Permalänk
Medlem

Fryslagg i alla spel

Har ett problem med fryslagg som uppstår i alla spel ja spelar, det kommer kanske en gång varannan minut.
Känns som att jag får 0.1FPS i 4 sekunder sen flyter allt på igen.

Kör Windows 7 64 bit med 5850 (10.4)

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

hårddisken kanske

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Men den är ju inte ens 3 månader gammal :S kanske för att min C hårddisk är nästan full kanske ? :S

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

Aaaa att den börjar bli full är en stor faktor i spel.. med lagg osv

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är väl hårddisken som spelet ligger på som spelar roll?

Sen brukar drivrutiner vara ett ganska vanligt problem. Om du har klockat grafikkortet, CPU eller något annat så pröva att klocka ner till stock.

Har du kollat temperaturerna?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Systemdisken bör ha ca 25% ledigt utrymme för att inte orsaka prestandaproblem, inte säkert det är detta som är orsaken, men kan vara, speciellt om spelet ligger på samma disk.

Och som ovan felklockat är en orsak också

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ggustavsson:

Systemdisken bör ha ca 25% ledigt utrymme för att inte orsaka prestandaproblem, inte säkert det är detta som är orsaken, men kan vara, speciellt om spelet ligger på samma disk.

Och som ovan felklockat är en orsak också

Är det systemdisken eller systempartitionen?

Min systempartition har nämligen bara 2gb av 20gb kvar, men hela disken har nog runt 50% ledigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är det systemdisken eller systempartitionen?

Min systempartition har nämligen bara 2gb av 20gb kvar, men hela disken har nog runt 50% ledigt.

Det är 2gb på C pratitonen men 180 på hela hårddisken (delat den i två partitioner) ja har inte klockat eller så, allt är stock.

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbsta:

Det är 2gb på C pratitonen men 180 på hela hårddisken (delat den i två partitioner) ja har inte klockat eller så, allt är stock.

En diskrensning löser nog problemet med för lite plats tillfälligtvis
sedan beror det lite på hur stor sen den från början, men man kan flytta mina dokument till en annan partition tex, om c: är i minsta laget

Visa signatur

Acer Predator Helios 300