ett 7800gtx 256mb tyst i föräldrarnas burk helt utan problem.

Fractal Design Integra 400W - Inet.se kan ju vara bra också

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

De borde skämmas riktigt ordentligt. Köper aldrig några ACE produkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!! tusen tack Sweclockers nu hoppas jag verkligen att vi slipper den här ständiga "hysterin" om att alla ska köpa billigt skit nämligen Ace, jag var själv extremt dum nog och skaffade ett 650W från Ace för länge sedan och det tog inte länge innan man hade den extremt goda doften av bränt elektronik, dock hade jag grymt tur att den inte tog några andra delar med sig. Men aldrig mer.

Aldrig spara in pengar på moderkort och nätdelar, bara ett tips till er som ska bygga ny dator.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Bevisat en gång för alla ACE nätagg = SKIT !!

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Qtec som bytt namn?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Entusiast

Skulle vara intressant att få veta vem som tillverkar nätaggen åt Ace

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Skulle vara intressant att få veta vem som tillverkar nätaggen åt Ace

Frälsningsarmen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Det e fan skrämmande resultat, silken jävla skit rent ut sagt. köp aldrig Ace. 150000 tusen pers på detta forumet tror jag inte gör det iaf.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Skrivet av Vexo:

ACE 420 funkar bra till min i3a HTPC. Tyst och svalt. Körts i över en månad nu dygnet runt utan problem. Får väl se om några månader till om det tar med sig hela lägenheten

Å andra sidan drar väl din burk knappast över 100W med full last, så det är nog ingen större fara. En last på under 1/4 av specificerad last (eller strax under hälften av vad aggregatet klarar av i verkligheten ), skall t.o.m. ACE klara av. Det agget kommer nog tuffa på något år eller två tills kondensatorerna börjar att ge sig.

ACE borde lägga ned sina nätaggregatsserier och satsa mer på chassin och kringutrustning. Där har de ju faktiskt hyfsade prylar för sitt pris (lågbudget).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Å andra sidan drar väl din burk knappast över 100W med full last, så det är nog ingen större fara. En last på under 1/4 av specificerad last (eller strax under hälften av vad aggregatet klarar av i verkligheten ), skall t.o.m. ACE klara av. Det agget kommer nog tuffa på något år eller två tills kondensatorerna börjar att ge sig.

och då tar den datorn med sig. Fan jag hade skitit i byxan om jag hade haft en dator med Ace och sett det här.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

någon som vill köpa mitt ace 500w?(A) har absolut inga fel!

Permalänk

satan snackar om att hatten av altså aggen är redan borta från inets hemsida.

Trodde det iaf skulle ta tills i morgon innan dom skulle försvinna därifrån.

tycker ni kan ta ett test på FSP agget och Facial design's budget agg sett många som pratat gott om dessa men tror aldrig jag sett dom i något test.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av DrDuke:

Hur är det med DELTACOs nätagg då? Det är typ samma prisklass, men det verkar vara bättre kvalité? Mitt funkar i alla fall

Är också intressarad av att veta. Deras agg väger lite och känns rejäla men frågan är hur de egentligen står sig?

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro att Deltaco gör bättre agg än ace. De där märkena riktar sig bara på en sak - priset. Billigast i det mesta.

Buy nice or buy twice (+ ny dator)

Permalänk
Medlem

We don’t need no water let the motherf***** burn, burn motherf***** burn

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Vet ni vad? När ACE officellt går ut med sin kommentar så tänker jag vänta med att läsa den till dagen efter, så där lagom till frukosten för ni vet vad de säger om att starta dagen med ett gott skratt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Rena lurendrejeriet att sälja en annan vara än vad som anges på förpackningen.

Det är märkningen på själva produkten som gäller för CE-märkningskrav och liknande. Kanske hade varit intressant att se om de funkade enligt den specifikationen innan man testade förpackningens specifikation. Å andra sidan så håller ju ändå inte grejerna vad som lovas i butiken så testen visar ju tydligt att det är en oseriös tillverkare... En sak om det hade råkat bli ett tillfälligt fel på ett enstaka exemplar (fel vara i förpackningen) men här verkar ju det ha satts i system att packa i underspecade produkter i förpackningarna.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Ironiskt nog, nej

Här i Katrineholm gör dem det...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Sjukt... Härligt att man köpte ett corsair direkt. Som brandman skulle jag aldrig köpa något som brinner upp så lätt.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk

Snälla, gör en Engelsk version av testet och häng ut dem rejält.
I alla fall översätta artikeln och undertexta videon

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Att Inet, Dustin, Komplett och andra stora kedjor överhuvudtaget säljer dessa nätagg förstår jag mig inte på, de måste säljas med stor marginal? Kvantitet framför kvalitet så det skriker om det.

Inet har inga ACE som jag kan se, det ska de ha all heder för...

Permalänk
Medlem

Bra test! Fler sådana, tack. Gällande alla möjliga märken och prisklasser.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Vet ni vad? När ACE officellt går ut med sin kommentar så tänker jag vänta med att läsa den till dagen efter, så där lagom till frukosten för ni vet vad de säger om att starta dagen med ett gott skratt.

Man lägger morgonsmörgåsen i halsen eller spottar ut allt kaffe?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

När jag läser detta blir jag lite orolig. Nästan alla datorer som vi byggde på mitt jobb kom med ACE agg, vi visste att dom inte var något vidare men detta är katastrof.
Skönt att ha hiper Agg

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Inet har inga ACE som jag kan se, det ska de ha all heder för...

De hade det igår... De ska ha all heder för en snabb reaktion....

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Trodde nån man kunde få ett kvalitets agg för 500 spänn eller? man ska inte snåla på såna här saker.. ace of sweden vilket skämt låter mer som jens of sweden som sålde mp3 spelare haahaa..