Nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Inet har inga ACE som jag kan se, det ska de ha all heder för...

Fram till ungefär midnatt fanns de hos Inet

Citat:

Inet Vi har från och med idag plockat bort alla Ace-nätdelar ur vårt sortiment och kommer att göra en uppföljning på detta gentemot vår leverantör.

Tillsvidare rekommenderar vi FSP eller Fractal Integra som budgetalternativ.

Att det ska behövas en sådan här recension för att ska städa upp i sortimentet är inget annat än dåligt. Det är inte precis så att kvalitén på ACE nätagg kom som en överraskning. Gäller inte bara Inet, utan alla återförsäljare av ACE.

Edit: Vill minnas att det var komplett som sålde ut sina sista Qtec agg med effekten nerskriven med 1/3 eller liknande. Qtec spelade i samma liga som ACE gör nu.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Skönt att ni äntligen klargjort detta! Ett uppskattat test.

Permalänk
Medlem

Även webbhallen har tagit bort ACE nätagg från sitt sortiment, tror att även komplett håller på att ta bort dem, de hade många fler sorter igår kväll än nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Även webbhallen har tagit bort ACE nätagg från sitt sortiment, tror att även komplett håller på att ta bort dem, de hade många fler sorter igår kväll än nu.

de är borta från komplett, för mig står det att de har 4st men inget av dem visas så kan inte beställas.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot fler low-end test, finns många aktörer som FD Integra, FSP (Finns i och för sig på vissa andra sidor), Deltaco, Rasurbo, Silver Power, låg watt modellerna av Tagan Super Rock, låg watt modellerna av Silverstone Strider, Plexgear m.fl.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag trodde faktiskt att Ace of Sweden hade bättrat sig eller bytt upp sig vad det gäller tillverkningen.
Själv trodde jag nog att något nätagg skulle dö vid maxbelastningen (det står ju Peak Watt på nätagget av en anledningen), men det är illa att så gott som alla dog vid 75% last. Överbelastningskydd verkar ju inte finnas. Detta då aggen testas öppet och vid rumstemperatur.

I en riktigt datorlåda där agget får andas 30-50 graders luft så skulle inte jag riskera högre än 50% belastning.
Då känns ju inte de här aggen så prisvärda längre när det finns bevis på att t.ex. FSP och Deltaco faktiskt håller för 100% belastning.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Hur går det för oss som köpt datorer med ACE agg i nu från Inet? Om det skulle paja får man agget ersatt då?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Man har nästan lust att gå och knacka på ace och fråga vad dom sysslar med, såg nämligen att dom har kontor/lager här i mölndal

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

Sprang på Ace of Sweden häromdagen på internet. Intressant att man använder sig av "Sweden" i namnet i ett försök att försöka få produkterna att låta svenska.

Rent genom med 99% säkerhet kinaproducerade budget nätagg (kina kan även producera kvalitet).
Motsvarande nätagg kan med lätthet köpas för 50-70kr i kina medans kvalitetsmärkena håller en betydligt högre prisnivå.

Består resten av datorn av komponenter med motsvarande krav (gammal billig processor, grafikkort mm som inte kräver speciellt mycket prestanda) så duger väl agget en bra bit. Folk vet också vad de går för. Att försöka marknadsföra dem som svenskproducerade 600w++ är rent av falsk marknadsförning.

Om någon är intresserad att importera motsvarande ett större antal 600w'arn ommärkt till 400-450w eller med orginalmärkning på 600 kinesiska watt så kan jag säkerligen hjälpa till och få leveranspriset i Sverige till att hamna på runt 100 lappen per enhet inklusive skatt, tull, frakt, arbete mm..
Finns även ett antal andra produkter som kan vara lönsamma, t.ex chassis, fläktar mm.. Eller har du bara några frågor eller funderingar kan du höra av dig också.
Mvh Hugo, hugo@wikako.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur går det för oss som köpt datorer med ACE agg i nu från Inet? Om det skulle paja får man agget ersatt då?

Skulle du verkligen vilja ha ett nytt?
Jag hade nog skitit i det och skaffat ett annat märke som tex corsair eller coolermaster eller ....

Hadejag köpt en burk med ace i hade jag nog bytt direkt även innan denna recensionen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Skulle du verkligen vilja ha ett nytt?
Jag hade nog skitit i det och skaffat ett annat märke som tex corsair eller coolermaster eller ....

Hadejag köpt en burk med ace i hade jag nog bytt direkt även innan denna recensionen.

Oj ja jag menar ju tex ett Corsair agg eller nått sånt. För ACE finns ju inte ens i lager och som du säger vill man ju helst byta till nått kvalitets agg illa kvickt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

ace är en tickande bomb

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Thats some dangerous shit!

Permalänk
Medlem

kul att inet har tagit bort alla nätagg från ace i deras sortiment

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Rena lurendrejeriet att sälja en annan vara än vad som anges på förpackningen.

Det är märkningen på själva produkten som gäller för CE-märkningskrav och liknande. Kanske hade varit intressant att se om de funkade enligt den specifikationen innan man testade förpackningens specifikation. Å andra sidan så håller ju ändå inte grejerna vad som lovas i butiken så testen visar ju tydligt att det är en oseriös tillverkare...

Håller med: jag hade även gärna sett att testerna först gick efter det som stod på agget. (även med den reaktion ni verkar fått från Ace att det är klistermärket på kartongen som gäller)
Nu verkade det väl som flertalet agg inte skulle klarat ens det?

Skrivet av Rouge of Darkness:

tycker ni kan ta ett test på FSP agget och Facial design's budget agg sett många som pratat gott om dessa men tror aldrig jag sett dom i något test.

Hihi Facial design - måste vara en porrfirma Klart dagens skönaste felskrivning

Men håller för övrigt med! Många här rekommenderar tex FSP ganska blint egentligen.. Hur många har läst tester där de belastar agget ordentligt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Inet borde aldrig ha sålt ACE-nätagg, detta är ju knappast någon nyhet... Men det är väl som alltid pengarna som styr, feta marginaler etc...

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Trodde nån man kunde få ett kvalitets agg för 500 spänn eller? man ska inte snåla på såna här saker.. ace of sweden vilket skämt låter mer som jens of sweden som sålde mp3 spelare haahaa..

Om jag inte minns fel så gjorde Jens of Sweden riktigt bra mp3-spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Jag trodde faktiskt att Ace of Sweden hade bättrat sig eller bytt upp sig vad det gäller tillverkningen.
Själv trodde jag nog att något nätagg skulle dö vid maxbelastningen (det står ju Peak Watt på nätagget av en anledningen), men det är illa att så gott som alla dog vid 75% last. Överbelastningskydd verkar ju inte finnas. Detta då aggen testas öppet och vid rumstemperatur.

I en riktigt datorlåda där agget får andas 30-50 graders luft så skulle inte jag riskera högre än 50% belastning.
Då känns ju inte de här aggen så prisvärda längre när det finns bevis på att t.ex. FSP och Deltaco faktiskt håller för 100% belastning.

I princip alla budget till mid end agg är specificerad till 25C omgivande temperatur, den luft nätaget använder för att kyla sig. Står det inget så är det nog 25C också. Annars brukar dom vara noga med att betona att det pallar 50C. Stiger tempen över utsatta temperatur då tex 25C så minskar effekten man kan få ut.

Därför man köper kvalitetsaggregat. Mitt Silverstone Zeus är specefiserat till 850W @ 50C eller 1050W @ 25C kontinuerligt så iget peak eller burst inte. Det säljs som 850W med inte 1050W. Så med andra ord klarar det mer än utlovat om temperaturen i luften är under 50C. Å andra sidan tror jag mitt agg väger som 10st Ace Of Sweden, 3Kg+ så det är tungt.

Permalänk

Jag tror inte att Ace kommer svara i den här tråden, det vågar de inte, och det är nog bäst att de inte svarar heller, det skulle bara bli pinsamt.
Om de är smarta så låter de bli att svara.

Permalänk
Skrivet av Anilusion:

Om jag inte minns fel så gjorde Jens of Sweden riktigt bra mp3-spelare.

Om inte jag minns fel så gjorde inte dem nåt utan dem designade bara skalet som dem monterade någons annan mp3 i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hihi Facial design - måste vara en porrfirma Klart dagens skönaste felskrivning

Varför måste det vara en porrfirma?
Du kanske inte vet om att facial betyder ansiktsbehandling.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av typewriter:

Inet borde aldrig ha sålt ACE-nätagg, detta är ju knappast någon nyhet... Men det är väl som alltid pengarna som styr, feta marginaler etc...

Skulle gissa på att dom vill ha lite ifrån dom flesta prisgrupper så att dom kan locka mer än bara entusiaster.
ace känner folk ändå till som hyffsat bra för sitt pris när det kommer till tex möss osv. Dock visade Inet en bra sida när dom plockade bort något som uppenbarligen är sämre än dom först vågat gissa.
Sen är det ju hälsosamt för dom själva me att inte ha skit som kan gå sönder vid uppstart av datorn.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tror försäljningen av deras nättagg är lika burned som aggen själva blev under detta test

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Är det någon seriös datorbutik som har aggen kvar än?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Tycker inte man kan ge ÅF hur mö skit som helst speciellt inte i en bransch som datorbranschen. Så full med mygel som det är så igen kan ha koll på allt. Mycket är i god tro tyvärr. Finns standarder men folk har inte vett att följa dom heller. Kanske vore dags med en standard för nätag som alla var tvungna att gå igenom för att få sälja så att OCP skydd och elektriska specifikationer stämmer och inte överdrivs osv. Eller i alla fall ha nåt certifikat som 80+ fast för elektriska specifikationerna. Om det inte redan finns men då är jag inte medveten om den. Finns standarder så klart men igen form av garantimärkning vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Är det någon seriös datorbutik som har aggen kvar än?

Dustinhome är dom enda jag kan se som har dem kvar.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Folk prioriterar minst sagt olika^^
Att Ace var dåliga var ju redan känt på Sweclockers, men så här dåliga? Lägg av.

Permalänk
Medlem

Dom drar skam över nationen, landsförrädare, dom borde:

1. Byta namn till "Ass of Sweden"
2. Betala Sveriges statsskuld, som straff

Permalänk
Medlem

Det är inte ofta ett test har sånt här genomslag, iofs inte ofta en så dålig produkt testas heller.

Bra gjort Swec!