Nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hunter_Zero87:

När jag läser detta blir jag lite orolig. Nästan alla datorer som vi byggde på mitt jobb kom med ACE agg, vi visste att dom inte var något vidare men detta är katastrof.
Skönt att ha hiper Agg

Jag antar att det var ironi med Hiper?

Hiper finns inte mer, säkert till stor del pga deras urusla kvalitet på en rad olika modeller som förstörde mångas datorer. Det räcker att söka här på sweclockers så ser du.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Så himla billiga är dom väl inte? Okej om den billigaste modellen kostat 150kr, men som nu 300kr känns det ju bara dumt att inte lägga till 200kr och köpa t ex Corsair 400W som är erkänt bra.

Permalänk
Medlem

Vågat!

Bra gjort SWEC! All heder åt er som vågar lämna ut ett totalt sågande test som detta! Särskilt när det handlar om ett företag som är eran kund och som annonserar på eran hemsida!

Starkt jobbat! Ni har stärkt erat märke och räddat svenska datorköpare från riktiga skräp-agg!

Stort tack!

Visa signatur

Intel i7 2700K Asus Sabretooth, 16gb Corsair Dominator, Asus GF 580 GTX

Permalänk
Medlem

Var väl ganska väntat.

Lite kluven vad jag ska tycka om dessa budgetalternativ.
Vill jag byta agg i nån gammal P4 är det bra att de finns.
Fast mest troligt hade jag valt ett FSP.
Det är kvalitet rakt igenom.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av glemmy:

Var väl ganska väntat.

Lite kluven vad jag ska tycka om dessa budgetalternativ.
Vill jag byta agg i nån gammal P4 är det bra att de finns.
Fast mest troligt hade jag valt ett FSP.
Det är kvalitet rakt igenom.

Bara för att Ace inte presterar betyder inte det att alla budgetmodeller är dåliga. Vi kommer ta en titt på fler billiga nätagg framöver och ska försöka täcka in alla populära varianter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Varför måste det vara en porrfirma?
Du kanske inte vet om att facial betyder ansiktsbehandling.

Dvs gucka in kräm i ansiktet? Låter som samma sak

Skrivet av Andreas D:

Bara för att Ace inte presterar betyder inte det att alla budgetmodeller är dåliga. Vi kommer ta en titt på fler billiga nätagg framöver och ska försöka täcka in alla populära varianter.

Mycket bra! Det är ju inte alltid man bygger värstingburk.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hehe... Corsair ska det vara. Kvalitet över kvantitet. ^^

Har ett TX750, har funkat klockrent hittills.

Nä, bu för dåligt byggda budgetprylar! Fy f*n.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Det är nu _alla_ går in på prisjakt och ger alla RAW Deal nollor så att stackars konsumenter inte behöver utsättas för sånt här skräp!

Tack sweclockers för testet!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Största problemet är väl egentligen felspecningen, hade dom varit något sådär rätt märkta kunde det nog fungerat, men då hade dom inte varit speciellt prisvärda längre.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Äntligen

Köpte ett 630W aggregat för 1 eller 2 år sedan, tänkte att det var ett hyfsat pris. Var inte jättebilliga då.

Hade ett AMD X2 6000, fyra HD, 2 DVD ,XFi F1 och ett geforce 7800GT.

Datorn startade inte, började med att plocka bort ljudkort sedan 1 DVD, fortsatte tills jag bara hade 1 HD,DVD och graffet kvar gick inte.

Hade provat aggregatet och spänning fanns, började söka på nätet och hittade byglingen för ATX-aggregat. Sagt och gjort in med ett 400W aggregat byglat och anslutet till grafikkortet ...

Gick igång direkt. Beställde direkt ett XFX 750W mod. Ut med ACE.

Har för mig att jag montera in det i någon gammal dator jag sålde som HTPC där lär det ha räckt till (bara man använde hörselskydd).

Kom på att jag har ett ACE chassi står och går hemma...AJAJAJ!!! Nu blir det att beställa ett nytt aggregat till det. F-n Vilken miss.

Permalänk
Medlem

Fick precis svar från Inet på mitt mail jag skicka igår....

Hej,

Vi plockade bort alla nätdelar samt lådor med nätdelar från Ace under gårdagen och avvaktar svar från leverantören för uppföljning.

Givetvis skall vi inte sälja nätdelar som ej lever upp till specifikationerna.

Ha en fortsatt skön dag och tack för tipset!

Mvh / Jonas
Inet.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: ------------------------ [mailto:--------------------------]
Skickat: den 24 maj 2010 23:03
Till: Inet Kundtjänst
Ämne: ACE Nätaggregat

Hej!

Här kommer ett litet tips. SweClockers.com har gjort ett intressant test
av ACE nätaggregat. Det visade sig att alla aggregat i RAW DEAL serien
gick sönder under testet och inget levde upp till specifikationerna.
http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

Kanske eran inköpsavdelning bör se över utbudet?

MVH
-----------------------------------

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

lol säger jag bara, sj så har man ett Ace agg och har haft det i snart 1-2 år och det har inte gått sönder ändå så klockar jag o har mig!

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk

Har byggt 4-5 datorer till släkt/vänner med Ace Gears chassit med 500W inkluderad, ingent av dessa system har haft något som helst problem. Det ena systemet har funkat i över 1 år nu. Bevisar ju förstås inget angående kvalitén men visar iallafall att man har haft tur och fått helt ok nätdelar

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Reviews

Jag ser på ACE's hemsida att dom har tagit med Sweclockers recensioner ett flertal ggr... undrar om fallet blir så även denna gång?

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem

Har just varit nere på Webhallen och köpt ett nytt nätagg till sonens dator, blev ett FD Tesla 650W nu.

Vågar inte ha kvar det ACE 620W som sitter i den och förlorar förmodligen pengar på elräkningen med det även om det inte exploderar.
Borde vara förbjudet att märka med en effekt som det bara tål ett par sekunder som ACE tycks göra!!!

Märkningen på 620W på ACE mot 650W på detta FD lurar ju en att tro att skillnaden är liten. På FD kan jag läsa att det gäller 650W kontinuerlig drift och ända upp till 810W tillfälligt, medan det på ACE är 620W i max en sekund innan skiten smäller, skiljer alltså 180W till smärtgränsen.

Tack för testet, kanske räddat sonens dator som innehåller en del dyra prylar och till och med vårt hus. Eftersom den datorn går flera timmar per dygn och ibland större delen av dygnet kan jag kanske räkna hem bytet på sikt.

Borde vara förbjudet att sälja agg som man kan få att paja på detta sätt genom att bara ta ut max effekt, borde finnas skydd mot sånt och finns i nätagg värda namnet.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Har just varit nere på Webhallen och köpt ett nytt nätagg till sonens dator, blev ett FD Tesla 650W nu.

Vågar inte ha kvar det ACE 620W som sitter i den och förlorar förmodligen pengar på elräkningen med det även om det inte exploderar.
Borde vara förbjudet att märka med en effekt som det bara tål ett par sekunder som ACE tycks göra!!!

Märkningen på 620W på ACE mot 650W på detta FD lurar ju en att tro att skillnaden är liten. På FD kan jag läsa att det gäller 650W kontinuerlig drift och ända upp till 810W tillfälligt, medan det på ACE är 620W i max en sekund innan skiten smäller, skiljer alltså 180W till smärtgränsen.

Tack för testet, kanske räddat sonens dator som innehåller en del dyra prylar och till och med vårt hus. Eftersom den datorn går flera timmar per dygn och ibland större delen av dygnet kan jag kanske räkna hem bytet på sikt.

Borde vara förbjudet att sälja agg som man kan få att paja på detta sätt genom att bara ta ut max effekt, borde finnas skydd mot sånt och finns i nätagg värda namnet.

Vet av byte från huntkey till corsair att man lät sparar 10% förbrukning enligt min effektmätare. Kanske inte låter så mycket och kanske inte betalar av sig men för mig blir det ca 20W per burk jag bytte i och då gör det 175KW tror jag per år så 200Kr i alla fall minst per år och aggen kostade 795Kr på extrapris så 4 år bör dom faktisk betala av sig på den lilla skillnaden om jag tänkt rätt nu.

Permalänk
Medlem

kollade upp vilka som fortfarande säljer ACE-nätaggregat eller chassin med tillhörande ACE-nätaggregat.
Har plockat bort/säljer inte: inet, komplett, misco, datorbutiken, indomo
Fåtal nätagg: inwarehouse, webhallen
Säljer: dustin, alina

Permalänk
Medlem

Det är helt klart ett allvarligt problem, undrar vad Ace har att säga om det här :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är helt klart ett allvarligt problem, undrar vad Ace har att säga om det här :/

Dom håller nog tyst och hoppas nog detta blåser över sedan säljer dom aggen under nya modellnamn med ny stickers på näsa månad Kanske byter namn med på företaget det är ju popis bland företag när det går skit.

Permalänk
Medlem

Rätt intressant att denna recension skadat Ace rätt rejält nu när många butiker plockat bort dessa från sina sidor.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Skitbra jobbat Sweclockers!
* Bra ämne! Jättebra att ni tog upp detta då så många medlemmar på Sweclockers har upplevt problem och utfört varningar om Ace's nätagg!
* Bra att det från forumet / medlemmar nådde recensionerna! Mer av sånt här! Kanske skapa en tydlig "tipsa oss om produkter att recensera" knapp?
* Bra utfört! Utrustningen ger er backup i era bevis.
* Bra skrivet! Jag gillar att ni skrivit artikeln på en "vän till vän" nivå där man får saklig information utan att det blir formellt. Två tummar upp för detta! Jag personligen tycker det är mycket trevligare att läsa då.
* Bra video! Saklig men inte för formell!

^^

Permalänk
Medlem

Det lönar sig att sattsa på kvalité. Mitt 5 år gamla Antec agg fungerar fortfarande felfritt och är extremt stabilt. Kostade en tusenlapp men klart bättre än de 500kr agg jag använde innan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Först och främst måste jag säga: Grymt bra jobbat av redaktionen. Sån här skräp ska inte få gå obemärkt förbi.

I övrigt undrar man lite om dom ens hade klarat de spec som stod på själva nätagget? Är ingen höjdare på de elektriska men hade verkningsgraden sett något annorlunda ut? Jag menar enligt de spec som stod på nätagget är väl inte 75% belastning av nättagget 75% av det som testades nu?

Hade de lägre specifikationerna stått på utsidan, hemsidan osv hur hade omdömet vart då? Det är ju trots allt ganska billiga grejer.

Ren nyfikenhet av mig, så man får en bild av hur jäkla dåligt det ligger till. Själv äger jag inget då jag ofta vill ligga på den säkra sidan när det gäller kvalité, men jag har ju byggt några datorer till lite snåla kompisar. Fast samtidigt. Klart som fan man litar på siffrorna? Man är ju inte kritisk till de spec som anges av ett känt företag.

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Bara för att Ace inte presterar betyder inte det att alla budgetmodeller är dåliga. Vi kommer ta en titt på fler billiga nätagg framöver och ska försöka täcka in alla populära varianter.

Låte bra det enda som fattas nu är ett återkommande test varje år, med säg 3 stycken olika systemconfigurationer i olika prisklasser, så att folk får ett hum om hur starka agg de egentligen behöver köpa

Permalänk
Medlem

Bra test som är synnerligen berättigad. Jag gillar verkligen den sköna killen i era filmer och väntar på en mysig recension likt 3D gameman på Youtube.

*I love Excel* ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

kollade upp vilka som fortfarande säljer ACE-nätaggregat eller chassin med tillhörande ACE-nätaggregat.
Har plockat bort/säljer inte: inet, komplett, misco, datorbutiken, indomo
Fåtal nätagg: inwarehouse, webhallen
Säljer: dustin, alina

Webhallen har inga Ace i sortimentet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ace of sweden - när du söker spänning med din dator ;d;d;d;d;d;d;d;d;d

HAHAHA xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Det lönar sig att sattsa på kvalité. Mitt 5 år gamla Antec agg fungerar fortfarande felfritt och är extremt stabilt. Kostade en tusenlapp men klart bättre än de 500kr agg jag använde innan.

Även en del äldre Antec-agg har dock haft ordentliga kvalitetsproblem pga att de snålat med kondensatorerna...

...

Alltså, jag tycker det är jättebra att folk till sist reagerar över fuskandet med nätaggen - det ska inte behöva vara såhär!
... men jag tycker nästan lite synd om Ace som får ta allt skit för något som är relativt vanligt förekommande: Är rätt nyfiken på hur många budgetmärken som Apower, Ultron, Sweex, Rasubo, Deltaco, Heden, MS-Tech, Logisys, NorthQ, Trust, AXP, Tronje, Xilence etc etc etc som faktiskt klarar köras på specad laddning?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Detta testet ger ju verkligen perspektiv om varför schyssta nätdelar kostar som dom gör.

Skrivet av MonKey^sWe^:

lol säger jag bara, sj så har man ett Ace agg och har haft det i snart 1-2 år och det har inte gått sönder ändå så klockar jag o har mig!

Lite spänning i vardagen, om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Även en del äldre Antec-agg har dock haft ordentliga kvalitetsproblem pga att de snålat med kondensatorerna...

...

Alltså, jag tycker det är jättebra att folk till sist reagerar över fuskandet med nätaggen - det ska inte behöva vara såhär!
... men jag tycker nästan lite synd om Ace som får ta allt skit för något som är relativt vanligt förekommande: Är rätt nyfiken på hur många budgetmärken som Apower, Ultron, Sweex, Rasubo, Deltaco, Heden, MS-Tech, Logisys, NorthQ, Trust, AXP, Tronje, Xilence etc etc etc som faktiskt klarar köras på specad laddning?

Skulle nog nästan våga sattsa pengar på att mindre än hälften klarar ett test utan att brinna.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt