Samsung med skärmpaket för Eyefinity i juli

Permalänk
Medlem

Kom igen... Tänk på att man får med ett über-ultra-kolfiber-nästanguld-stativ!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Inget för min plånbok. Känner att en större TV gör mer nytta. Slipper man alla avgränsade ränder me.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt stora kanter och mycket sladdar för det priset tycker jag!
Själva fästanordningen ser dock sexig ut... Lite snygga bordsstativ med enbart en fot som tar 2-4 skärmar kanske hade varit något för företagen att satsa på då det känns som att två skärmar nästan börjar bli regel än undantag idag.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd

Inte en chans att dom priserna stämmer, 8k/st för tn paneler med en kass HD upplösning? nee det måste ha blivit nått fel med översättningen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

nae, 3 styckna LED skärmar blir det för mig.
Det här är ju överdrivet xD

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Ok allvarligt talat. 47 papp för en uppsättning av 6 skärmar... Och då har de ändu inte gjort skärmkanterna mindre än sådär!?
Är ju som att ha tågräls mitt i bilden. Jag undrar vem på samsung vars mamma tappade denne på huvudet för mycket som liten, för det där behöver man ju ha ett hål i huvudet för att få att gå jämnt upp.

Nej, tacka vet jag att hellre bygga eget då. Både billigare och bra mycket bättre.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Kanterna är alltför störande för min del för att se nån större poäng med eyefinity. Just nu är jag nöjd med en 46" HDTV som monitor.
OK, den visar "bara" 1920*1080, men det funkar.

Borde väl komma TV snart som har högre upplösning än dagens definition på FullHD också.

Men som sagt. Bort med kanterna runt om på skärmarna. Inte en pixel skarv vill jag se.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk

Åh hurra ! ett uppnåligt pris och kanterna märks ju knappt, yh as if

Permalänk

4700 hade jag förstått (en 24" BenQ ligger väll nästan nere på 1000kr idag) men fan inte 47 000:- då kan jag istället köpa 6 st Dell UltraSharps för ca 15 000kr totalt resten kan knappast gå på mer än ett par tusen antagligen inte långt över tusen då har man fått (antagligen) betydligt bättre skärmar för en tredjedel av priset och fortfarande samma upplösning.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Sedan när blev 4750USD omkring 48 000kr?

USD ligger på runt 8kr, 4750 * 8 = 38000,00

Nu är det mycket pengar i vilket fall som, överdrivet mycket pengar. 3st 24" Benq led går på runda 6000kr, tar man i och köper 6st blir det runda 12000kr och inte ens om man köper 2st ATI radeon 5890 för nästan 7000kr styck kommer man upp i de där summorna. Undra vad som egentligen ingår för det priset.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu sweclockers, ni kan ju inte skriva om skärmar utan att uppge input lag tiderna eller åtminstone nämna att dessa inte är kända om de inte är det. För en spelare är detta bland det absolut viktigaste, är input lag tiden för hög, mer än 10-15ms så går skärmarna bort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kRYSSET:

Sedan när blev 4750USD omkring 48 000kr?

USD ligger på runt 8kr, 4750 * 8 = 38000,00

Nu är det mycket pengar i vilket fall som, överdrivet mycket pengar. 3st 24" Benq led går på runda 6000kr, tar man i och köper 6st blir det runda 12000kr och inte ens om man köper 2st ATI radeon 5890 för nästan 7000kr styck kommer man upp i de där summorna. Undra vad som egentligen ingår för det priset.

Sedan moms inte ingår i priset i USA... 38000*1,25 = ~47000. Där hade författaren tänkt till du

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Avstängd

Ursäkt men jag har inte ens hört talats om en stat som har så otroligt mycket i skatt. Swec menar förmodligen 37400kr, men var väl morgontrött eller något och skrev helt fel, händer mig också hela tiden. Hur som helst, 37400kr för 6st skärmar med vad jag anser är ursel responstid, men med stativ och förhoppningsvis displayport adapters.. Man kan väl diskutera om det är dyrt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terogweth:

Ursäkt men jag har inte ens hört talats om en stat som har så otroligt mycket i skatt. Swec menar förmodligen 37400kr, men var väl morgontrött eller något och skrev helt fel, händer mig också hela tiden. Hur som helst, 37400kr för 6st skärmar med vad jag anser är ursel responstid, men med stativ och förhoppningsvis displayport adapters.. Man kan väl diskutera om det är dyrt eller inte.

först å främst är de inte skatt, de är moms, de kan variera STORT mellan olika typer av produkter.

sen när är 25% mycket i moms? de är ju vad vi har en rätt mycket saker.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Hm... om nu detta stämmer så känns det rätt misslyckat. Dyra priser, 16:9 skärmar (bör vara 16:10) samt troligen TN. Och man verkar inte göra något åt skärmkanterna.
Nej, för det priset finns det betydligt bättre skärmar att köpa inklusive något/några HD5870 Eyefinity6 2GB kort.

Jag hade gärna sett någon liknande färdig lösning med vettigare skärmar. Men för detta pris kan jag göra det bättre själv.

Permalänk
Medlem

Jag spelar mest bara så upplösning gör inget för mig, slutat med pc spel ändå.

http://cache-02.gawkerassets.com/assets/images/gallery/4/2008...

jag ser ju hällre en sådan skärm, tycker kanterna är fula och i vägen. Alternativ en 56" led tv för 30 k

Permalänk
Medlem

kunde dom inte tagit fram billiga TN paneler med max 2 ms o små kanter till ett prist av säg 8k för 3 st om inte lägre då skärmar blivit så billiga, då hade de varit mer "gamer" tilltalande imo. sen en variant med bättre paneler för högre peng.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Fan du hann före! Tänkte precis länka den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hade det bara varit bättre upplösning så, 1366 x 768 på en 60" är lite väl lite.
Sharp introduces a new Multi-screen display with the world thinnest frame width Akihabara News

Permalänk
Medlem

Vad är nytt med detta =?
Stället ?
Att de själva säljer allt i ett paket ?
Att de väljer "dåliga" skärmar ?
Fattar inte poängen !

Vad jag vet så kan man köpa både 1 eller två Grafikkort så man kan bygga detta (3/6) skärmar, det svåra är att få tag i skärm-stället, om man väljer deras eller andra skärmar ( snabbare) är upp till var och en, men varför köpa detta om nu det inte är så att själva stället kostar 10,000:-
För har man något innanför pannbenet så kan man lite om skärmar och grafikkort o.s.v.
vilket innebär att man bygger detta Billigare och Bättre själv... så Visst de kan Säkert sälja ett antal paket (Till noviser) men " räkna" inte med att bli rikare på grund av detta paket !
P.s. fin reklam bild med hänvisning till att Anledningen att man vill ha 6 skärmar är otaliga men den främsta är väl att man kan få en homogen bild, med så lite Skarvar som möjligt ? men denna bild visar upp dem så mycket som möjligt, förstör inte det själva poängen ?

som sagt fattar inte, det ena leder till det andra, men bör man inte förstå varför ?
(p.s till deras reklam avdelning, Skriv Billigt, skriv 3/6 Skärmar, skriv paket... kanske detta leder till att ni säljer miljon vis med paket.. vem vet? )
T.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk

Om du ska leka Einstein ordbajsa och säga masssa jävla skit kan du iaf sluta SÄRSKRIVA

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Skrivet av Kr0cket boy:

Om du ska leka Einstein ordbajsa och säga masssa jävla skit kan du iaf sluta SÄRSKRIVA

Du glömde klaga på alla stora bokstäver i mitten av meningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Inte en chans att dom priserna stämmer, 8k/st för tn paneler med en kass HD upplösning? nee det måste ha blivit nått fel med översättningen.

Var nånstans ser du att det är TN?

Skrivet av anders.149:

Hm... om nu detta stämmer så känns det rätt misslyckat. Dyra priser, 16:9 skärmar (bör vara 16:10) samt troligen TN.

Nej, troligen PVA som sagt! Men visst är priset uppåt väggarna iallafall, om det nu stämmer.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Kr0cket boy:

Om du nu ska racka ner på andras sätt att skriva så borde du väl ändå lära dig att använda kommatecken alternativt använda ordet: och
Någosin hört om uttrycket: "Att kasta sten i glashus"?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Priset är ju som hittat. kul att dom har börjat tänka i rätt banor, fast järna lite billigare.
en vanlig svensson lär ju inte ha råd med de där

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av renolle:

Sedan moms inte ingår i priset i USA... 38000*1,25 = ~47000. Där hade författaren tänkt till du

Då borde författaren även uttryckt det här i artikeln, eftersom det är lätt att missförstå när du pratar ex. moms på ena summan, medan det talas om inkl. moms på andra summan... Det är som att lägga på administrativa avgifter och frakt på priset utan att påtala det här för sina konsumenter.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kRYSSET:

Då borde författaren även uttryckt det här i artikeln, eftersom det är lätt att missförstå när du pratar ex. moms på ena summan, medan det talas om inkl. moms på andra summan... Det är som att lägga på administrativa avgifter och frakt på priset utan att påtala det här för sina konsumenter.

Moms finns inte i USA, där anger man även priserna utan skatter (som varierar mellan delstater). När vi översätter till svenska kronor lägger vi i regel på moms, vilket även står i artikeln.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Borde inte planen för en tillverkare vara att få kränga fler skärmar men till något lägre pris?!
för det första var det extremt breda skarvar för att vara avsett för ändamålet. Och för det andra, 16:9 skärmar med 3 i bredd och bara 2 i höjd? hur tänker dom där? 16:9 är illa nog? ska man ha 3 skärmar i bredd ska man fan ha 3 skärmar i höjd. Framförallt för dom där fantasisummorna som 47000 kr

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Borde inte planen för en tillverkare vara att få kränga fler skärmar men till något lägre pris?!
för det första var det extremt breda skarvar för att vara avsett för ändamålet. Och för det andra, 16:9 skärmar med 3 i bredd och bara 2 i höjd? hur tänker dom där? 16:9 är illa nog? ska man ha 3 skärmar i bredd ska man fan ha 3 skärmar i höjd. Framförallt för dom där fantasisummorna som 47000 kr

35854kr (39053kr utan rabattkod), inte 47000kr.

Samsung SyncMaster MD230X6 - LCD-display - TFT - 23"