Permalänk
Avstängd

Black Ident1ty [i7]

Nu är det dags för ett nytt projekt.
En dator som kommer att bestå av: X58 Platta (troligtvis från EVGA), i7 920/930, 6gb Corsair 1333MHZ (3x2), Corsair 800D, Corsair nätagg (Inte bestämt vilket då jag inte vet just nu vilket/vilka grafikkort jag ska stoppa i.)
2 SSD diskar och 2-3 lagringsdiskar.

Är eventuellt inne och snurrar på vattenkylning men har aldrig använt det tidigare så det måste jag läsa på hur man går tillväga och vad man ska köpa.

Obs! Projektet är inte mening att bli klart under 1-2 veckor utan detta är ett projekt som jag räknar vara klart under slutet på JULI, därför kan det gå några dagar mellan varje uppdatering. Obs!

Ni får gärna ge mig tips på vad jag bör göra, temat är dock redan bestämt och det är att det mesta ska vara svart med ev vissa inslag av rött alternativt blått.

Har ni några andra frågeställningar så är det bara att ställa dom, jag kommer läsa och ta åt mig alla tips och funderingar från er läsare.

Black Ident1ty [i7]

Permalänk
Proffsmoddare

Fan vad roligt! Vattenkylning tycker jag att du ska ha! Jag har ett vattenkylt evga classified du kan få billigt. Lär ju passa perfekt. Har också lite röd och svart slang jag kan slänga med. Har även ett HX750 som är sleevat med röd och svart sleeve. Fast älskar det agget så det är dyyyrt!

Vad har du tänkt använda för kylning annars? Vattenkylning kan jag hjälpa dig med om du vill ha lite tips. Eller om du bor nära Västerås eller Sala - Uppsala så kan jag pilla ihop det också, tillsammans med dig.

Har du tänkt modda något eller så? Jag tycker absolut att du ska använda borstad aluminium plattor för att göra avdelningar för 5.24" platserna och psu området. Blir jävligt cleant.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Jag bor i Västerås så det är nära.
Jo, jag har aldrig använt v-kylning förut så känner att det är dags nu, att pröva på. Mest för att ha någonting att pilla med.
Har sett din dator och det var faktiskt den som gav mig inspiration att starta ett eget projekt.
Jag är helt klart intresserad av ditt moderkort och sleevade nätagg men det beror på om jag kör med svart/rött tema, svart/blått eller bara svart.
Vattenkylning behöver jag alla tips och hjälp om jag ska genomföra det för är som sagt helt 0-slipad på den fronten.
Då jag har detta som projekt till slutet på Juli så kommer jag som sagt inte köpa allt på en gång utan ta lite delar då och då så jag har nåt att göra, annars blir det att man fixar ihop det på en gång, jag tycker att det är roligare att bygga och skapa än att sitta och spela trots att spela självklart är roligt.

MarkAndreas

Permalänk
Proffsmoddare

Att spela har sin charm, men att bygga är ju skitkul. det är delar ur mitt projekt och det hade ju en rött och svart som tema, vore kul om det kom till användning i ett nytt stort projekt. Har också CPU Blocket kvar. Du får höra av dig om du vill ha dem, jag bor bara 3 mil utanför v-ås så kan komma och lämna över dom. Har ju mina enermax magma kvar också, om inte polaren skulle använda dom i sitt bygge. Polarn min har ett gigabyte x58 extreme som är blått som du nog kan få för 2k. Om du nu ville köra blått tema.

Sitter inte vid en dator just nu men kan slänga ihop ett vattenkylningspaket åt dig också. Sen om du vill sätter jag ihop det åt dig också. Fast du kanske gör det själv, det är ju 98% av nöjet.

Det att det var du som addat mig på msn, tog aldrig bort dig iallafall så om jag är inne någon gång så är de bara att fråga på om du behöver hjälp.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Sack //

Jag ska ta några dagar och bestämma mig vad jag ska köra på.
Ditt nätagg med sleeve, är det i superb skick?
Kan köpa sleeve + nätagg för ungefär samma pengar (lite dyrare men då nytt + att jag får testa på att sleeva)
Hur är det att sleeva? några svårigheter? antar att man delar ut en och annan svordom under tiden

Köper jag vattenkylning så får jag nog betala dig en krona eller två för att hjälpa mig så man inte pajar nåt

Undrar för övrigt hur du gjorde EVGA plåten i ditt chassi, det plexiglas liknande dvs, sjukt fint.

MarkAndreas

Permalänk
Proffsmoddare

Nätagget kostar ju 1500kr nytt, och sen sleeve för ca 500kr + verktyg om du ska ha dem, de kostar ca 300kr också så det går iväg en bit. Corsair aggen är inte så roliga att sleeva heller. Tar en jävla tid och kontakterna sitter så in i helvete i mellanåt. Kvalité är inte alltid positivt, haha!

Jo, som du säger så blir det en och annan svordom, och såriga fingrar och trötta ögon. Att sleeva tar sin tid och har man inte tålamod att göra det ordentligt så blir det inte bra. Måste säga att kvalitén på sleevingen på mitt nätagg är jävligt hög. Sleevingen är ända in i nätagget och det är väldigt jämt kapat på krympslangen. Men att göra det själv är en erfarenhet, kan bara rekomendera att åtminstonde prova.

Jag fixar din vattenkylning från inköp in i lådan gratis mot att jag får creds för det samt lite kaffe till mig och min maindude som får hålla mig fokuserad under tiden, jag arbetar ganska långsamt också. ^^, Han är inte heller fyskam på vattenkylning och olika lösningar, förövrigt han som sleevat mitt nätagg, en riktig sleevingguru som klagar på allt jag gör vilket höjer kvalitén också.

Evga plattan är ju gjord i plexi, genomskinlig plexi som jag sedan sprayade med mattsvart på baksidan. Ristade sen ut evga ur det svartmålade med en skruvmejsel (tänk på att det ska vara spegelvänt) och sprayade över med rödfärg för backlysen. Väldigt hobbymeck och ett arbete som tog ca 5 minuter. Säg inte det till någon, haha. Du kan få den om du köper moderkortet. xD

Sitter vid en dator nu, vad har du tänkt vattenkyla?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Ristade sen ut evga ur det svartmålade med en skruvmejsel (tänk på att det ska vara spegelvänt) och sprayade över med rödfärg för backlysen. Väldigt hobbymeck och ett arbete som tog ca 5 minuter. Säg inte det till någon, haha //

What? Ser riktigt bra ut, Iof har jag inte sett den "live" men på bild ser det fint ut.

Jadu, först ska jag få tag i en CPU och Moderkortet (ev ditt då, vad har du för pris? runt 3 har jag för mig att du sa förut men minnet kanske sviker)

Vad kostar vattenkylning? Behöver inget superadvancedmegawatersystem utan kan väl börja med nåt, vilken firma rekomenderar du och vad rekar du? Observera att jag dock inte orkar slänga ut flera tusen på vattenkylning så om det sticker iväg långt över 3000 kr så får jag iallafall avvakta med det.

Jag fixar din vattenkylning från inköp in i lådan gratis mot att jag får creds för det samt lite kaffe till mig och min maindude som får hålla mig fokuserad under tiden. ^^

- Går det bra med te? Vet inte hur man kokar kaffe ^^, (skämt osido). Kaffe fixar vi.
Måste dock köpa moderkort, CPU och nätagg först.

Var det du som hade en i7 D0 för 2k?
Om den inte är totalt sönderklockad så kan även det vara intressesant, kanske vi kan fixa ihop nåt paketpris om jag tar moderkakan, cpu och nätagget.

MarkAndreas

Permalänk
Proffsmoddare

Resultatet är helt okej, men inget svårt att göra. Effekten av att det är bakom plexit gör mycket. Kan försöka hålla mig under 2-3k, tar du mitt gamla CPU block och mitt moderkort + blocket på den så sparar du en hel del. CPU'n är tyvärr redan såld. Men paketpris för Moderkort, PSU, blocken och slangen kan fixas om du nu är intresserad. Sparar mig mycket möda om man bara kan dra över till västerås med dem också istället för att hålla på och skicka oh grejer.

Jag beställde nyligen grejer ifrån EK för 4k till mitt nya bygge. Kommer nog bli riktigt fett.

Men plockar ihop någonting direkt ifrån EK, och så om du inte är intresserad av det så kan jag plocka ihop någonting från typ Aquatuning.de eller ChilledPC.co.uk. Det som finns på Aquatuning.de kan man också beställa ifrån Coolingstuff.se och Indomo.se om man ber dem om hjälp.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Aha, när kommer det fler då?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Aha, när kommer det fler då?

Det gör det nog tyvärr inte.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cyberkyckling:

Det gör det nog tyvärr inte.

Varför inte?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Varför inte?

Oj, såg nu att det inte var det galleri jag trodde det var! Trodde jag kommenterade ett som inte blivit ändrat på 2 månader. Såg nu att det ändrades för ca 10 dagar sen, så det kan mycket väl komma mer! Ursäkta misstaget!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>