GRAFIK Problem vid installation av win7

Permalänk
Medlem

GRAFIK Problem vid installation av win7

Hej
Fick idag hem mitt nya win7 pro. Hade redan säkerhetskopierat allt och va klar att köra.

Insstalationen går fint som snus och ser ut som att det skall fungera felfritt.
När datorn startar om så står det att den laddar windows. (det e win7 loggan) osv

När den laddat färdigt och startar så slocknar skärmen. Har testat flera olika skärmar,
Och startat om flera gånger. (då får jag upp alternativet om jag vill köra i felsökert läge)
Då säger den att det är första gången datorn startas, men detta går inte att göra i
felsäkertläge, och då får man starta om. Och sen så startar jag i "normalt" läge igen och
skärmen slocknar som jag berättade om innan,

Detta får mig att tro att det har med grafik kortet att göra.
Jag har instalerat om vista i mellan för att testa att allt funkar. (Det gör det)
Sen har jag prövat att köra in win7 igen, och igen och igen (7ggr nu)

Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta.

Mvh Orcas

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk

Har du bytt utgång på grafikkortet (kanske växlar Windows primär utgång) ?
Har du redan anslutit S-Video porten (ta då ur den)?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

S vid använder jag inte men jag skall testa runt lite, För det käns ju som ett grafik problem

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.