Permalänk
Medlem

USB processorkylare

Jag kollade på en video på YouTube om hur man gör en USB-fläkt. Jag tänkte "Gud, vilken kul idé!" Jag orkade förstås inte köpa en fläkt, så jag använde min gamla processorkylare nu när jag har köpt en ny.

USB processorkylare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visa hur du kopplat ist.

Permalänk

behövde du löda något ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Jag gjort likadant själv för ett år sedan fast använde en vanlig chassi fläkt som kan blåsa på mig när det blir varmt.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Detta var nog det fulaste, den kan inte ens användas till någg vettigt :S, bara låta i onödan :S

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Ser ingen anledning till att sätta lite ström på en processorkylare? klarar väll vilken tio-åring som helst?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Det kommer mer bilder va?

Permalänk

Kul grej men inte var den vacker

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

behövde du löda något ?

Jag lödde för att vara på den säkra sidan... Jag gjorde den här mest för att jag hade tangentbordet och processorkylaren liggandes.... Jag kan hålla med om att det blev fult...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Ser ingen anledning till att sätta lite ström på en processorkylare? klarar väll vilken tio-åring som helst?

Nästan rätt gissat Jag fyller snart fjorton....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nord_93:

Visa hur du kopplat ist.

Behövs la knappast visas. Men kan beskriva i text. Skala av usb kabeln. Du kommer se 4 kablar Men du ska bara bry dig om röd (5,25v+) och svart (ground). Koppla ihop dessa med motsvarande på Fläkten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Behövs la knappast visas. Men kan beskriva i text. Skala av usb kabeln. Du kommer se 4 kablar Men du ska bara bry dig om röd (5,25v+) och svart (ground). Koppla ihop dessa med motsvarande på Fläkten.

Var det så simpelt

Permalänk
Medlem

Kul grej , men vad ska du ha den till?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske du kan ha den upp och ner. då kan du ställa glas på den som säkert håller såg kallare få flänsen blir nedkyld.. sen är ju frågan hur "kallt" det blir. Knappast värt mödan

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

Kanske du kan ha den upp och ner. då kan du ställa glas på den som säkert håller såg kallare få flänsen blir nedkyld.. sen är ju frågan hur "kallt" det blir. Knappast värt mödan

Det blir ju inte kallare än rumstemperatur.

Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Nästan rätt gissat Jag fyller snart fjorton....

Hehe ;D
Det var ju nästan kul

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Behövs la knappast visas. Men kan beskriva i text. Skala av usb kabeln. Du kommer se 4 kablar Men du ska bara bry dig om röd (5,25v+) och svart (ground). Koppla ihop dessa med motsvarande på Fläkten.

Det var faktiskt inte så lätt... Eftersom jag märkte att de hade helt annorlunda färger när jag skalde USB kabel och processorkylaren hade inte alls samma som en vanlig chassifläkt... Fick mäta mig fram

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

Kanske du kan ha den upp och ner. då kan du ställa glas på den som säkert håller såg kallare få flänsen blir nedkyld.. sen är ju frågan hur "kallt" det blir. Knappast värt mödan

JA!!!!!!! Fett lätt att man gör det! Fast det kanske inte blir så kul om man råkar spilla.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Det var faktiskt inte så lätt... Eftersom jag märkte att de hade helt annorlunda färger när jag skalde USB kabel och processorkylaren hade inte alls samma som en vanlig chassifläkt... Fick mäta mig fram

Det låter konstigt att din usb kabel hade andra färger än standarden.
Och på kylaren så kan jag förstå att dom kanske inte har som det brukar. Men det brukar ändå vara svart som är jord och gul eller röd som är spänningsmatning.

Och till nord_93
"Det blir ju inte kallare än rumstemperatur."

Ne men det sjunker till den temperaturen fortare (antar jag)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb