Webhallen byter ut nätaggregat från Ace

Permalänk

Ska bli kul och se ursäkterna från Ace och hur dom ska försöka ducka för denna kulan.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

Ouch, nu är man glad att man inte har Ace-aktier
Tror det blir svårt för dem att marknadsföra sina nätagg efter något sånt här, även om dom skulle skärpa till sig...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Bra att flera butiker gör detta, Ace kommer att bli tvingade till att bättra sig.

Det tycker jag dom verkligen borde... det är ju inte svårt heller direkt, om dom märker sin 620w modell som 350w så funkar den säkert kanon för dom flesta! att det finns billiga nätdelar är väl något alla vill även om vissa vill spendera mer pengar på tex corsair så ska det ju ändå finnas billiga alternativ som ska fungera acceptabelt åtminstone

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Trevligt av Webhallen!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bra gjort av Webhallen, anser att dom är bästa webbutiken. Hoppas fan att Ace konkar, så jävla falskt, men det är ju inte första gången som ett "Of Sweden" företag lurar sina kunder, Jens of Sweden *host*.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ace känns ju inte riktigt seriösa faktiskt, nej bort med dem. Synd om arbetarna bara.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Creds till Webhallen

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Medlem

Detta är den absolut avgörande orsaken till att jag föredrar webhallen framför alla andra butiker och internetbutiker. Även om många andra är bra finns det inte någon som varit så oerhört måna om att kunden skall bli nöjd. Jag har handlat av webhallen vid ett av mig ej ihågkommet antal gånger, haft problem ett tjugotal gånger med elektronik som havererat, DOA-produkter eller fraktskadade saker, och dem har inte en enda gång strulat med att lösa det. Många plus till er på webhallen! Jag skulle rekommendera er till vem som helst!

/t0dy

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Sweclockers har otroligt mycket makt.

Sweclockers till riksdagen 2010! Bilda en union med PP

Permalänk
Medlem

Kan det vara så gött att Ace går i konkurs efter det här? Bra gjort utav Webhallen i alla fall, extra credits!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bra gjort av Webhallen, anser att dom är bästa webbutiken. Hoppas fan att Ace konkar, så jävla falskt, men det är ju inte första gången som ett "Of Sweden" företag lurar sina kunder, Jens of Sweden *host*.

Jens of sweden var väll bara ett företag som klädde in skitmp3-spelare i snygga förpackningar? Det var ju inte direkt något de försökte dölja heller.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToKu:

Kan det vara så gött att Ace går i konkurs efter det här? Bra gjort utav Webhallen i alla fall, extra credits!

Skulle säga 90% chans...optimistisk 10% chans att de kollar över kvalitén och gör ok agg i framtiden fast nu har de nog inga pengar till det och svenska skattebetalarna och staten får ta hand om konkursen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Det tycker jag dom verkligen borde... det är ju inte svårt heller direkt, om dom märker sin 620w modell som 350w så funkar den säkert kanon för dom flesta! att det finns billiga nätdelar är väl något alla vill även om vissa vill spendera mer pengar på tex corsair så ska det ju ändå finnas billiga alternativ som ska fungera acceptabelt åtminstone

Nätdelen lider fortfarande av usel effektivitet, saknar överspänningsskydd, överbelastningsskydd och övriga skyddsfunktioner. Effektfaktorkorrigering (PFC) verkar även det saknas, vilket är ett krav för nätdelar över 75W för att få nödvändig CE-märkning för att kunna säljas inom EU.

Nätagget är fortfarande riktigt dåligt, även om det märkt med 350W inte skulle dö vid 100% belastning när det är nytt. Hur väl deras extrema lågbudgetkondensatorer fungerar om ett halvår i värme pga den usla effektiviteten har vi ingen undersökning av. Bara forummedlemmars berättelser.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av scuzzlebutt:

Sweclockers till riksdagen 2010! Bilda en union med PP

Bra idé du, problemet är väl bara att sweclockers har en viss §7

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa något som det står ace på även om dem kan tillverka bättre grejer än nätagg.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Bra agerat Webbhallen och Inet!

Bra agerat utav Webbhallen och Inet...
Hörde att även Komplett.se och Dustin gjort det!

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Sweclockers har otroligt mycket makt.

Mja, det är nästan sjukt hur alla sidor tog väck det efter att Sweclockers gjort ett test på dom... De visste redan innan att nätaggen var skit, det var rätt självklart...

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Som man har pushat för att detta skulle inträffa, ACE behövde en rejäl pungspark och det fick dem!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToKu:

Kan det vara så gött att Ace går i konkurs efter det här? Bra gjort utav Webhallen i alla fall, extra credits!

Man kan ju hoppas det! Att dom inte dom inte ens kan nås av swec för en kommentar är ju att verkligen att skjuta sig i foten ännu mera från deras sida också. Om dom vore det minsta seriösa i sina försök att leverera schyssta produkter så borde dom gett sin synpunkt på all turbulens kring deras produkter nu. Tystnaden kan bara tolkas på ett enda sätt, Dom skiter fullständigt i att vi som konsumenter lurats köpa skit produkter så länge deras egna fickor fylls med våra pengar. Så en konkurs vore fan på sin plats för ACE!

Stor cred till alla dator butiker som tar sitt ansvar gentemot sina kunder, Dom visar vart fall att vi konsumenter verkligen betyder något för dom. Och det inger verkligen förtroende!

Permalänk
Medlem

ACE är ett märke som skapats av SLC Skandinavien AB. De har även andra produkter i sortimentet som inte stämplas med ACE. Bra produkter.
#10123162

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Trevligt av Webhallen!

Skrivet av Gender Bender:

Bra gjort av Webhallen, anser att dom är bästa webbutiken...

Skrivet av Zee_13:

Creds till Webhallen

Skrivet av Jocke1100:

Bra agerat utav Webbhallen och Inet...

Agerandet är en konsekvens av svensk lagstiftning, inget annat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke1100:

Bra agerat utav Webbhallen och Inet...
Hörde att även Komplett.se och Dustin gjort det!

Hört vart ifrån?

Permalänk
Medlem

ACE of Sweden har ju gått ut med att alla kan returnera deras nätdelar till återförsäljarna och då självklart ersätta återförsäljarna för detta.
Tror det har mer med det att göra än att webhallen vill vara snäll

I vf bra att webhallen skickar ut mail om detta så att alla kan ta del av den informationen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Agerandet är en konsekvens av svensk lagstiftning, inget annat.

Säker? Jag har för mig att lagstiftningen säger något i stil med att i detta fall så är det tillverkaren och inte återförsäljaren som ska ersätta kunden. Detta grundar jag iof enbart på att ha kollat på Plus ett par gånger so I dunno lol.

Permalänk
Medlem

Om man köpt ett nätaggregat är det en felaktig vara om specsen inte stämmer överens med de märkta specsen. Det gör att man enligt svensk lag har rätt att reklamera varan.

Ansvaret för den felaktiga varan ligger på tillverkaren. Webhallen, Inet m.fl har ingen skyldighet att ta tillbaka varorna och reklamera dem åt dig men det ger givetvis konsumenterna en positiv bild av affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Säker? Jag har för mig att lagstiftningen säger något i stil med att i detta fall så är det tillverkaren och inte återförsäljaren som ska ersätta kunden. Detta grundar jag iof enbart på att ha kollat på Plus ett par gånger so I dunno lol.

Japp så är det. Återförsäljaren står för att informationen på produkten som säljs är korrekt.
Och sluta kolla på plus och tro på allt Sverker säga. Mer felinformerad människa får man leta efter!

Permalänk
Medlem

Starkt av webbhallen att informera de drabbade kunderna om detta också.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core